Ga naar inhoud


Sony LCD TV op MacBook Pro aangesloten - lichtgroene weergave


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds enkele maanden heb ik d.m.v. een HDMI kabel een Sony KDL-22EX550 LCD TV op mijn MacBook Pro aangesloten en daarmee heb ik een prima weergave.

 

Nu heb ik deze TV tijdelijk even uitgeleend en wilde ik in plaats daarvan een wat oudere LCD TV op mijn MacBook aansluiten en wel een Sony KDL-20S3040E (01-2010).

 

Alleen deze schijnt niet goed i.c.m. de MacBook te functioneren want het beeld is hoofdzakelijk groen, wel zie ik het beeld en de tekst, maar ja, hoofdzakelijk groen is niet om aan te zien.

Ik gebruik dezelfde HDMI kabel als met de andere goed functionerende Sony TV.

 

De TV doet het verder goed want als ik die op de Kabel TV aansluit is het beeld prima.

 

Kan ik daar nog iets aan instellen? Heb wel in het Menu gezocht maar niets hieromtrent kunnen vinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Ontvangstnorm kun je dat ook in stellen

NTSC, PAL, SECAM

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op internet gezocht ,het komt wel meer voor

moet je maar kijken op deze manier heb ik gezocht  [sony KDL-20S3040E groen beeld]

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt meer op een defecte kabel of een probleem met de uit gang van de laptop of de ingang van de tv.

 

Jurgen, kan je een andere HDMI bron met die kabel aansluiten op die tv om een en ander uit te sluiten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende HDMI kabels gebruikt maar zonder een beter resultaat.

 

Zowel direct de HDMI aansluiting van de MacBook gebruikt als de Thunderbird poort met een Display adapter, geen verschil.

 

Ik ga morgen even kijken of ik de Sony TV op mijn Humax iHDR 5200C Kabel Recorder aan kan sluiten, kabels zijn nogal lastig weggewerkt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar ligt het probleem toch bij de aansluiting van de MacBook.

Als ik de TV via dezelfde HDMI kabel op een WD TV Media Player of op de Humax Kabel Tuner aansluit heb ik een perfect beeld.

 

Misschien iemand nog een suggestie?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij de aansluiting van je Mac toevallig stuk is gegaan tijdens het afkoppelen van die tv die je hebt uitgeleend en het aankoppelen van de tv die je nu gebruikt zou ik het niet bij de mac zelf gaan zoeken.

 

Ik denk dat het eerder een toevallig compatibiliteitprobleem is tussen de mac en het oudere sony toestel.

 

Moraal van het verhaal: leen de oude spullen uit en hou het nieuwe voor jezelf.  :D  :D  :D

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als ik dit vooraf had geweten had ik inderdaad de oude Sony meegegeven ;)  maar ja. het is voor mijn dochter.

Ik denk ook wel dat het om een compatibiliteitsprobleem gaat maar vind toch niet dat je de MacBook helemaal vrij moet pleiten.

 

Zowel de Humax als de WD Media Player functioneren perfect i.c.m. de oude Sony.

Voordien heb ik deze ook i.c.m. een VU+ SOLO2 toegepast.

 

Maar ja, wat boeit het, ik heb deze i.c.m. mij MacBook nodig.

Ik denk dat ik gewoon een losse monitor bestel want in feite heb ik geen TV hiervoor nodig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bang dat de uitgang van het MacBook het probleem is.

HDMI is eigenlijk straight forward.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar vind toch niet dat je de MacBook helemaal vrij moet pleiten.

Dat doe ik ook niet. Ik denk enkel dat net die 2 niet compatible zijn.

 

 

Ik ben bang dat de uitgang van het MacBook het probleem is.

HDMI is eigenlijk straight forward.

Dan moet het zoals ik schreef gebeurt zijn tussen de wissel want met het recente scherm werkt het wel.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...