Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

windows zit zo in mekaar gesleuteld dat je als "niet beheerder" bepaalde riskante programma's niet mag uitvoeren, danwel bepaalde protocollen van dat programma

 

op account van user X met restricties draait dreamboxedit wel maar legt geen verbinding naar buiten

op account beheerder Y met alle toegangen indien zo ingesteld draait dreamboxedit en mag naar buiten

 

waar u het programma installeert en onder welk account is dus belangrijk

 

test gewoon eens een andere PC in je netwerk

of een ander account (dat van de administrator )

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tonskidutch

Ik heb maar één account op mijn PC en dat is op administrator niveau. Ik mag alles en ik kan alles (als ik er verstand van heb that is ;) ) Verder doe ik met DBE al sinds 2011 zaken met mijn VUDUO. Als ik alles bekijk en tegen elkaar afstreep zou het dus moeten zijn dat mijn poort 21 op onverklaarbare wijze is afgesloten. En hoe ik dat kan controleren weet ik dan weer niet. Router? PC?

 

Overigens heb ik op advies van Con even via Putty mijn VUDUO proberen te benaderen, maar dan krijg ik een security alert

Ik voeg even een schermafbeelding daarvan toe. Heb niet op nee of ja gedrukt, want dit gaat me boven de pet. Een vraag die bij mij opkomt: is het mogelijk dat mijn VUDUO gehackt is?

post-76936-0-75609600-1432487009_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat mij bij dat je altijd dit scherm krijgt als je voor de

eerste keer ergens op inlogt. Gewoon Yes klikken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ja, windows, heb me er onlangs ook razend op gemaakt (even off-topic maar bon)

nieuwe software geinstalleerd en dan de exe per ongeluk naar de desktop gesleept in plaats van een snelkoppeling te maken. Geen erg, dacht ik, slepen we gewoon terug naar de installatiedirectory.

mocht dus niet, toegang geweigerd, hoewel ik dus wél administrator ben van het systeem en alle rechten heb. Even de rechten bekeken, inderdaad "owner" en "administrator" hebben geen rechten, enkel "trusted users" hebben toegangsrechten. Hein ? dus "administrator" is géén trusted user ? wat gaan we nog meemaken ?

geprobeerd rechten toe te kennen : geweigerd. geprobeerd eigenaar te worden van de directory : geweigerd. Guest access aangezet : geweigerd. Access rechten vanaf de root toegekend : geweigerd op "program files" en onderliggende. r-a-z-e-n-d was ik omdat dat STOM operating systeem MIJ eens komt vertellen wat ik WEL en NIET mag doen op MIJN systeem ! Uiteindelijk heel de kluts eraf gesmeten en de installatie herbegonnen, en dat lukte wel. was met de Vista versie van windows overigens.

om maar te zeggen : met windows is NIETS vanzelfsprekends........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan daar hele boekdelen over schrijven maar dan ben ik stout want... off-topic :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, kom dus geen stap verder. Kom zonder problemen in de root van VUDUO met Telnet, windows explorer en putty. Inlog en password kloppen. Firewall staat open. Alleen BDE wil dus niet. Gelukkig is daar nog het advies van Con om dreamset te gebruiken. Ik ga dat downloaden en installeren. Zien wat er gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Con. Ook Dreamset werkt niet. Zelfde melding als DBE. Ik denk dat het aan poort 21 ligt, simpele die ik ben. Zag dat Putty poort 22 gebruikt en telnet poort 23. Die werken dus wel. Iemand een idee hoe ik in windows 7 bij mijn poorten kan om te controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb IK het niet gehad over Dreamset, maar dat geeft niet.

 

Kun je de smb.conf wel lezen op de VU?

 

Zoja, kijk dn eens precies hoe de werkgroep heet, ook grote en

kleine letters zijn belangrijk. En zie of dat overeen komt met

jouw pc.

 

Ik heb voorbeelden gezien van OpenPli dat de werkgroep ook

OpenPli heette.

