Ga naar inhoud


Ziggo zenderlijst Arnhem


michaelangelo

Aanbevolen berichten


Begrijp me niet verkeerd, maar waarom toch steeds die vragen voor nieuwe Ziggo lijsten? Een simpele kabelscan is toch voldoende om die lijst weer in je box te krijgen? Waarom altijd zo moeilijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect maar ik geloof dat er soms toch een gegronde reden bestaat voor een cables.xml.......

In het door mij gebruikte OE 2.0-image van Dream kun je bij een kabelscan bij voorbeeld geen netwerk i.d. ingeven.

Afhankelijk van het "zoekvenster" van de gebruikte tuner(s)worden, zelfs bij een blindscan, sommige frequenties niet gepakt.

Zo vertikte mijn beide Sundtek USB-tuners Net5 te pakken te krijgen terwijl een interne kabeltuner dit wél lukte.

 

Pas nadat ik een Cables had gemaakt (voor NH 43136) was Net5 ook te zien via de Sundtek's.

Niet dat je iets zou missen als Net5 zou ontbreken maar tóch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeerd, maar waarom toch steeds die vragen voor nieuwe Ziggo lijsten? Een simpele kabelscan is toch voldoende om die lijst weer in je box te krijgen? Waarom altijd zo moeilijk?

Omdat ik zelf niet in Arnhem woon en ik een dream als geschenk aan een bekende van me wil geven. Deze wil ik voorzien van een zenderlijst met folders zoals in mijn eigen boxen. Echter heb ik weinig zin om dit nog eens in Arnhem te gaan doen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hansputters

 

Over USB tuners kan ik niet spreken, die dingen heb ik niet en zal ze ook nooit kopen. De interne tuners werken altijd in je image en geen geneuzel met drivers.. Overigens is de kabelmaatschappij net zo onhandig bezig.. De frequentiebanden moeten ze gewoon gebruiken zoals afgesproken.. En niet Ch+ of Ch- waarden. Valt die buiten de tolerantie van de tuner dan mist het kanaal.. Een netwerk-ID is voor het vinden helemaal niet nodig. Deze is puur voor de selectie van en opslag van de kanalen.. Meer niet.. Cables.xml is alleen handig als je WEET welke frequenties in jouw regio worden gebruikt. De niet gebruikte frequenties haal je er dan uit waardoor je kabelscan lekker snel gaat... Daar kleeft dan weer het nadeel aan dat als je provider weer eens besluit andere frequentiedelen te gaan gebruiken je dus automatisch 'de Sjaak' bent. Vind ie een deel van de kanalen weer niet en gaan jullie weer vragen om een aangepaste lijst voor regio xxxxx...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even, min of meer, off topic.

Tja, USB tuners genieten ook niet mijn absolute voorkeur maar ik kon feitelijk niets anders want mijn Dream herbergde reeds twee S2-tuners.

Overigens hangen de USB-tuners nu aan een NAS want de Dream kon het gelijktijdig gebruik van de kabeltuners niet aan.

 

Maar het moet gezegd.......ze werken nu meer dan voortreffelijk en leveren een strakker plaatje dan met de originele Dream kabeltuner van LG. (zelf getest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een tweede 'probleem'. USB levert 500mA max per USB device. 2 stuks dus 1A en ik betwijfel of de ingebouwde voeding dat op de lange duur wel prettig vind..

Ik ben in het gelukkige bezit van een DM8000 met 4 interne tuners (2 x DVB-S2, 1 DVB-C en 1 DVB-T). Dus eigenlijk heel erg verwend.. De DVB-C tuner is een Philips CTU-1216 Mk3 en die werkt uitstekend.. Zeker geen slechter beeld dan satelliet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben gisteren in Arnhem geweest om de dreambox te installeren, maar wat ik ook probeer en wat voor een coax kabel ik ook gebruik, krijg maar geen signaal binnen en vindt het geen zenders. Het gekke is, dat het bij de buurman ook niet werkt. Iemand toevallig met een werkend dream in arnhem wonend?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een goed werkend analoog signaal op die kabel, als je geen of slecht signaal hebt zal het natuurlijk nooit werken.

 

Verder gebruik de kabelscan functie met de volgende instellingen:

 

freq: 164 mhz

symbolrate 6900

modulatie QAM64

regiocode/netwerk id:  43142

 

En dan krijg je netjes de upc/ziggo zenderlijst.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even, min of meer, off topic.

Tja, USB tuners genieten ook niet mijn absolute voorkeur maar ik kon feitelijk niets anders want mijn Dream herbergde reeds twee S2-tuners.

Overigens hangen de USB-tuners nu aan een NAS want de Dream kon het gelijktijdig gebruik van de kabeltuners niet aan.

 

Maar het moet gezegd.......ze werken nu meer dan voortreffelijk en leveren een strakker plaatje dan met de originele Dream kabeltuner van LG. (zelf getest)

Mag ik vragen welke NAS en welk programma ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...