Ga naar inhoud


Nieuwe firmware Gigablue is uitgekomen.


softijs

Aanbevolen berichten


ok.was het niet zo met de nieuwe bootloader op

een usb zetten zoals je doet met een nieuwe image?

De box restarten en dan de nieuwe image erin?

heb Gigablue Quad zonder hdd, gebruik usb stick

voor opnames.

 

gr

Een how to is toegevoegd als je de bootloader download.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sinbad , maak aub een complete backup van je openATV zodat je nog altijd terug kunt ,

 

Ik heb Open RSI 4.5 niet bijster hoog zitten ivg met OpenATV 

 

Ben als de wiede weerga terug gegaan naar OpenATV

aangepast door the matrix

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gevraagd aan een distributeur van de Gigablue i.v.m de nieuwe bootloader en kernel / drivers of het noodzakelijk was dit te gaan updaten?

Antwoord was Nee bij de laatste software van b.v OpenMips was dit al geimplenteerd schreef die en aangezien ik de laatste Beta OpenMips 4.3 draai zag ik inderdaad ook de nwe kernel 4.0.1 aanwezig.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

OpenRSI is toch een afgeleide van OPenPLI Michel? Het lijkt me sterk dat RSI "plukt" van Mips.......

 

De drivers komen uiteindelijk toch echt uit (of in ieder geval niet eerder dan) de originele image. De fabrikant maakt OpenMips de andere image bouwers gebruiken die drivers.

 

Ik draai persoonlijk ook het liefst OpenATV.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bootloader heeft een extra functie mee gekregen d.m.v rescue methode zelfde manier als de dreambox, knopje indrukken.

Maar flashen kan gewoon op de oude manier. Had hier zelf ook open rsi draaien maar de 4.5 versie werkt voor mij niet lekker. Heb nu open atv draaien doet het ook prima.

hier had ik ook problemen met kanalen zoeken en de softcams werkten niet. Had open rsi draaien naar volle tevredenheid.

 

 

Gr

aangepast door YUGI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de nieuwe. 4.5 van openrsi ook in beide gigablue gezet. Geen enkel probleem tot nu toe.

O ja een en ander is vanuit de luie stoel in een keer in zijn geheel te installeren. Fijn dus.

aangepast door Stinger

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...