Ga naar inhoud


Vlakantenne op vensterbank voor sat ontvangst doenbaar,


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Vanwege het statuut van mijn gebouw, mag ik geen vaste schotel plaatsen.

Maar na overleg met een advocaat en notaris, zou een vlak antenne, die je niet bevestigd, niet verboden kan worden, omdat dit niet meer is dan een bloembak.

Mijn bedoeling zou zijn, om een vlakantenne zoals op figuur:

post-40019-0-27445700-1444948815.jpg te gaan gebruiken.

Ik zou dus als ik tv zie, eventueel met bevestigingen, waar je niet moet boren, als ik tv wil zien, mijn venster opendoen, die voor mijn ruit zetten, want 23 is daar perfect, uitrichten, venster dichtdoen, en dan tv zien.

Na mijn tv avontuur ruit open, vlakantenne binnen en raam dicht. Omslachtig, maar beter dit dan al die andere zever. Maar ik vraag me af, of die ontvangst goed genoeg is bij slecht weer.

Hieronder de uitleg, maar kon het via de ipad niet van duits naar nederlands vertalen.

-- begin copy

Beschreibung für "Selfsat H21D2 Flachantenne Twin LNB-Version"

Selfsat H21D2 - die (fast) unsichtbare Satellitenantenne für alle Satelliten wie Astra 19,2°Ost, Eutelsat-Hotbird 13°O, Sirius usw.

 

-> für 2 Teilnehmer direkt

-> flache Ausführung (ca. 65mm)

-> Antennengewinn: 34,5dBi bei 12,7 GHz

 

Die Selfsat H21D2 verfügt über zwei Anschlüsse (F-Buchsen), es können somit zwei digitale und/oder analoge Receiver und/oder HDTV-Receiver daran betrieben werden. Ideal auch für Twin-Receiver mit zwei Eingängen.

 

Die Empfangsleistung dieser Flachantenne entspricht der eines hochwertigen 60cm-Spiegels. Damit lassen sich problemlos Astra, Eutelsat usw.empfangen.

 

 

 

Besonderheiten Selfsat H21D2 Flachantenne:

- zwei Anschlüsse (Twin-Antenne)

- flaches und unauffälliges Gehäuse

- kann überall installiert werden

- sehr kleine Abmessungen

- Dual Linear Polarisation (vertikal & horizontal)

- mitnehmbar und/oder fest installierbar

- leichte Montage

- ideal für HD-Empfang

- Abmessungen: 570x259x67mm

- Gewicht: 5,3kg

-- einde copy

Wat denken julie? Belgie aan de iets verdere kust.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat de zelfsat H 21D hetzelfde presteert als een schotel van 60cm is niet waar. Hij presteert hetzelfde als een schoteltje van slechts 47,5cm breed.

Bedenk ook, dat vanwege de skew, de vlakantenne 8 graden schuin moet staan. Dat is een heel ander gezicht dan dat die horizontaal staat.

Je kunt een vensterbankklem gebruiken, zie: https://www.sat4all.com/forums/topic/348463-dringend-advies-gezocht-plaatsing-schotel-in-ziekenhuis/
maar als het raam naar buiten toe open gaat, zal dat ook een probleem worden.
Je zou de vlakantenne eventueel achter het raam kunnen zetten maar dan mag er weer geen getint glas zijn gebruikt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is dan eigenlijk niet geschikt voor astra 1 en 3? Want een 47,5 cm schotel, is toch te klein voor 8psk zenders?

Indien ja, andere type dan. Ik google dan wel voor meer innfo.

Alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honderden camperbezitters gebruiken de Selfsat H21D2 en ontvangen daarmee de Astra 23,5. Ook met een Technisat Multytenne van slechts 45x45cm ontvang je de Astra 23,5 maar je moet je wel bedenken dat je minder regenreserve hebt dan met bijv. een schotel van 60cm.
Als je ook een iets grotere vlakantenne kunt plaatsen, zou je voor de Selfsat H50D2 kunnen gaan. Die is 517x514mm en geeft 36,1dB versterking. Dat komt overeen met een schotel van 57,5cm breed dus zeg maar bijna een 60cm-schotel zoals die standaard door CanalDigitaal wordt geleverd.
Dan moet er toch al een aardig buitje vallen voordat het beeld op zwart gaat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het dan op deze sprietje?

post-40019-0-19784300-1445026185.jpg

Tevens ook bedankt, voor de link, van de vensterbank, dit leek me wel een goed idee.

Maar als ik het online vertaal, schrijven ze het volgende over deze vlakantenne:

Beschrijving voor "Selfsat H50 D2 Flachantenne Twin LNB-versie"

SELFSAT H50D2 - onopvallend satelliet-antenne voor alle satelliet als Astra 19.2 ° Oost, Eutelsat 16 ° E, Sirius, etc.  
 
• geschikt voor 2 Receiver  
• plat ontwerp   
• Gain: 36,1dBi bij 12,7 GHz
 
De Selfsat H50D2 heeft een aansluiting voor 2-tuner, ontvanger of bijvoorbeeld Television
 
Het ontvangstvermogen van deze enkele antenne overeen met een hoge kwaliteit 80cm mirror. Dit kan gemakkelijk Astra, Eutelsat usw.empfangen.   
 
Speciale Selfsat H50D2 Flachantenne:  
 
 
  • 2 poorten (Twin-antenne)  
  • Vlakke en onopvallende behuizing  
  • Kan overal worden geïnstalleerd  
  • Relatief kleine afmetingen  
  • Dual Linear Polarisatie (verticaal en horizontaal)  
  • Alle installatiemateriaal meegeleverd  
  • Eenvoudige montage    
  • Afmetingen: 543x555x68mm  
  • Gewicht: 6,5 kg

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...