Ga naar inhoud


tv-vlaanderen en zenders


mate41

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een vu+ duo en ook een kaart tv-vlaanderen.

Sedert enige tijd (na update kanalen ??) als ik een kanaal selecteer die niet in mijn BASIC abonnement te bekijken valt, blokkeert mijn vu+.

Ik moet hem terug opstarten om op een toegestaan kanaal verder te kijken.

Vroeger was dit niet het geval. Ik kreeg gewoon geen beeld en kon verder op een ander kanaal schakelen.

Enig idee wat de oorzaak is ?

vriendelijke groeten

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


CCcam in gebruik?

En afstemmen op France 2 HD, Mezzo HD, Motorsports HD?

 

Indien ja, dan een cccam.prio bestand aanmaken met erin:

I: 0500

En plaatst dit bestand in /etc/ op Uw box.

 

Een alternatief is Oscam gaan gebruiken.  Als je OpenPLi hebt is het kwestie van installeren uit de feed (en Oscam selecteren onder Menu - Systeem - Softcam) en kijken.

 

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik heb dus VTI en CCcam 1.3.xxx als instelling.

Anderzijds gaat het hem niet om specifieke zenders te bekijken die niet inbegrepen zijn in mijn BASIC abonnement (niet basic+ dus), franc2 is dus niet inbegrepen.

Maar het probleem is dat als ik toevallig een zender selecteer buiten deze van tv-vlaanderen bvb, de box blokkeert.

Ik heb 4 lnb's voor onderandere astra 1 en 3 en 2 andere.

vr.gr.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De oplossing is toch echt hierboven gegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam in gebruik?

En afstemmen op France 2 HD, Mezzo HD, Motorsports HD?

 

Indien ja, dan een cccam.prio bestand aanmaken met erin:

I: 0500

En plaatst dit bestand in /etc/ op Uw box.

 

Een alternatief is Oscam gaan gebruiken.  Als je OpenPLi hebt is het kwestie van installeren uit de feed (en Oscam selecteren onder Menu - Systeem - Softcam) en kijken.

 

Willy

Ok, ik heb dit bestand aangemaakt en in /etc geplaatst.

Nu moet ik France 2 HD, Mezzo HD, Motorsports HD terug plaatsen in de opgekuiste lijst.

Maar blijkbaar lukt het niet met een copy/paste in de lijst van tv-vlaanderen.

 

Ik heb enigma2 en vti.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenderlijst heeft niks te maken met het prio bestand. Dit bestand zorgt ervoor, dat bepaalde aanvragen aan de kaart via de softcam wordt geblokkeerd. die I staat voor Ignore, zoals ik begrepen heb. Die nieuwe codering orca, zorgt ervoor dat bij een niet goed ingestelde prio lijst, de softcam doet vastlopen. Zie ook diverse berichten onder de rubriek cccam.

Misschien toch even erover denken, om over te gaan naar oscam, in de betreffende sectie, staan goeie beginners configuratie's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenderlijst heeft niks te maken met het prio bestand. Dit bestand zorgt ervoor, dat bepaalde aanvragen aan de kaart via de softcam wordt geblokkeerd. die I staat voor Ignore, zoals ik begrepen heb. Die nieuwe codering orca, zorgt ervoor dat bij een niet goed ingestelde prio lijst, de softcam doet vastlopen. Zie ook diverse berichten onder de rubriek cccam.

Misschien toch even erover denken, om over te gaan naar oscam, in de betreffende sectie, staan goeie beginners configuratie's.

 

Beste Dank, dat is wat ik hebben moet. Nu nog even uittesten......

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

ik heb, na upload van de lijst naar de box, blijk ik volgende berichten te ontvangen van dreamboxedit:

Reload of satellites failed, mode 3 not supported by you box.

Reload of blacklist failed, mode 4 not supported by your box.

Ik weet niet of het belangrijk is.

vr.gr.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je deze ingesteld?

Ik ken een site, die voor je zowel cccam config file's als oscam config files kant en klaar maakt, maar ik weet niet, of ik die ivm boardregels mag plaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je deze ingesteld?

Ik ken een site, die voor je zowel cccam config file's als oscam config files kant en klaar maakt, maar ik weet niet, of ik die ivm boardregels mag plaatsen.

Ik heb niets aangeraakt, dus de instelling is er gekomen via de netwerk install van de vu+ en de test gedaan.

Na onderzoek heb ik geen config file gevonden omtrent cccam. Noch in /etc, noch in /var.

vr.gr

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...