Ga naar inhoud


DM800HD loopt elke keer 'vast'


SuperBug

Aanbevolen berichten

De laatste 3 weken loopt mijn DM800HD iedere keer 'vast'. één keer per dag, 2 keer per dag, 3 keer. Dan weer 2 dagen prima in orde. Geen pijl op te trekken. Het betreft een 100% zeker originele box, 7 jaar geleden nieuw gekocht bij de dealer. Altijd goed gedaan.

Met 'vast' bedoel ik Het beeld is bevroren, dit kan elke willekeurige zender zijn. Ook opnames afspelen lukt dan niet meer. De signaal quality is dan 0%, de coax is in orde als ik de kabels wisselt met mijn DM8000 doet hij het prima. BVN doet het dan ook niet, het beeld blijft bevroren. De enige mogelijkheid is de stekker eruit. 10 seconden wachten, stekker er in en opstarten en hij doet het weer een paar uur tot een paar dagen.

Super vervelend, want de kinderen kijken, de box loopt vast en vervolgens zeggen ze niets en er wordt niets opgenomen.

Voeding al vervangen, totaal geen verbetering. Diverse Pli images geprobeerd, maakt allemaal niets uit.

Box open gemaakt, geen bijzonderheden te zien. Condensators open of iets dergelijks.

Er zit al vanaf het begin een HD 500 Gb van Samsung in.

Wie weet raad?

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites


gebruik je soms de CCcam voor je paytv kaartje?

dan is er wellicht een overeenkomst met alle anderen die problemen hadden met vastlopen en wel op diverse enigma2 receivers

 

overstappen op oscam is dan de oplossing

of vaker de CCCam.prio aanpassen (dat helpt meerdere maar dat zul je regelmatig moeten blijven doen)

 

het verschil tussen de dm800HD en de DM8000 is toch wel, gezien de laatste dat deze een andere CPU heeft die makkelijker om kan gaan met de het filteren van verkeerde CAID's die je CCcam aangeleverd krijgt als server en op hol slaat bij de client

 

loggen van de box is altijd een optie maar als die echt stopt heb je ook geen heldere logfile

ciao

-

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie. Ik gebruik alleen een originele kaart van CD met abbo. Wel in combinatie met de DM8000, maar dat is al 5/6 jaar zonder problemen. en CCcam zit standaard in Pli.

Ik kan dus ook een ander softcam gebruiken??

Ik weet er wel het een en ander van, maar ben geen expert.

Ik heb ook wel in diverse files zitten snuffelen, maar zie dan geen logfiles van de laatste periode. Daar heeft hij geen tijd meer voor denk ik.

Het bevriezen is ook gelijk, geen tandradjes oid

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box wordt best wel/erg warm, maar dat is hij eigenlijk altijd al. Hoe hoog weet ik niet, maar veel warmer dan mijn DM8000.

Ik kijk het nog even aan. en anders ga ik voor een nieuwe, hij heeft idd zeker goed zijn best gedaan.

Iemand nog tips voor een nieuwe?

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het leeftijd en slijtage is,

ik weet er alles van.............

 

wat ben ik snel moe.

 

maar als het nog eens getest zou kunnen worden met een andere softcam, weet je zeker of het de bloedsomloop en hart en vaatziekten zijn van een 9 jaar ouwe

 

ik zou eerst oscam proberen

puur zondr client of servers

 

als die ook zo kortademig is, tja dan is een nieuwe receiver beter geadviseerd.

voor wat jij nodig zou kunnen hebben een VU+ SOLO SE v2 met dualtuner

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zonder enige kosten het volgende proberen:

 

Koppel de harddisk een los en ga de dm 800 testen, dat het nog vast loopt.

 

Gebruik een andere voedingsadapter .

 

En het probleem ligt vast en zeker niet aan de softcam, aangezien op bvn de dm 800 ook al vast loopt.... Het probleem heeft vrijwel zeker een hardware matige oorzaak.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook jaren een DM800HD-PVR gehad met ingebouwde HDD. Werd ook best heet.. Het apparaat heb ik zonder HDD verkocht aan een collega die ook wel eens een originele Dreambox wilde hebben. OpenPli 2.1 erop en dat ding doet het anno 2015 nog steeds bij hem. De mijne stamde uit 2009 en dus nu 6 jaar oud.. Warmte kan inmiddels impact hebben op je hardware. De tip om de HDD eruit te nemen is best raadzaam. In elk geval minder belasting van de voeding en de warmte van de SoC kan beter gedissipeerd worden. Loopt hij dan nog vast op BVN dan is je hardware inmiddels defect (waarschijnlijk haarscheurtje(s) op de print of losse soldeercontacten bij de SoC door de langdurige hitte. Blijft je DM800 wel draaien zonder HDD dan kun je overwegen om de HDD te laten voor wat het is of deze extern te gaan gebruiken.

 

Een nieuwe? Tsja.. Alles is momenteel beter en sneller dan de oude DM800 dus daar kun je geen buil aan vallen. Handig is het om een ontvanger te nemen die draait op populaire customizable firmware zoals OpenPli, OpenATV etc. De keuze is meer of je een multi-tuner receiver wil hebben of wil blijven bij een single tuner.. Een single tuner heb je nu al rond de 100 a 130 euro en die draait meteen op 750Mhz (2,5 x zo snel als je DM800) en heeft meer geheugen (dus ruimte voor leuke plugins en opties)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeftijd en slijtage..................we ontkomen er niet aan  :(

 

Bedankt voor deze nuttige informatie. Ik ga komende tijd even met deze mogelijkheden aan de slag. Harddisk, oscam en eventueel een paar dagen op BVN zonder de smartcard.

Ik houd jullie op de hoogte.

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een update: De box staat nu al 11 dagen zonder de buitenkant te draaien. Met originele voeding en met HDD. In die 11 dagen één keer vast gelopen, maar... nog wel beeld op BVN. met een softcam herstart werkte alles weer. Op dat moment, of toen mijn vrouw erachter kwam was de andere box (de client een DM8000 ook vast gelopen, een softcam herstart en die werkte ook weer). De DM800 staat voorlopig dus zonder buitenkantje aan. Lijkt dus toch een warmte probleem.

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog simpeler, CCcam 2.2.1 instaleren uit de Pli feed.

 

Op de dm8000 en dm800 loopt deze zonder problemen heeft geen problemen met de nieuwe viacces en kan op deze boxen meerdere streams decoderen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...