Ga naar inhoud


OEPS......hoe moet je ook alweer Flashen ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten


Zet tuner A en B en alle poorten voor die tuners op automatisch dan pikt ie vanzelf de juiste eruit

Nou, daar lijkt het niet op  ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hOi Pedro,

 

heb net gedaan wat je zei. Feit is dat ik weer beeld heb, kan weer Nederland pakket bekijken, bedankt daarvoor.

 

echter bij het veranderen van van tuner À en het zoeken daarna, alleen maar FAILED te zien gekregen.

 

kan. Dit betekenen dat mijn tuner À is is overleden ?

 

À staat nu op niets, bij B staan nu DE vier. Ik heb van deze materie te weinig gegeten, dus aan vullende info is welkom..

 

Bedankt, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduart,

 

Ik heb zo ie zo al nooit helemaal niets begrepen van die tuner configuraties.....

Je kunt PLi zelf laten zoeken naar de diseqc poorten bij installatie, maar je kunt ook handmatig instellen: Tuner A: diseqc 1.0: a/b/c/d. 

 

Echter: zodra er letterlijk een kink in de kabel zit (vocht bij een f-connector, of simpelweg een haperend contact bij een koppeling t.g.v. de weersomstandigheden), zul je op zoek moeten. Meestal de bekabeling buiten, rond de schotel. Want een keten is net zo sterk als de zwakste schakel: zodra een kabel buiten geen goed contact meer maakt (of een lnb is kapot), kan de diseqc zijn werk niet meer doen.

Gevolg: wegvallen satellieten of helemaal geen beeld meer.

 

Edit: er is van alles mogelijk. Het enige wat je kunt doen is testen en uitsluiten. 

Tuner B was immers al oké. Vandaar mijn advies die af te koppelen en verder te zoeken. Maar dat moet je natuurlijk overdag doen, bij goed weer.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

 

Zet tuner A en B en alle poorten voor die tuners op automatisch dan pikt ie vanzelf de juiste eruit

Nou, dat denk ik niet. Lees even het draadje door vanaf het begin voordat je adviseert. ;)

 

 

 

Je kunt PLi zelf laten zoeken naar de diseqc poorten bij installatie, maar je kunt ook handmatig instellen: Tuner A: diseqc 1.0: a/b/c/d.

:crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Dat is het voordeel van een duo ontvanger.

Dat zou ik ook niet zo laten. Zodra het weer het toelaat (goed droog), zou ik op onderzoek uitgaan.

Te beginnen met het checken van de bekabeling/f-connectoren.

Met een beetje geluk is er een kabelprobleem en krijg je beide weer draaiende tegen weinig onkosten.

 

En anders zou de schakelaar in een van de twin lnb's wel eens stuk kunnen zijn. Mogelijk die van Astra 3. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...