Ga naar inhoud


Iets met bomen en bos.


Stinger

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben vroeger veel met sat bezig geweest en wil mij er weer in gaan verdiepen.

Ik heb nu als herintreder wat vragen en wel welke tuner is momenteel tot de beste te noemen en wat is de ideale maat voor een schotel om een perfecte ontvangst te hebben.

Er is voor mijn gevoel veel veranderd op satgebied, heb wel enige ervaring maar dat is nog uit de tijd toen de humax5400irci en de dm7000 de toppers waren.

Graag advies en info wat het beste te kunnen doen.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja inderdaad wat wil je gaan ontvangen, op hoeveel plaatsen wil je satelliet ontvangst. Wil je ook gaan opnemen?  Die 3 zaken bepalen wat voor schotel je moet kopen, wat voor LNB's en of het een vaste of draaibare opstelling wordt.  De volgende stap is de juiste ontvanger(s) uitzoeken met evt. abo mogelijkheden en/of softcam.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bedoeling is astra1/2/3 en de hotbird. Hoe groot is de ideale schotel en wat is momenteel de beste tuner.

Hoor veel over de vu dreambox is er wat uit en de gigablue schijnt ook goed te zijn????

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de schotel betreft heb je diverse mogelijkheden.
Een Wavefrontier T90, een Triax 88 met rail, een Maximum E-85.

Waar komt de schotel te staan? In de tuin, tegen de gevel, op het dak, op een balkon, wat wil je er aan uit geven? Dat zijn alle maal factoren die meewegen om tot een goed besluit te komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet in voor, Gorsel in de achterhoek?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct Sprietje.

Er is veel veranderd de laatste jaren en ben zoekende naar het beste wat er momenteel te koop is.

Enige eisen zijn multifeed en meerdere tuners in een tuner.

Dm had zo,n ding maar weet niet of die nog te koop zijn of nieuwe met soortgelijke specs.

Overigens woon inde rand van het dorp/bos erg fijn daar te wonen heerlijk rustig.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stinger schreef op 30 Nov 2015 - 15:31:

Correct Sprietje.

Er is veel veranderd de laatste jaren en ben zoekende naar het beste wat er momenteel te koop is.

Enige eisen zijn multifeed en meerdere tuners in een tuner.

Dm had zo,n ding maar weet niet of die nog te koop zijn of nieuwe met soortgelijke specs.

Overigens woon inde rand van het dorp/bos erg fijn daar te wonen heerlijk rustig.

 

Stinger, de meningen zullen verschillen over wat het beste is, dat is namelijk een persoonlijke mening.  Misschien moet je zelf is op onderzoek uit gaan en eerst goed bedenken wat jou eisen zijn en die hier met ons delen. Overigens vertel je nu pas dat er meerdere tuners nodig zijn.  Waarom geef je niet meteen helder antwoord op alle vragen die wij jou stellen?

 

Net zo'n domme vraag is "hoe groot is de ideale schotel"  Zo groot mogelijk zou mijn antwoord zijn, want dan heb je het minste uitval. Maar je wil vermoedelijk geen schotel van 5 mtr in de tuin toch?   Kortom een betere vraag was geweest. Ik wil die en die  satellieten ontvangen en ook de nodige weer-reserve hebben, welke schotel raden jullie mij aan? En dan nog wil je zo veel mogelijk informatie geven, bijv. hoeveel ontvangers er aan komen te hangen, op welke locatie in de tuin/of op het huis de schotel komt te staan/hangen. Als je dat soort informatie niet verstrekt kunnen wij jou geen fatsoenlijk advies geven.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Correct Sprietje.

Er is veel veranderd de laatste jaren en ben zoekende naar het beste wat er momenteel te koop is.

Enige eisen zijn multifeed en meerdere tuners in een tuner.

Dm had zo,n ding maar weet niet of die nog te koop zijn of nieuwe met soortgelijke specs.

Overigens woon inde rand van het dorp/bos erg fijn daar te wonen heerlijk rustig.

Meerdere tuners in een tuner, dan is er maar een ontvanger op de markt die daar op dit moment aan voldoet, De Vu+ Solo 4K.

In de 2 tunerblikjes zitten in totaal 8 tuners.

Verder is er nog een uitbreidingsslot voor een extra tuner naar keuze.

 

Het is op dit moment de modernste ontvanger op de markt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoeld Stinger dat er meerdere tuners in de ontvanger geplaatst moeten kunnen gaan worden.....

 

Dus b.v een Mut@nt 2400 met mogelijkheid tot het plaatsen van 4 tuners.

 

Dus dat brengt zijn vraag en antwoord ook alweer wat dichterbij...hij moet dan in ieder geval enkele lnb's hebben met of twin of quad aansluitingen....

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...