Ga naar inhoud


Linux op android tablet? mogelijk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik las ergens, dat iemand die een android tablet had, waarvan de specs eigenlijk te licht zijn, voor android, ging die er linux opzetten.

Zijn dat dan speciale linux versie's?

En hoe gaat dat? Met een micro sd kaartje en het secret menu?

Of moet de tablet aan de pc, met speciale programma's e.d.?

Wie kan hier iets meer over kwijt?

ik heb hier een android tablet liggen, die niet lekker draait op android, en moest er linux op kunnen, wat wel lekker draait, dan zou dit 2 vliegen in een klap zijn.

1. Het toestel een 2de leven geven

en vooral

2. Kennismaking met linux  :) .

Ben benieuwd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik geef je gelijk, ik heb nog niks opgezocht, omdat er veel nonsens verteld wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is nonsens.

Als ik de reviews mocht geloven, zou mijn ex adsl provider meer niet werken dan wel. ze hebben er in die 5 jaar 2X uit gelegen, en de ene keer was dit door die hack op de fritz!box, en de 2de keer door een enthousiaste landbouwer die de kabel had doorgetrokken.

Dus ja. En waarom vertrokken? Omdat de provider die het beheer heeft, mijn boerengemeente links laat liggen, en die snelheid onvoldoende is voor mijn toepassingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je gelijk, ik heb nog niks opgezocht, omdat er veel nonsens verteld wordt.

We kunnen hier ook nonsens vertellen  :D

 

btw, als je nog geen ervaring hebt met Linux dan adviseer is je toch om eerst even een pc versie te bekijken vooraleer je je tablet naar de kl*ten helpt.

Download een distro naar keuze en maak een live dvd of live usb aan en boot die op een pc of laptop.

Zo kan je al even aftasten wat Linux is zonder het effectief te moeten installeren.

 

Als ik de reviews mocht geloven, zou mijn ex adsl provider meer niet werken dan wel.

Dat is appels met peren vergelijken. Je vroeg een tut om linux op je android tablet te plaatsen. Dat is een verschil met een mening vragen over hoe linux op android draait. Dan ga je uiteraard uiteenlopende antwoorden krijgen.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik vroeger nog op mijn donder kreeg omdat ik het verder verloop niet vertelde, hier eigenlijk een bericht, dat ik door ziekte, het nog niet verder heb bestudeerd. Dus ff wachten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...