Ga naar inhoud


zijn de bomen te hoog ?


jozefleon

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor alle reacties.

 

1. richting.

Ik heb nu 2 compassen naast elkaar gelegd : Garmin GPSMap 62s (die ik gebruik voor parapentevliegen) en de kompas applicatie van mijn Samsung Galaxy S4 en ik vrees dat de linkerkant van bomen van mijn buurvrouw rond de 161° staat - dus zou ongeveer astra 1 zijn.

2. hoogte : bomen van mijn buurvrouw staan een stuk hoger dan 30° - gemeten met een stuk karton van 10/29.7 cm. Ik denk dat ze zeker boven de 40° uitkomen.

Astra 19 staat toch op inclinatie 30 en astra 3 op 29° - Dit klopt toch hé ? - locatie : omgeving Ronse.

 

Dus de plots opteredende problemen moeten veroorzaakt zijn door een uitbreiding (groei) van de bommkruin naar links ...en dat gaat toch niet zo snel als naar boven 

Maar wat ik niet begrijp is dat dit PLOTS zo verergert. Ik heb reeds lang problemen bij STORM - weer en heb altijd gedacht dat die veroorzaakt werden door de oscillatie van de stalen paal van iets boven de 2 meter.

Maar de laatste dagen heeft het NIET echt gestormd ???

 

Hoe dan ook, ik denk dat ik best verder meet bij windstilte, want ondertussen is mijn oude camionette waarmee ik ga parapenten ... afgekeurd voor meer dan 50% remkrachtverschil  op dezelfde as ... hoe ga ik dat nu oplossen .... verdomme toch ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Een keertje net te laag overvliegen met de parapente?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De elevaties van 29 en 30 graden kloppen.

 

Ik snap je kartonnetje van 10 bij 30 cm niet? Tangens 30 graden = 0,577; dus je kunt een hoek maken met horizontale lengte van 30 cm en een hoogte van 17 cm, dan heb je 30 graden. Of begrijp ik je verkeerd?

 

Het blijft vreemd dat beide sat-posities tegelijk geen ontvangst meer geven, als het om EEN boom zou gaan...

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft vreemd dat beide sat-posities tegelijk geen ontvangst meer geven, als het om EEN boom zou gaan...

 

Groet, A33

 

Als je er een kansberekening op los laat is de kans dat de Duo lnb defect is 1000x groter dan dat de boom in een paar dagen voor de schotel gegroeid is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties.

Ik snap het ook niet meer. 3 dagen geleden kon ik s avonds bij windstilte een paar uren ongestoord canvas kijken bij 12 a 13db en nu heb ik al 2 dagen 0 dbop de satfinder zowel op Astra 19 en 23.

Ik denk ook aan een hardware defect ... maar : ook mijn arion vind geen enkele sat meer.....

Kartonneke gecorrigeerd maar de bomen van mijn buurvrouw zitten boven de 30 dus ik moet er naast kijken (langs links). Dus daar zou ik toch wat dB-kes moeten hebben op Astra 23....

Nogmaals dank en groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan inderdaad zo dat als je net onder de schotel doorkijkt, en dan net boven de LNB langs, dat je daar boom ziet en geen vrije lucht?

 

En komt de spanning voor de LNB ook bij de schotel aan, heb je dat daar al gecontroleerd (met je satfinder)? Wellicht heb je ergens een kabelbreuk of slecht contact.

 

Dat zijn de dingen die ik nu eerst zou checken.

 

Anders moet je gaan kijken of je de boosdoener kunt vinden: Doet je ontvanger het wel goed bij iemand anders, doet een andere ontvanger het wel goed bij jou, kun je (tijdelijk) een andere kabel proberen, kun je eens proberen een andere LNB te gebruiken (ook als het maar een enkele LNB is, kan je in ieder geval de uitrichting op je centrale LNB voor 19oost controleren).

 

Ben benieuwd waar de fout uiteindelijk zal zitten...

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik een smartphone met SatfinderPro had , controleerde ik het met mijn Vrijzichtkijker .

Een stuk aluminium pijp van een rolgordijn met een prisma uit een oude verrekijker er achterop om vanaf de zijkant in de pijp te kunnen kijken .

post-30993-0-46031700-1434145743_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie.

 

nee, ik bedoel een apparaat dat begint te biepen als je een bepaalde satelliet goed ontvangt.

Ik weet uiteraard dat er zulke apparaten bestaan die je aan een bestaande schotel aansluit, maar ik zou liever iets hebben dat je onafhankelij van een 80cm schotel kunt gebruiken. Zodanig dat je langs de muur de beste plaats kunt zoeken. Er moet dan waarschijnlijk wel een kleiner schoteltje bij zijn ...

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een hulpmiddel, maar op http://www.dishpointer.com/ kan je uw adres ingeven

Dan krijg je een satelliet foto te zien die uitvergroot kan worden, waarop dan duidelijk woning, stalling, garage, bomen enz.. te zien zijn

Daarna selecteer je de satelliet die je wenst te ontvangen, dan word de richting naar de satelliet getoond met een groene lijn.

Klik dan in de foto rechts boven bij options "show obstacle, er komt een rode stip te staan, met cijfers bij

d: distance = afstand

h : height = hoogte

 

Die stip kan je verslepen naar een obstakel dat op de groene lijn ligt, bijvoorbeeld een boom, dan word de hoogte en de afstand weergegeven.

De hoogte die je daar te zien krijgt is niet de hoogte van de boom maar de maximale hoogte dat een object op die plaats mag hebben, is het object hoger dan ziet de schotel de satelliet niet.

 

 

 

 

post-38190-0-12741200-1434209242.png

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden

 

post-60992-0-11597400-1434283992_thumb.png

 

Screenshot op een tablet met gps. Hier hoefde ik nog niet te snoeien: de schotel hing één meter boven de tablet tijdens het maken van de screenshot.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...