Ga naar inhoud


Homecinema JVC DD3 gaat na aangaan direct weer uit, wat nu?


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Ik probeer een homecinema JVC DD3 aan de gang te krijgen, maar als ik het zowel met de afstandsbediening als met de er boven op aanzet, komt de homecinema een seconde op gang om vervolgens met een seconde weer in standby te gaan, te zien aan het rode lampje. Er komt geen geluid uit, want het duurt normaal een paar seconden voordat dat gebeurd.

 

De kinderbeveiliging is het niet, dat heb ik al uitgeprobeerd, maar dan zou de homecinema niet heel even op gang moeten komen.

 

Ik ben niet heel technisch, maar als ik weet wat ik moet vervangen, dan is dat geen probleem. Voor ik het apparaat open maak wil ik graag weten of ik iets over het hoofd zie, ik denk zelf van niet.

 

Moet ik toch intern zijn, dan wordt het wat lastiger voor mij, ik maak net zoiets als met lego (Electuur van vroeger), dan kan ik eventueel met hulp op afstand het één en ander nalopen.

 

Ik moet het nog een keer vergelijken, want de meneer die ik help, heeft de zelfde installatie als die van mijn moeder.

 

Ik weet niet of ik het goed gehoord heb, maar bij mijn moeder hoor ik de homecinema even een klik, bij die meneer volgens mij niet, maar daar moet ik nogeens goed naar luisteren.

 

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even googelen en je komt tientallen meldingen tegen over dit apparaat uit 2008 met dezelfde problemen.

 

Oorzaak zou een rotte voeding zijn. Op de plaatjes wordt aangegeven waar je bol staande condensatoren kunt vinden. Die moet je vervangen.

 

http://tinypic.com/view.php?pic=3486qee&s=6

http://tinypic.com/view.php?pic=t67z2o&s=6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier wordt het denk ik toch even een fototje maken.

 

Schema's ala electuur lukt mij wel (is net lego), maar ingewikkeldere schema's is lastiger voor mij.

 

Oeps, dit zijn al met foto's.

 

Ik heb het helaas druk deze week, maar ga ook hier zeker mee aan de gang.

 

Valt wel weer op dat het weer een te licht voltage is, houden die lolbroek fabrikanten nooit op?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee, het heeft alles te maken met het gebruik van zo goedkoop mogelijke onderdelen. Als je duizenden apparaten maakt is een besparing van een paar euro's per apparaat zeer lucratief.

 

Vaak heeft het niet eens met een "te lage spanning te maken". Eerder met de matige kwaliteit van het onderdeel en met de temperatuur die in de voeding soms kan oplopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de moeite, ik heb geen gelegenheid gekregen het apparaat na te mogen kijken, inmiddels staat er een nieuw apparaat.

 

Meneer heeft na 24 uur de stekker in het stopcontact gestoken, er kwamen vonken van af, het apparaat ging roken en de stank kwam vrij.

 

Ik weet dat een condensator kan roken en stinken, maar er is meteen voor een nieuw apparaat gekozen uit angst dat de oude in vlammen zou opgaan met alle gevolgen vandien.

 

Het is een keuze die ik moet respecteren, maar toch jammer dan ik geen poging heb kunnen ondernemen.

 

Nu de Sail straks begint en ik daar tussendoor even geen tijd heb, ga ik daarna met mijn Samsung TV-tje aan de gang, zie mijn andere bericht.

 

Nogmaals dank voor het meedenken.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit draadje trek ik toch open, ik heb inmiddels de homechinemaset in huis, maar schrok toch wel dat de behuizing mogelijk gevallen is.

 

De behuizing zit/zat niet goed dicht, heb het inmiddels geopend, maar ga met goed daglicht verder.

 

De behuizing krijg ik denk ik wel in orde, met een druppeltje secondenlijm een stukje plastiek op de juiste plek gelijmd kan deze wel weer normaal dicht.

 

De "1000uf/10v" condensator staat inderdaad aan de bovenkant een beetje bol, die ga ik volgens jullie aanwijzingen vervangen door een "1000uf/16v".

 

Inmiddels is de bovenprintplaat los, wel een hoop schoefjes, ik dorst even niet, maar het viel mee.

 

De voedingsprint is nu ook los, nu kan ik het nog duidelijker zien.

 

 

Steve schreef op 10 Aug 2015 - 14:09:

vervang in de voeding C9502 (1000uf/10v)door een van 1000uf/16v.

 

Die staat inderdaad aan de bovenkant wat bol, is kijken of ik dat onderdeeltje morgen als het wat beter weer is kan kopen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervang in de voeding C9502 (1000uf/10v)door een van 1000uf/16v.

 

De 1000uf/16v was niet in de winkel op voorraad, er zit nu een 1000uf/25v in, maar volgens mij werkt het nu wel, moet het alleen nog met de boxen testen, die heb ik niet in huis staan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kijk aan, voor 25 eurocent ben je klaar :grin:

 

Dat is het uit eindelijk geworden, het is dat ik een 25 i.p.v. 16 volt moest nemen i.v.m. dat de winkel die niet op voorraad had, anders was ik 5 eurocent goedkoper uit geweest. :cool:

 

Inmiddels is het geluid getest, eerst leek het speakersysteem het niet wilde doen, maar wat ik gedaan heb weet ik niet meer, ineens kwam er HARD muziek uit. :grin:

 

Nu nog op z'n plek zetten die inmiddels ontruimd is, dan kan ik het op de TV ook testen.

 

O ja, project TV, is een andere TV en gaat nu verder. ;)

 

Bedankt allemaal voor de hulp en het meedenken.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • Moderator

Met het juiste gereedschap, een soldeerbout en wat tangen of een pincet is dat goed te doen.

Kopen die je een condensator bij de elektronica onderdelen winkel.

 

Namen van winkels mogen op dit forum niet worden genoemd i.v.m. de reclame regels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...