Ga naar inhoud


Het leed dat Android-updates heet - Krijgt mijn toestel updates, en wanneer dan?


winwiz

Aanbevolen berichten

Een gouden raad van mij vader: zeer gevoelige privé informatie, deel je niet met gelijk welk telecommunicatie middel, maar rechtstreeks oog in oog, of zoals ze het nog zeggen face to face.

Je kan al heel wat van je privacy afschermen door je gps af te leggen, en bvb enkel 3/4G aan te zetten indien dit moet.

Ook bij het installeren van een app, goed uitkijken waar je akkoord en ik weiger klik.

Af en toe je instellingen eens nazien, kan je ook leed besparen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je zelf je gezond verstand gebruikt en bewust met technologie en internet omgaat blijven je gegevens relatief veilig.

 

Start a.u.b. niet bij ieder topic een dergelijke klaagzang. Die kennen we nu wel en het wordt vervelend.

 

Als je het allemaal zo riskant vind, stop dat met het gebruik van technologie en internet. Dan hebben wij van jouw probleem ook geen last meer ;)

Amen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Amerikaanse verzoek tot een generieke achterdeur bij de Iphone is ook gewoon niet waar.

Het gaat hier om een specifiek geval, er is een iphone van een terrorist in handen waar ze bij de opgeslagen data willen maar dat is niet meer mogelijk sinds IOS8. Apple is per rechtbank "gevraagd" om hierbij te assisteren maar ze geven aan dat ze dit niet kunnen danwel willen.

In dat licht bezien is het niet raar dat regeringen overwegen een wettelijke achterdeur in te laten bouwen!

Je hebt iemand vastzitten waarvan je weet dat hij/zij een gevaar vormt voor de samenleving maar je kunt geen enkel wettig bewijsstuk aanleveren om ze te veroordelen doordat de bewijsstukken op dit moment onkraakbaar encrypted zijn.

De volgende stap is immers dat ze wegens gebrek aan bewijs weer vrijuit zullen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me dan wel af, of een achterdeur, dan enkel voor gewone mensen nadelig zijn, en niet voor echte terroristen, die misschien aangepaste firmware gebruikt.

Veel van die regeltjes, zijn de gewone mensen slachtoffer, maar de juiste doelgroep heeft er geen last van.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is de aloude discussie. Maar welk nadeel heb je er als gewone gebruiker van? Het is heus niet zo dat ze maar zo je telefoon in beslag nemen om de data uit te lezen omdat het kan. Net zo goed dat ze ook niet bij willekeurig huis aanbellen om het te doorzoeken.

 

Het gevaar dat ik zie is dat een backdoor gekraakt wordt door derden en dat ze vervolgens misbruikt wordt.

Maar het moet mogelijk zijn om een dergelijke backdoor alleen aan te brengen als de telefoon fysiek in handen is van bevoegde instanties.

En dat is wat ze momenteel vragen van apple: assisteer met firmware aanpassing zodat we alsnog bij de data van de telefoon kunnen.

Als dat niet kan dan komt er beslist een wetsaanpassing aan waardoor fabrikanten enkel nog firmware kunnen maken waarbij dit wel mogelijk is.

Alternatief is bv: het publiek uitleggen dat je wist dat meneer X of mevrouw Y een terrorist is maar dit niet wettelijk overtuigend kon bewijzen en dat daarom na in vrijheidstelling ze 2 jaar later een succesvolle aanslag op de kerncentrale in Doel hebben gepleegd waardoor zeeland en vlaanderen onbewoonbaar is geworden?

Door de verregaande digitalisering van informatie moeten ook opsporingsbevoegdheden aangepast worden.

Misbruik van bevoegdheden wordt uiteraard gewoon bestraft zoals dat nu ook al gebeurd. Overal zijn wel foute lieden helaas...

