Ga naar inhoud


W10 accepteert key W8 niet.


Con

Aanbevolen berichten

Een MSI laptop met W8.1 erop.

 

Updaten naar W10 ging niet, was inmiddels al 4 keer gedownload.

De ISO gedownload en geïnstalleerd (met behoud van W8.1 old.map)

de vraag over de key overgeslagen.

 

Nu heb ik de key uit het bios gehaald met RW utility maar wordt

niet als geldig beschouwd.

 

Hoe nu verder?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb gelezen dat de eerste keer een upgrade gedaan moet worden om de key geldig te laten zijn. Daarna kan wel een volledige installatie gedaan worden, omdat je systeem dan bekend is.

Dus enige oplossing lijkt mij: Windows 8.1 opnieuw installeren en dan upgraden naar Windows 10.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat kowalski zegt. Zo heb ik het ook gedaan. Laptop vertikte het ook, iso gedownload, setup gestart, kreeg een foutmelding "Something went wrong". Ik heb een herinstallatie windows 8.1 gedaan, en toen die geactiveerd was setup gestart vanaf de iso en opgegeven dat ik niets wilde bewaren. Windows 10 update laten draaien en nadat deze klaar was met disk cleanup de windows 8.1 opgeruimd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de upgrade ging 4x niet vandaar de iso gedownd en geinstalleerd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben w8.1 aan het downloaden...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de upgrade ging 4x niet vandaar de iso gedownd en geinstalleerd.

 

Dat begrijp ik, maar dat was op een bestaande Windows 8.1 installatie, neem ik aan. Dus daar zit ergens een fout in.

Ik neem aan als je een verse Windows 8.1 installatie doet, dat de update zonder problemen moet lopen.

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de update starten vanuit je bestaande windows omgeving, niet booten met je opstartmedia dvd/usb.

 

Na installatie krijgt Windows 10 een nieuwe key toegewezen, activatie zal automatisch gebeuren.

 

Met een iso werken gaat niet , tenzij je een nieuwe installatie wenst en geen upgrade, dan is een nieuwe betalende key vereist.

 

De snelste manier is om een installatie USB stick (liefst USB 3) te maken , met de tool Media Creation : http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Vandaag nog een Core I5 geupgraded op deze manier, was klaar in 20 minuten.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat begrijp ik, maar dat was op een bestaande Windows 8.1 installatie, neem ik aan. Dus daar zit ergens een fout in.

Ik neem aan als je een verse Windows 8.1 installatie doet, dat de update zonder problemen moet lopen.

 

Zo heb ik het ook gedaan. Win 8.1 iso erin, verse installatie, na installatie eerst geactiveerd en daarna de iso van windows 10 gemount en setup gestart vanaf de vers geinstalleerde windows 8.1.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff branden en dan W8.1 >> W10, ben benieuwd

want W10 zag er strak uit in vergelijking tot W8...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

W8.1 accepteerde de key van het bios (denk ik) hij was iig geactiveerd.

En toen werd er gelijk gevraagd om W10 te downloaden, heb ik maar

gedaan en daar is nu het wachten op. Lukt het niet dan heb ik de ISO nog.

 

Wordt vervolgd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 uur gisteren stond W10 er dan op, wat een drama.

 

Maar, ik denk dat het hoofdzakelijk te maken heeft met

mijn HD, die blijft maar tollen, ook onder W8 waarbij

de indexering uitzetten wel hielp.

 

Maar als je alles opnieuw installeert dan staat de

indexering gewoon aan hoewel dit alleen mag plaatsvinden

wanneer er nauwelijks acties zijn op het systeem.

 

W10 duurde ongeveer 2,5 uur en dat is belachelijk.

Vandaag maar eens kijken hoe het allemaal loopt en

desnoods doe ik er een andere HD in, wellicht ligt het

daar aan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geduld als een dood paard (niet aan trekken).

Als het scherm op een gegeven moment blijft "hangen"

voor een uur lang dan geef ik het nog steeds een kans

wat, achteraf gezien blijkbaar ook nodig was want in

1 keer ging het proces verder.

 

Er moeten nog 1 ding worden gezegd (voordat een ander

dat doet:)) ik heb nu eenmaal altijd wat bijzonders

zie ook alle Linux perikelen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...