Ga naar inhoud


router op zolder


bbyou

Aanbevolen berichten

Met die modems van jou , dat gaat niet lukken

 

Je zou kunnen  kiezen voor een Linksys WAP300N

 

Dat is een dual-band access point. Werkt op 2 frequenties.

 

Werkt ook als repeater, wireless bridge of wifi-adapter.

 

Er zijn nog wel meer merken die dit ook kunnen,er keuze genoeg

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee hoor! We horen graag hoe jij dat nu gaat oplossen of dat voor Jan met de korte achternaam advies hebben gegeven :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er wel rekening dat bij gebruik van een WiFi Repeater de snelheid van het signaal halveert.

 

Als je een goede verbinding hebt......  Met powerline adapters houd je ongeveer 30% over als het meezit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal zo niet lukken en als het al zou werken zal het veel te traag zijn maar je kunt een koppel zend-onvangers kopen die als het ware de draad tussen de routers vervangen; de chinese werken over kilometers maar zijn niet goedkoop, rond de 600 € en weet niet of het wel heel legaal is.

Denk dat ik een koppel St58t8g weet liggen.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon 1 goede router en heb overal in het huis maximaal bereik, Ik heb deze op de tussen verdieping opgesteld. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Met powerline adapters houd je ongeveer 30% over als het meezit."

 

Welnee hij gaat weer bedraad naar zijn PC.

Ik haal gewoon mijn volle 40 mbit op deze manier.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goede verbinding hebt......  Met powerline adapters houd je ongeveer 30% over als het meezit.

Waar haal je dat nu vandaan?

Ik kan het nu niet met harde feiten aantonen omdat ik nu in Spanje zit maar ik heb het thuis nagemeten, mijn volledige (bescheiden) gecontracteerde 20 Mbits Internet kreeg ik via de Powerline adapter op mijn laptop.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn 500 Mb powerline die ik in huis gebruik doet op dit moment 74/85 Mb.

Dat is net iets meer als 30%, maar altijd nog sneller als de 20/20 Mb internet verbinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snelheid die je met powerline haalt heeft niets met je internet snelheid te maken net zo min als je een WiFi "versterker" hebt.

 

Bij WiFi moet je de snelheid sowieso halveren zoals ook boven aangegeven. De onderlinge verbindingssnelheid is de up en down stream bij elkaar opgeteld  Dus als je internet verbinding 20 Mbit is en je WiFi link is onderling 100 Mbit (dus 50 up en 50 down) haal je inderdaad de volle snelheid van je internet verbinding. Ga je dit "versterken" zul je zien dat je ergens rond de 25 Mbit overhoud dus nog steeds je volle internet verbinding.

 

Bij Powerline moet je dit ruwweg door 3 delen (zie ook het bericht van ceesv hierboven)

 

Bij internet dus geen probleem. Ga je nu bestanden overzetten ga je het wel goed merken. Stel je hebt een Gbit netwerk kun je 115 MB/s bestanden overzetten van de ene naar de andere pc (dit haal ik richting mijn server en ook naar mijn nas) Ga je nu GB Powerline adapters gebruiken zul je zien dat je ruwweg rond de 35-45 MB/s  bestanden kunt overzetten als er niet te veel rommel op het lichtnet zit. Een 802.11 AC Wifi signaal van 866 Mbit zal beslist sneller zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, had de opmerking over de circa 33% verkeerd geïnterpreteerd, stom van mij.

Had niet zo snel door dat 33% van van de opgegeven doorvoerwaarde van de Powerline bedoeld was.

Logisch, als ik een 600 Mbits Powerline gebruik dan heb ik natuurlijk geen beperking op het 20 Mbits Internet.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...