Hier in Nederland laatst ook nog een, een foute agent in opleiding had prive adres van iemand opgezocht om de tiener te bedreigen/intimideren zodat ze naaktfoto's/filmpjes zou blijven sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal/zou er ook iets moeten zijn, dat het onmogelijk maakt (bij android) om alternatieve software in te laden.

Lees hier dat iemand enkel op bepaalde software draait. Wat ben je met een wettelijk bepaalde regel voor software, als je alternatieve software kan draaien op je smartphone. Misschien is het jailbraken of rooten bij android, al voldoende om extra software te gaan draaien of aan te passen, waardoor de wet bij een dode letter blijft.

Men hekelt ook al lang, dat voip diensten niet meewerken aan het afluisteren van gesprekken.

Er is nog een lange (juridische) weg nodig, zeker als het wereldwijd gaat, om de oude onderzoeksmethoden regels e.d. aan te passen aan de huidige digitalisering.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat ze daarom in de UK een verbod op encryptie wilden invoeren die alleen door gebruiker zelf te decrypten is.

Zoals ik er over denk is dit probleem niet op te lossen aangezien een crimineel altijd de wet aan de laars lapt en dus enkel de "brave" borsten, niet de doelgroep van de wet, met de beperkingen en regeltjes in aanraking komt.

 

Wat beste werkt is de doodstraf weer invoeren en als iemand niet meewerkt aan decryptie van zijn data dat die onmiddelijk voltrokken wordt.

Probleem opgelost! :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

LINUX MINT x64 / FIREFOX x64 , hoezo middeleeuwen, nee geen commerciële troep meer, u hemel klaart eindelijk terug op.

 

Lekker dichtgetimmerd en afgeschermd, en geen irritaties meer :D;):)

 

O, ja, ik hoop niet dat je wereld instort.....   http://tweakers.net/nieuws/108507/hackers-linux-mint-website-verspreidden-besmette-iso-bestanden.html

 

Hackers blijken erin geslaagd te zijn om in te breken op de website van Linux Mint. Eenmaal binnen hebben zij via de website aangepaste iso-bestanden van de Linux-distro verspreid; hierin was een backdoor verstopt. De geïnfecteerde iso betrof versie 17.3 Cinnamon van Linux Mint.

 

 Het gaat even om het principe......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja, dat is de aloude discussie. Maar welk nadeel heb je er als gewone gebruiker van? Het is heus niet zo dat ze maar zo je telefoon in beslag nemen om de data uit te lezen omdat het kan. Net zo goed dat ze ook niet bij willekeurig huis aanbellen om het te doorzoeken.

Ik denk dat je jezelf onvoldoende in de materie verdiept hebt.

Bij aanwezigheid van een achterdeur in de encryptie is er geen sprake meer van encryptie. Het is systeem is dan namelijk per ontwerp niet meer veilig.

 

Wat dit grote technologiebedrijf terecht opmerkt is dat een universele achterdeur in encryptie een risico voor iedereen is die deze encryptie gebruikt.

 

Dat moet je dus gewoon niet willen en een overheid mag dat ook niet eisen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ja, ik hoop niet dat je wereld instort.....   http://tweakers.net/nieuws/108507/hackers-linux-mint-website-verspreidden-besmette-iso-bestanden.html

 

Hackers blijken erin geslaagd te zijn om in te breken op de website van Linux Mint. Eenmaal binnen hebben zij via de website aangepaste iso-bestanden van de Linux-distro verspreid; hierin was een backdoor verstopt. De geïnfecteerde iso betrof versie 17.3 Cinnamon van Linux Mint.

 

 Het gaat even om het principe......

  • het gaat alleen om Linux Mint 17.3 Cinnamon edition.
  • het gaat alleen om downloads op 20 februari
  • het gaat alleen om gebruikers die de ISO via http gedownload hebbben van af de website van Mint zelf (andere links zijn wel ok).

Dus hier geen last van, de check geeft aan dat alles o.k is, daarbij hackers vallen alles aan ook hetgeen u gebruikt, de keerzijde van de medaille dus.

 

Het gaat even om het principe......

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...