Ga naar inhoud


LNBs defect, welke kiezen?


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Visiosat Bisat met 4 LNB koppen (twin LNBs om tegelijk te kunnen kijken en opnemen).

Na 3 jaar was er één LNB defect, die heb ik vorig jaar vervangen. Nu is diezelfde LNB weer defect , samen met nog een andere originele LNB.

Ik zal er dus 2 moeten vervangen, maar vraag is, welke koop ik best? Liefst een LNB die wat langer kan meegaan in onze weeromstandigheden. En als het kan een LNB die misschien ook "beter" is (als dit bestaat).

De originele LNBs waren SAB Slim Premium SPT (Universal Twin LNB MultiConnect) en die die vorig jaar stuk was heb ik vervangen door een Alps LNB Twin (BSTE5-101B).

Verder zijn er nog diseqc switches ingebouwd (Venton 4/1).

Koop ik opnieuw 2 Alps'en, of zijn er betere?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Heb ik het nu mis, of is die Multifeed Megasat Twin veel goedkoper dan de Alps Twin? Vanaf €12 voor de Multifeed, en vanaf €30 of zo voor de Alps.

En toch is die Megasat even goed of beter?

aangepast door FrankAdem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alps is gewoon een ouderwets en duur ontwerp, heel gecompliceerd en al heel veel jaren op de markt. Niet voor niets dat ze met de productie daarvan gestopt zijn.

 

maar die gaan tot nu toe toch het langste me he sprietje 

dat kan je van sommigen lnb's niet zeggen 

het is ook prijs naar kwaliteit

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mijn Alps gaf het al op na 10 mnd dus zo lang is dat ook niet...

ik denk dat er bij jou installatie toch iets niet 100% in orde is 

want je hebt toch ook al wat lnb..3jaar de sab en nu ook een sab en een alps..dood

welke ontvanger heb je trouwen en hoe heb je het ingesteld enz 

en wat zijn bij jou de weersomstandigheden 

zelfs bij mij 2 x twin inverto red dood na 2 jaar

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat er bij jou installatie toch iets niet 100% in orde is 

want je hebt toch ook al wat lnb..3jaar de sab en nu ook een sab en een alps..dood

welke ontvanger heb je trouwen en hoe heb je het ingesteld enz 

en wat zijn bij jou de weersomstandigheden 

zelfs bij mij 2 x twin inverto red dood na 2 jaar

 

Een Duo2. We wonen aan de kust (zo'n 3 km van de zee), maar de schotel staat op een plat dak naast een muur die een deel van de wind wegneemt.

Dus misschien gewoon geen geluk?

Ik heb de 2 defecte LNBs even geswitcht met de 2 andere, en dan werken die posities gewoon weer. Dus het ligt blijkbaar zeker aan de LNBs...

Toch vreemd dat LNBs niet zo lang meegaan dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 alps quattro deden het na 14 jaar nog steeds.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik nu nog een lnb stuk heb koop ik een mti of alps 

ik denk dat het materiaal toch net wat anders is opgebouwd in kwaliteit

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah... Geen geluk dan zeker?

 

'k wilde na zoveel jaar eens een gevoeliger lnb.

Die gevoeligheid scheen in de loop der jaren wel wat verbeterd te zijn. En dat laatste blijkt te kloppen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mijn Alps gaf het al op na 10 mnd dus zo lang is dat ook niet...

Dan zou ik met de verkoper of fabrikant contact opnemen om het onder de wettelijke garantieregeling op te lossen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...