Ga naar inhoud


Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Maar dat heb ik dus niet gedaan, de 30 dagen waren voorbij en kon al niet meer terug. Windows 10 heeft toen 30GB gewist in de windows.old map van 35GB die met de overige 5GB gewoon bleef bestaan en deze heb ik naderhand weg gehaald.

 

Windows 10 wist dus niet automatish alles na de bewuste 30 dagen. Je zult zelf nog de overgebleven restjes moeten wissen via disk cleanup.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoals ik al schreef..  dat klopt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes. Ik zal de mijne ook eens bekijken als ik thuis ben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik absoluut niet het risico wilde lopen dat (oude) programma's niet meer functioneren met W10, heb ik een dual boot opgezet.

Systeem: W7 Pro 64 bits op SSD

 

1) bij de locale PC boer een tweede SSD laten inbouwen (75 euro).

2) geprobeerd een system image op de tweede SSD aan de praat te krijgen; niet gelukt, maar blijkt achteraf ook niet nodig.

3) een kloon van het bestaande systeem gezet op de tweede SSD met MiniTool Partition Wizard Free. Lukt prima, maar de SSD boot nog niet.

4) met EasyBCD 2.2 er een bootable SSD van gemaakt. Dat ging eerst fout en toen bootte er niets meer. De Windows herstel CD loste dat probleem snel op. Toen had ik dus een dual boot met mijn eigen W7.

5) W10 downloaden in ISO formaat en een DVD gebrand. Kan ik later altijd nog gebruiken voor een clean install.

6) W10 nogmaals gedownload maar nu als upgrade. Dat lukte probleemloos.

Ik beschik dus nu over een dual boot tussen mijn oude W7 en W10.

 

Komende tijd ga ik mij in W10 verdiepen en welke programma's / drivers niet meer functioneren, dus: wordt vervolgd.

 

En nu de performance. De Performance and Information Tool is in W10 "verdwenen".

De Winaero WEI Tool lost dit op. Resultaten W7 en W10 staan hieronder.

post-69657-0-58989100-1442138162_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je toch zien dat Windows 10 een stuk efficiënter met de hardware omgaat. De videokaart heeft misschien nog een driver update nodig.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de desktop nu Linux Mint x64 en deze is nog een stuk sneller dan Windhoos 10, verbijsterend zelfs, start op in 4 sec en afsluiten 1 seconde, en de werking is echt flitsend, goede step dus, en ben ook meteen af van de arrogantie uit Redmond, Yeah.........

 

En rete stabiel zeg.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een eerste impressie.

Heel veel lijkt probleemloos te werken onder W10. Mijn oude werkpaarden als HP Laserjet 4/4M, Filemaker Pro 11, Pagemaker 7, MemoriesOnTV, Acrobat X Pro functioneren nog steeds goed. Photoshop Elements 9 vraagt bij opstarten om IE (maar dat kan je uitschakelen) en functioneert daarna ook goed.
Word 2003 en Excel 2003 leverden problemen op. Konden bepaalde cab files niet vinden. Herstel met originele disk werkte niet. De oplossing kwam na downloaden van een MS Tool (LISTool). Zij werken nu goed inclusief Proofing Tools en Duitse (Duden) spellingchecker. Alle oorspronkelijke settings zijn daarbij behouden gebleven :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje flauw, maar ik heb toch wat uren besteed om de "appearance" van W10 te veranderen. W10 neemt het "theme" van W7 over: bij mij een desktop van egale pasteltint zonder fratsen erop. Maar alle open vensters hebben dan lelijke witte randen (een veel besproken topic op internet). W10 biedt ook een theme aan waarbij de vensters gekleurde randen krijgen. Bevordert zeer de duidelijkheid. Echter, op de desktop verschijnt dan een door windows bepaalde afbeelding, en die wil ik niet. Oplossing is eigenlijk simpel. Maak vervolgens met photoshop o.i.d. een jpeg plaatje met egale kleur en met het aantal pixels dat overeenkomt met je beeldscherm. Met de rechtermuisknop kan je dit plaatje dan kiezen als default achtergrond op je desktop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik Windows10 heb geinstalleerd op mijn desktop krijg is  series waarschuwingen in mijn messages bestand (onder VTI 8.2.3). De foutboodschap is:

 

Sep 16 11:37:30 vusolo2 daemon.warn avahi-daemon[996]: Invalid response packet from host 192.168.1.99.

 

Die host is mijn Windows10 PC.

 

Na googlen blijkt dit probleem veroorzaakt te worden door een probleem in de communicatie tussen Windows10 en avahi. Als oplossingen worden gegeven:

- het mbv een script verwijderen van deze foutboodschap uit messages-bestand

- uitschakelen van IPv6 in Windows10.

 

Beide oplossingen vind ik lapmiddeltjes. Ik wacht op een betere.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...