Ga naar inhoud


Astra 2 met duo LNB te ontvangen?


SmuttiO
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

En idd. zoals Sprietje zei de Software versie checken om via Astra 23.5 de "nodige" lijst binnen te halen MAAR zonder ingeladen kanaallijst geraak je NIET in het MENU !!

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja Marc, ik ga er van uit dat er al wel een zenderlijst in staat want hij heeft het setje van iemand gekregen. Het is een leuke ontvanger voor iemand die totaal geen kennis heeft van satellietontvangst en wil dat alle veranderingen automatisch worden doorgevoerd voor het kijken naar de zenders van CanalDigitaal, TV Vlaanderen en Telesat maar zodra je wat anders wil is het een drama.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is dat de TS al een receiver heeft... maar als het enkel om de britse zenders gaat, en als je het zo eenvoudig mogelijk wil hebben, zou ik eigenlijk opteren voor een "Freesat" receiver (uit Engeland). het voordeel is dat de zenderlijst daar gewoon bijgewerkt wordt als er iets wijzigt, en dat gebeurt nogal eens op deze satelliet....  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch geen blindscan nodig?

Op iedere "normale" receiver kan je de britse zenders ontvangen... meestal staan er al een aantal transponders genoteerd per satellietpositie, en je kan dan altijd manueel transponders toevoegen om te zoeken... de gegevens zijn op diverse sites te vinden...

In principe zijn dus alle FTA receivers goed....  het voordeel van een Freesat receiver is dat de lijsten automatisch bijgewerkt worden, maar dat is alleen belangrijk als je zelf geen "actie" wil nemen en ik dacht dat dat het gevak was, aangezien er over 'zenderlijsten' gepraat werd... vandaar het voorstel...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoeken had ik uiteraard gedaan, echter zijn er verschillende types SAB tuners in deze prijscategorie, vandaar mijn vraag.

 

Inmiddels heb ik via een familielid echter een Pace DS810XE ontvanger gerkregen, welke altijd voor de Astra 2 is gebruikt. Zodra het weer het toelaat gaan we de schotel aan de muur schroeven en experimenteren.

 

Bedankt voor alle hulp,

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...