Ga naar inhoud


Hulp uitrichting schotel op Ibiza.


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Een vriend van mij wil zijn schotel uitrichten op de Astra 3 en als mogelijk ook de Astra 1 erbij.

Er is een schotelboer op zijn locatie geweest die het dus niet voor elkaar kreeg om de Astra 3 uit te richten.

 

Nu heb ik inmiddels mijn Horizon satfinder opgestuurd naar hem en is het hem ook gelukt de Astra 3 uit te richten.Maar helaas krijgt hij nu diverse zenders niet te zien?

 

Bijna alles op de Horizontale TP's ontvangt die wel maar op de Verticale TP's krijgt die afstemmen mislukt?

 

Is zijn 80cm schotel(foto als bijlage)post-71125-0-18351900-1438939318_thumb.jpg misschien niet groot genoeg?Er stond op een website ibizavandaag dat het mogelijk was om de A1 en A3 te ontvangen met een 80cm schotel en een Astra-HB monoblock (die heb ik dus ook meegestuurd)

 

Ik dacht eerst dat zijn single lnb defect was maar dat is niet het geval want ook met het monoblock geeft hij afstemmen mislukt op de verticale TP's.

 

Misschien iemand nog een tip wat hij kan doen / veranderen / aanschaffen?

 

De gemiddelde ontvangst op zijn ontvanger is 10Db.

 

Zijn excacte locatie is Carrer Geranios 07849 Santa Eulalia del Rio, Balearen Spanje.

 

 

Alvast bedankt,

 

DeBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


De schotel is groot genoeg. Het 6 graden monoblock past daar niet op die schotel.

Hallo Sprietje,

 

Kun je mij ook vertellen waarom het monoblock daar niet past?Een eerder test met een Duoblock van CD werkte ook niet?

Gaat het hem om de graden?

 

Gr.DeBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het vermoeden dat het aan de bekabeling ligt in het appartement.

 

Op de Horizon is de (enkele) lnb max uitgericht H 97% en V 99%.

 

Nu hebben ze de kabel tussen de aansluiting in de muur voorzien van ik noem ze maar UPC stekers doorverbonden met F-connectors.

 

Dus ik laat de kabel eerst maar eens vervangen met degelijke F-connectors.

 

 

Gr.DeBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel afstellen is inmiddels gelukt.

 

De bekabeling inpandig zorgde ervoor dat voornamelijk de 8QPSK kanalen niet draaiden e.o digitaliseerden.

 

Volgend jaar ga ik zelf daar de zaak zo installeren dat er toch gekeken kan worden naar A1 en A3 evt nog de A2.

 

Hiervoor plaats ik dan wel een TDS 1.10 met multiblock houder.

 

 

Bedankt.

 

DeBuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel afstellen is inmiddels gelukt.

 

De bekabeling inpandig zorgde ervoor dat voornamelijk de 8QPSK kanalen niet draaiden e.o digitaliseerden.

 

Volgend jaar ga ik zelf daar de zaak zo installeren dat er toch gekeken kan worden naar A1 en A3 evt nog de A2.

 

Hiervoor plaats ik dan wel een TDS 1.10 met multiblock houder.

 

 

Bedankt.

 

DeBuurvrouw

Astra 2 zal je niet halen denk ik.

Mei dit jaar Portugal, (zuiden, Algarve) tot conclusie gekomen, schotel 1,60 te klein.

Na info bij iemand die in het zuiden van Spanje woont, blijkt 2,50m een must om Astra 2 nog binnen te halen

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, de Astra 2E, 2F en 2G kun je daar wel ontvangen met een schotel van 1 meter maar alleen de Europa-beam maar niet de UK-Spot beam.

 

Hey Sprietje,

 

Wat heb ik dan NIET gedaan wat ik wel kon doen, of juist omgekeerd?

Zoals gezegd, helemaal in het zuiden van Portugal, Algarve.

 

Meer bepaald Albufeira.

En wat zou dan de reden zijn dat die mijnheer in Spanje zei dat er 2,5m nodig was?

Of is dat juist voor de door jou genoemde UK-Beam?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog even nagerekend maar je kunt op Ibiza inderdaad op deze schotel een 6 graden monoblock gebruiken en die past goed.

Dit monoblock moet wel 17,5 graden schuin staan.

Dat die echt schuin moet staan, heb ik ook ondervonden. Op rail gemonteerde losse LNB's, man man man, toen ik daar bezig was dacht ik dat mijn rail de grond zou gaan raken.

En dan, de LNB's zelf, die staan ook nog eens behoorlijk schuin opgesteld.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, de Astra 2E, 2F en 2G kun je daar wel ontvangen met een schotel van 1 meter maar alleen de Europa-beam maar niet de UK-Spot beam.

 

Wat valt er op de Europa-beam te vangen?

Of een linkje waar dat staat?

 

Bedankt,

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de Europabeams van de Astra 28,2 oost positie:

De Astra 2E ontvang je met een 80cm-schotel, zie:
https://sat.ses.com/webservice/images/12494356

De Astra 2F ontvang je met een 100cm-schotel, zie:
https://sat.ses.com/webservice/images/12495165

De Astra 2G ontvang je met een 75cm-schotel, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/12495356

Welke zenders je wel en niet kunt ontvangen in de Algarve met een schotel van 100cm zie je hier: http://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html
Je ontvangt dus wel de zenders van de Europa Ku (ruim 200 ongecodeerde zenders) maar niet die van de UK-Spotbeam zoals BBC, ITV en Channel 4.

Verder geloof ik er geen fluit van dat je in de Algarve de UK-Spotbeam met een schotel van 2,5m kunt ontvangen. Ik lees dat het zelfs niet lukt met een schotel van 3meter.

 

En tja, schuin moet daar de rail wel staan. Voor een gewone schotel niet te doen tenzij je de gehele schotel schuin zet door bijv. het bovenste stuk van de mast 30 graden scheef te zetten of een echte multifocus schotel.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de Europabeams van de Astra 28,2 oost positie:

 

De Astra 2E ontvang je met een 80cm-schotel, zie:

https://sat.ses.com/webservice/images/12494356

 

De Astra 2F ontvang je met een 100cm-schotel, zie:

https://sat.ses.com/webservice/images/12495165

 

De Astra 2G ontvang je met een 75cm-schotel, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/12495356

 

Welke zenders je wel en niet kunt ontvangen in de Algarve met een schotel van 100cm zie je hier: http://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html

Je ontvangt dus wel de zenders van de Europa Ku (ruim 200 ongecodeerde zenders) maar niet die van de UK-Spotbeam zoals BBC, ITV en Channel 4.

 

Verder geloof ik er geen fluit van dat je in de Algarve de UK-Spotbeam met een schotel van 2,5m kunt ontvangen. Ik lees dat het zelfs niet lukt met een schotel van 3meter.

 

En tja, schuin moet daar de rail wel staan. Voor een gewone schotel niet te doen tenzij je de gehele schotel schuin zet door bijv. het bovenste stuk van de mast 30 graden scheef te zetten of een echte multifocus schotel.

 

De BBC zenders, en ook de ITV's waren zeker niet te vatten. De rest waren op dat moment al niet meer aan de orde.

Ik heb daar 2 dagen op het dakterras gezeten, (in uren gerekend) want na de middag was het wegens de zon niet meer te doen.

De richting van de schotel was perfect, deze was namelijk tov van mijn laatste bezoek daar ( september vorig jaar ) niets veranderd.

Meerdere ( met zekerheid werkende ) LNB's geprobeerd.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...