Ga naar inhoud


Decoderen met een usb tuner,softcam,ci.bevindingen.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Vannacht heb ik de vu plus turbo hybride usb dvb-c/t2 tuner aan mijn vu duo aangesloten, tezamen met vti 8.X. Na de wizzard, kreeg ik dus perfect 3 tuners te zien.

Met de hulp hier, heb ik de plaatselijke dvb-c zenders ingeladen, alsook de dvb-t zenders van vlaanderen en een deel van tnt france. ( even terzijde, maar de zenders of een deel ervan, van het tenlore teletenne kwamen ook binnen). Dus tot zover. Dan ook al het overig geinstalleerd (was even zoeken, hoe ik met dbedit alles kon krijgen in ėén lijst, maar geslaagd).

Maar nu de hamvraag: op deze vu rubriek, stond dat geen decodering mogelijk is met een usb tuner.

Maar gaat het hier om te decoderen met een ci, of via een softcam?

Want zowel op de gecodeerde dvb-c en dvb-t zenders (TNT) zag ik, dat er ecm's werden aangeboden aan oscam. Uiteraard met de melding dat hij geen readers vindt. Ik zou hierbij denken, als je een geldige kaart hebt, die door oscam perfect gelezen kan worden, deze toch zou decoderen? Al geloof ik wel dat onze situatie bijna onmogelijk is, en ik weet niet welke kaart TNT gebruikt voor dvb-t.

Maar kan ik hiervan uitgaan, mocht ik de correcte module hebben waarmee mijn oude vu overweg kan, met geldige kaart, deze zou decoderen? Of is er toch nog een groot verschil met usb tuners t.o.v. Decoderen met interne lezers en ci?

Een opname test waarbij de 3 tuners simultaan moesten worden aangesproken verliep perfect.

Maar als ik teveel zap tussen de interne en externe tuner, zou ik dan overal krijgen no pat in pmt, andere foutmeldingen, en zelfs op fta zenders geen beeld. Oplossing vu heropstarten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Ik las je rapport met interesse want ik dacht er ook reeds aan me zulke USB-tuner aan te schaffen om mijn Telenet digicorder te 'vervangen', maar... zou dit 'werken' ???

De normale Telenet-kaart zal wel niet decoderen; misschien lukt het wel per softcam, maar spijtg toch dat er (nog steeds) geen Ci+ aanpassing is voor de Vu+.

Hopelijk komt er hier nog wel een of andere reactie van een 'Turbo'-user !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hi,

Vannacht heb ik de vu plus turbo hybride usb dvb-c/t2 tuner aan mijn vu duo aangesloten, tezamen met vti 8.X. Na de wizzard, kreeg ik dus perfect 3 tuners te zien.

Met de hulp hier, heb ik de plaatselijke dvb-c zenders ingeladen, alsook de dvb-t zenders van vlaanderen en een deel van tnt france. ( even terzijde, maar de zenders of een deel ervan, van het tenlore teletenne kwamen ook binnen). Dus tot zover. Dan ook al het overig geinstalleerd (was even zoeken, hoe ik met dbedit alles kon krijgen in ėén lijst, maar geslaagd).

Maar nu de hamvraag: op deze vu rubriek, stond dat geen decodering mogelijk is met een usb tuner.

Maar gaat het hier om te decoderen met een ci, of via een softcam?

Want zowel op de gecodeerde dvb-c en dvb-t zenders (TNT) zag ik, dat er ecm's werden aangeboden aan oscam. Uiteraard met de melding dat hij geen readers vindt. Ik zou hierbij denken, als je een geldige kaart hebt, die door oscam perfect gelezen kan worden, deze toch zou decoderen? Al geloof ik wel dat onze situatie bijna onmogelijk is, en ik weet niet welke kaart TNT gebruikt voor dvb-t.

Maar kan ik hiervan uitgaan, mocht ik de correcte module hebben waarmee mijn oude vu overweg kan, met geldige kaart, deze zou decoderen? Of is er toch nog een groot verschil met usb tuners t.o.v. Decoderen met interne lezers en ci?

Een opname test waarbij de 3 tuners simultaan moesten worden aangesproken verliep perfect.

Maar als ik teveel zap tussen de interne en externe tuner, zou ik dan overal krijgen no pat in pmt, andere foutmeldingen, en zelfs op fta zenders geen beeld. Oplossing vu heropstarten.

 

Hallo,

 

Zou iemand kunnen bevestigen dat een CI-module werkt i.c.m. een USB-C tuner? Of werkt een CI-module enkel met de interne tuner(s)? In mijn geval een VU+ Solo2.

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...