Ga naar inhoud


Windows start niet correct op


abuelo

Aanbevolen berichten

Ik bezit een Sony vaio met windows 7 home.Sinds gisteren avond kan ik geen programma.s meer krijgen.Krijg elke keer de melding 0xc0000006.Het duurt meer dan een half voordat ik volledig beeld heb.

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van.Weet iemand wat er aan de hand is met deze computer.Het toestel is 4jaar oud en de processor is een I3.Ik heb ook al in veilige modus geprobeert maar niets helpt.

 

    MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer is het gebeurd en heb je iets gedaan of geinstalleerd die dag, of windows updates gehad?   Waarschijnlijk is er namelijk een bestand beschadigd.

 

Heb je last known good configuration al geprobeerd?. Zo ja .. opstarten met rescue mode en chkdsk -f  of scandisk gebruiken vanaf de command prompt. Dat is waarschijnlijk je beste kans.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is die dag een update geweest van microsoft securitie essentials(19/7/2015) envoor de rest niets.Heb last known good configuration

geprobeerd maar dat helpt niet.Er zijn geen herstelpunten gemaakt voor 20/7/2015.Hoe dat komt dat weet ik niet ik heb nog 163GB vrij op mijn harddisk

 

  mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van alle geprobeerd maar elke keer dat ik iets  wilde proberen zegt die comp kan het niet uitvoeren wegens code 0xc0000006 uiteindelijk ben ik terug naar fabrieks instellingen gegaan en dat is gelukt.Ben wel alles kwijt maar er stonden programma s van mijn kleinzoon op en die zijn geregisteerd en de rest was niet zo erg dat die verloren zijn gegaan.

 

  Bedankt aan de mensen die mij wilden helpen.

 

  MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bewijst het nut van enerzijds een goed backup programma.

Maar ikzelf, probeer zo goed als mogelijk, geen belangrijke zaken te laten staan op de schijf waar windows op staat.

Ik gebruik meestal een 2de schijf, of een externe schijf.

Is windows onbruikbaar geworden, dan zijn je bestanden meestal nog bereikbaar, tenzij een zeer agressief virus je aangesloten schijven ook geïnfecteerd heeft, of in het slechtste geval geëncrypteerd.

Maar die externe, gaan na gebruik er meestal onmiddellijk uit. En echt zeer belangrijke bestanden, daar maak je een dubbel van.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...