Ga naar inhoud


ET10000-probleem: kijken naast opnemen niet meer mogelijk


Nop01

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Sinds ik een ET10000 heb staan, heb ik problemen met het kijken naar de ene zender en het opnemen van een andere zender. M.a.w. zodra ik een programma opneem, kan ik vrijwel geen andere zender meer bekijken.

 

Dit ondanks:

3 sat tuners 

2 aparte inkomende kabels vanaf m'n schotel (met 2 diseqs).

 

Slot 1: sat tuner - met eigen aansluiting op schotel via diseq 1

Slot 2: cable tuner

Slot 3: sat tuner - met eigen aansluiting op schotel via diseq 2

Slot 4: sat tuner - doorlus vanaf slot 3

 

De zenders zijn (als ik iets opneem) overigens niet 'uitgegrijsd'. Ik kan ze dus wel kiezen, maar ze geven geen beeld. Soms zie ik de melding: afstemmen mislukt.

 

Met m'n ET9000 had ik dit probleem niet.

 

Ik snap het niet... Iemand enig idee?

 

 

 

 

 

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat was ik er inderdaad vergeten bij te vermelden... het is met alle zenders, ongeacht of het fta is.

En voor PiP geldt hetzelfde.

 

Misschien moet ik eens experimenteren met de volgorde van de tuners in de 4 sloten?

aangepast door Nop01

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank! Mijn combinatie staat er niet bij, en dus zou het moeten werken. Maar ik ga er toch maar eens kijken wat er gebeurt als ik de DVB-C-tuner verwijder... 

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb de dvb-c tuner op verschillende plaatsen gezet, maar het heeft niet geholpen. Wat wel helpt is het verwijderen van de dvb-c tuner. 

Toch wel een beetje vreemd.

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een praktijkvoorbeeld waardoor ik het helemaal niet meer snap :)

 

Ik neem op dit moment op: Channel 4 HD op 28.2

 

Als ik nu afstem op een aantal nieuwszenders heb ik de volgende resultaten:

BBC News HD - 28.2 - wel 

BBC World News HD - 19.2 - niet

Sky News - 28.2 - niet 

BBC Parliament - 28.2 - niet

CNN - 28.2 - niet 

Euronews - 28.2 - wel 

France 24 English - 28.2 - niet 

i24 news - 13.0 - niet 

DW - 19.2 - niet 

RT HD - 19.2 - niet 

RT DOC HD - 19.2 - wel

Al Jazeera English - 28.2 - wel

CCTV News - 28.2 - wel

CNC World - 28.2 - niet

BBC News - 28.2 - niet

tageschau24 HD - 19.2 wel

 

 

"niet" betekent dan de melding: 'afstemmen mislukt' 

 

Ziet iemand hier een lijn in?

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf o.a. ook een ET10000 staan en daarbij totaal die probleem niet. Heb er 4 tuners inzitten en nog een extra tuner op de usb erbij geprikt en ik kan alles tegelijk opnemen/kijken etc.

Is niet gewoon 1 van je lnb's stuk of 1 van je disecq switches ? Als 1 lnb bijvoorbeeld geen horizontaal of geen vertikaal meer pakt krijg je dit ook. Als je alle tuners disabled zet en dan alleen 1 sattuner aan en je gaat zappen krijg je dan hetzelfde probleem ? Idem voor alleen de 2e sattuner aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dit kan en of niet.

post-40400-0-53178600-1436343832_thumb.jpg

Ik heb (zo geleverd door de leverancier) als volgt de tuners:

A: DVB-S2

B: DVB-S2

C: DVB-C/T2

D: DVB-C/T2

 

en dan heb ik daarna nog een DVB-T stick op USB geïnstalleerd.

 

Volgens het plaatje geen DVB-C op plaats 3 en 4, maar geldt dat ook voor de DVB-C/T2 tuners?

Vooralsnog heb ik nog geen problemen geconstateerd, maar heb de ET10000 ook nog niet zo intensief gebruikt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf o.a. ook een ET10000 staan en daarbij totaal die probleem niet. Heb er 4 tuners inzitten en nog een extra tuner op de usb erbij geprikt en ik kan alles tegelijk opnemen/kijken etc.

Is niet gewoon 1 van je lnb's stuk of 1 van je disecq switches ? Als 1 lnb bijvoorbeeld geen horizontaal of geen vertikaal meer pakt krijg je dit ook. Als je alle tuners disabled zet en dan alleen 1 sattuner aan en je gaat zappen krijg je dan hetzelfde probleem ? Idem voor alleen de 2e sattuner aanzetten.

 

Jaa...daar had ik natuurlijk zelf ook op kunnen komen! :) Maar ik heb het na je tip gecontroleerd en je hebt gelijk! Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan een van m'n disecq's. 

 

Dankjewel! 

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Disecq vervangen... zelfde probleem. Op de betreffende ingang krijg ik geen verticale kanalen.

 

Nog een andere disecq geprobeerd... geen effect... 

 

Maar ik ben wel een stap verder... tuner 3 staat uit ('niet ingesteld')... maar er zit wel een loop through-kabel in vanaf tuner 2. Zodra ik die kabel eruit haal, is het probleem opgelost!  Nu kan ik alleen m'n 3e dvb-s2-tuner niet gebruiken, maar dat is niet zo erg.

 

Ik heb overigens alle mogelijke variaties op instellingsgebied geprobeerd (doorlus naar, gelijk aan, niet ingesteld, standaardgebruiker), maar het heeft allemaal hetzelfde effect. 

 

Maar voorlopig dus opgelost... Dank voor alle hulp!

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem bleek inderdaad in de loop through te zitten. Ik heb nu de drie dvb-s2-tuners elk een eigen aanvoersignaal vanaf de schotel gegeven en nu werkt alles prima.

 

Het niet tonen van andere kanalen tijdens het opnemen had nog een tweede oorzaak: de versie van cccam 2.2.1 was blijkbaar niet helemaal compatible. Ik heb nu 2.3.0 en alles werkt nu uitstekend.

 

Op 1 ding na... de tuners worden zo heet dat je ze bijna niet aan kunt raken... Is dat normaal?

Tuner 1: Clarketech ET10000
Tuner 2: DM800HD se
TV : Samsung UE55JS9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...