Ga naar inhoud


OEPS......hoe moet je ook alweer Flashen ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met m'n 9200 met pli4. Sat 19 en 28 worden niet meer gevonden. Ik wacht even tot de buien over zijn en hang er dan eerst een net gekochte nieuwe Disenq tussen.

 

mocht dit niet helpen dat zal ik als laatste de ontvanger maar eens opnieuw Flashen.

 

ik weet echter niet meer zo goed hoe dat ook weer moet, en kon met de zoek functie niets terug vinden.

 

kan iemand nog kleine uitleg geven of link plaatsen ?

 

Mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even gekopieerd uit ander onderwerp:

USB stick geformateerd FAT 32. Uitgepakte ET 9x00 er op gezet. Xtrend uitgeschakeld met knop achterop. USB stick voorin. Aanschakelen en meteen als de boodschap komt ET 9x00 op het schermpje  de knop met programma + (plus) indrukken.

 

Overigens zou de oorzaak wel eens in rotte condensatoren kunnen zitten

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

tuner A

eenvoudig

disenq a/b/c/d

 

A; niet aangesloten

B: 19,2

C: 23.5

D: automatisch

Spanning etc op JA

Verstuur disenq bij wisseling NEE

 

 

tuner B

eenvoudig

disenq a/b/c/d

 

A; 13.0

B: 19,2

C: 23.5

D: 28.2

Spanning etc op JA

Verstuur disenq bij wisseling NEE

 

 

 

 

Ik heb daar niets in gewijzigd onlangs........

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, gaat lekker hier, al drie uur bezig met de box. Zelfs weer even BVN gezien op 19, nu niet meer..... ik snap er helemaal niets van. twee verschillende usb sticks gebruikt om opnieuw te flashen .... jullie raden het al...... nee, nada, ook niks. Dus wie vanavond nog zon box wil hebben moet waarschijnlijk voor mijn raam gaan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als er ergens een kink in de kabel zit (letterlijk), gaat de diseqc schakelaar hierop reageren. 

 

Ik vind je configuratie Tuner A vreemd, met "niet aangesloten" en "automatisch". Daar klopt iets niet.

Het kan de bekabeling tussen schakelaar en lnb's betreffen (dus f-connectoren/bevestigingen even kritisch checken).

Het kan ook een kapotte lnb betreffen. Je hebt immers twin lnb's in gebruik met ook een interne schakelaar. 

 

Een goede diseqc schakelaar begeeft het niet zo gauw, maar slaat wel op tilt bij signaalproblemen vanuit de lnb's..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de tweede tuner toch deactiveren in het Pli menu?

Dat heb ik momenteel ook zo ingesteld op mijn Vu+ Duo.

 

Maar je moet wel op korte termijn op zoek naar de oorzaak, want het is natuurlijk ergens in de bekabeling van je 2e configuratie niet pluis.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontkoppel in zo'n geval tuner B even, zodat ik zeker weet dat ik in zo'n onderzoekje alleen met tuner A te maken heb. 

Ik heb de coax-kabels met gekleurde tape gekenmerkt, zodat ik in die spaghetti kan zien welke van tuner A en welke van B zijn. 

En daarnaast moet ik natuurlijk kunnen zien bij welke sat ze horen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...