Ga naar inhoud


vu doet niks meer na een update


raerd
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

goedemorgen

vorige week heb ik een update gedaan via internet voor mijn vu (in menu vu)

daarna deed hij het niet meer

heb hem op nieuwe geflasht met de nieuwst openpli  heb ik gelukkig via google gevonden

heb een (digipower motor sg-2100) rotor

lengte breedtegraad in gevuld

 

eenvoudig 

rotor

8.232 oost

52.323 noord

 

extra motor opties    nee

 

henksat liijst 19 ,23,28 gedownload

 

vu opnieuw opgestart

 als ik nu naar duitse zenders ga op de 19 dan verdraaid de sateliet maar niet naar 19 graden

ik kan dat controleren om dat er een schotel boven hangt

post-71851-0-87595700-1399230808_thumb.jpg

vorig week dded alles het nog wat doe ik fout

 

 

kan nu eerst weer  astra 19 zien om dat ik hem heb ingestels op enkel om dat we toch nog duits zender kunnen zien

maar mis de hollanders zender 

 

wie heeft de oplossing

post-71851-0-95276300-1434364347_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat moet dan in de exper mode

Wou het simpel houden dus eerst in de standaardtmode

Lengtebreedte ingevuld en sat lijst toen opnieuw opgestart

Alleen als ik dan naar 19 in de zenderlijst ga dan verdraaid hij maar had hem al op de 19 afgesteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet dan in de exper mode

Wou het simpel houden dus eerst in de standaardtmode

Lengtebreedte ingevuld en sat lijst toen opnieuw opgestart

Alleen als ik dan naar 19 in de zenderlijst ga dan verdraaid hij maar had hem al op de 19 afgesteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon in usals zetten en je coordinaten ingeven.Of in openvix genaamd rotor.Bij usals hoef je niet elke sat in te geven.Heb je ok de juiste settingslijst ? Download er eens eentje van Henksat en zie dan eens.Wel de rotorlijst downloaden hé.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belletje dat heb gedaan cordinaten ingvoerd satlijst van henksat en dan op nieuw opgestart

Wat vreemd is de rotor staat op 19 maar als ik hem bijvoorbeeld op rtl2 zet gaat hij draaien maar hij stond op 19

Erg vreemd is mijn motor defect ofzo iets vorige week deed hij nog met de zelfde satlijst van henk die gebruik ik altijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

mss je motor eens resetten of via de tool van je image heruitrichten.Mijn image zegt ook soms dat de rotor aan het draaien is terwijl ik op dezelfde sat blijf.De rotor gaat hier wel niet draaien.Is enkel een rotortje in het scherm

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat de schotel hier niet juist is afgesteld qua richting.

Het is zeker niet vreemd dat de motor bij het zappen gaat draaien terwijl dat kanaal op dezelfde satelliet zit.

Dat zal zich voordoen wanneer de schotel niet juist is afgesteld en men eerst wat bijstuurde op de box om de Astra 19.2 te vinden.

Usals zal bij het zappen weer gaan overnemen en de 19.2 positie opzoeken vanuit de nulstand van de motor.

Er zijn 2 manieren om een motor te sturen, alle satellieten manueel ingeven en vastleggen per positie of gebruik makend van Usals.

Usals is een rekenprogramma dat aan de hand van jouw coördinaten 8.232 oost / 52.323 noord, de positie van de satellieten gaat uitrekenen en vastleggen, net zoals je dat manueel zou doen.

 

Je moet weten dat een schotel op zijn hoogste punt staat, wanneer de motor zich op zijn nulpositie bevind. O|W

De installatie moet daar zodanig afgeregeld zijn dat schotel op dat moment ook zal kijken naar het hoogste punt van de clarke belt, het hoogste punt dat geldt voor uw locatie en dat is 8.23 oost.

(nulpositie motor = hoogste stand van de schotel = kijken naar het hoogste punt op de clarke belt.)

post-38190-0-37448000-1434441730.jpg

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...