Ga naar inhoud


Advies aankoop DVB-C ontvanger die kan cardsharen


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik wil een tweede kabelontvanger koppelen als client.

Single tuner is genoeg, (optioneel) meer is geen must.
Moet een interne kaartlezer hebben die overweg kan met kaarten van DELTA en Ziggo (Irdeto).
Moet HD kunnen ontvangen.
HDMI uitgang.

Optioneel de mogelijkheid voor het aansluiten van een (externe) harde schijf, geen must.
Een CI-slot zou mooi zijn qua toekomstzekerheid.

Heb tot nu toe de Mut@nt hd500c gezien voor €109,- wat ik nog niet zo slecht vind aangezien daar OpenPLi op kan.

Maar suggesties voor andere ontvangers? Hoeft niet per se OpenPLi/Enigma te zijn als er maar een softcam op kan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar kun je iedere E2 satelliet ontvanger voor gebruiken, als je hem als client gaat gebruiken, als je fallback tuner van pli gebruikt kun je zelfs kabel zenders op een satellet ontvanger bekijken. Zo kijk ik op de slaapkamer met een ET4000 via fallback (ip server:8001) naar mijn ET8000 beneden, echt top werkt dat, alles wat op de ET8000 zit kan ik ook op de ET4000 ontvangen. Ik heb nog wel een coax voor 4 satellieten naar boven lopen, maar een ethernet kabel op je netwerk is al voldoende. :) Tevens het ik de ET4000 gemount dus alles wat ik beneden heb in de ET8000 zoals de hdd heb ik ook op de slaapkamer. Ik kan boven opnemen en afspelen via de mount met mijn ET8000.

 

Dat weet ik, maar ik wil niet dat de tweede receiver de tuners bezet houdt van de eerste i.v.m. opnames en tegelijk naar verschillende zenders kunnen kijken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee met fallback niet, wifi is veel te onstabiel op grotere afstand en met een HD (fallback) stream ook niet aan te raden. :/

 

Die HD streams van canaldigitaal trek ik met gemak nog over een 802.11g WiFi netwerk heen.

Stabiliteit is geen issue: kwestie van goed afregelen :grin: 

 

Maar eens proberen eerdaags met de camping tuner!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...