 

Als je met Putty in de VU zit dan tik je in;

cd Configuration/etc/samba

of cd /Configuration/etc/samba

 

en dan vi smb.conf

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over het aanmaken van een ssh-rsa key kun je hiero nog wel wat lezen

maar principieel gebruiken we die niet zoals ik al eerder vertelde is de vuplus helemaal open

(als je dat in het verleden echter hebt ingesteld, dan moet je natuurlijk een nieuwe key genereren <> me not know)

 

als je in LAN werkt hoeft niemand poorten te openen of extra te forwarden, alle poorten zijn achter de NAT bereikbaar voor de lan clienten

 

controleren kun je het afhankelijk van je image door netstat -a te vragen in de box

en ifconfig /all te vragen

dat toont wie verbonden is en naar wat geluisterd wordt in het lan

( VTI'ers kunnen dat via het menu gereedschap )

 

maar je verhaal met ssh-rsa maakt me wel beetje droevig hoor.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even naar de smb.conf gegaan (bedankt Con) schermafdruk hierbij.

Verder heb ik even gekeken naar mijn netwerk. Vreemd dat ik daar 2 netwerken zie.  Homegroup met slechts de laptop van mijn vrouw gekoppeld en Network waar iedereen in hangt inclusief de DUO. Doe er even een schermafdruk van bij.

post-76936-0-05885600-1432542947_thumb.jpg

post-76936-0-11700300-1432542950_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie maar 1 netwerk hoor

 

je moet even kijken wat jou workgroup is op de HarryPC

(dat schrijf je ook in de smb.conf op regel 8 workgroup= xxxxxxxx

 

in je samba configuratie staat nu Openpli > dat zal dus al niet juist zijn

 

als je niet weet hoe je te weten komt wat de workgroup van de PC is zie onderstaand plaatje

change-computer-name-workgroup.jpg

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw gebruikersnaam in de VU is dus OpenPli!!! herstel STOM van mij!!!

 

Je kunt nog een keer DBE openen en dan uiteraard OpenPli als

gebruikersnaam invullen in plaats van root, in de hoop dat

je geen password nodig hebt. Als dat zo is dan moet dat wel

goed gaan lijkt mij.

 

 

NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik zeg het helemaal verkeerd, jouw werkgroep in de VU is "OpenPli"

 

DUS wijzig ff jouw werkgroep op de Windows PC in OpenPli en

herstart Windows. De gebruikersnaam in DBE blijft gewoon " root"

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neeeeee,

je zegt het nog verkeerd :grin:

hij moet niets in LAN wijzigen enkel op de VU+

(straks ziet hij Liebeth niet meer)

zoals ik schreef in bericht 41

Dat weet ik, maar ik denk dat het voor TS nu erg lastig is

om met vi de werkgroep aan te passen op de VU.

 

Daarom even wijzigen op zijn PC om te zien of dat werkt.

En als dat werkt, de volgende stap was mijn idee.

Een werkgroep in Windows is eenvoudig terug te zetten.

 

En met Liesbeth kan hij het altijd nog goedmaken met

een kaartje of een bloemetje :)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

als je één PC hebt en één VU+, geef ik jou gelijk dan wijzig je effe EFFE de workgroup op de PC om te testen

er staan echter vele klanten in het netwerk met allemaal hun cach

 

Putty met SSH was absoluut niet nodig

want

we hadden al contact gehad per telnet met het juiste paswoord

 

dus bleef over de mappen die dreamboxedit wil zien als gerechtigde gebruiker > Root (meervoud)

guest account = root

opdat de bestanden EN mappen browsable zijn is het evident dat enkel de samba workgroup nog aangepast moet worden op de VU+

 

de vraagsteller is al zover gezien post 40 dat hij in de smb.conf kan schrijven. Ergo wijziging van de workgroup qua naamgeving is simpel.

 

gewoon die naam uit de PC in de smb.conf van de VU+ en officieel herstarten

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...