Ga naar inhoud


alternatief graag met simpele uitleg voor M7 DSR8141


helpdenitwit

Aanbevolen berichten

Ook ik heb veel problemen met de M7 DSR8141. Hij valt nu weer steeds uit. Wanneer ik probeer op te starten hoor ik hem draaien en zie dat hij wil initialiseren, maar dan breekt hij weer af. Probeer alles, stroom eraf etc.

Dus nu nieuwe decoder/recorder. en bij voorkeur niet dezelfde.

Ik heb 2 coax kabels erin, dus dat is in orde. Ik heb een losse Canaaldigitaal smartcard (en geen zin bij Canaaldigitaal weer ontvanger of recorder te kopen) en er hangt een splitter aan voor 2 tv's.

Bestaat er een andere decoder/recorder waar ik mijn smartcard in kan stoppen, alles aansluiten en dan gewoon zenders laden?

Als een dergelijke ontvanger/recorder niet bestaat en ik wil liever niet weer zo'n falende DSR8141 kopen, is de M7sat801 dan een goede ontvanger? Ik neem toch bijna niets op.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Hoe lullig het ook klinkt... ALLE M7 gecertificeerde bakken zijn zeker software matig redelijk dubieus... Fouten die gewoon niet opgelost worden. Na een jaar bieden ze liever een nieuwer model aan dan de fouten op te lossen.

 

Normaliter zou ik een Enigma2 ontvanger aanraden die voor hetzelfde geld veel meer presteert. Vraagt alleen iets meer inspanning van de gebruiker. Met de nakende overstap naar Viaccess met volledig gecontroleerde functies en beperkingen is dit echter ook niet meer echt van toepassing...

 

Misschien (terug) naar de kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonend in het buitenland zit je vast aan een monopolist voor Nederlandse content. Je hebt dan geen keus.

De M7 decoders kan je maar beter verweg van blijven, die dienen de belangen van de club en niet die van de cliënt.

 

Maar voor wat jij wil kan je met een eenvoudige Linux decoder uit de voeten.

Kijk eens bij VU+ en dan bij de goedkoopste types. De software is goed en de hardware is beter dan van de M7 sat801.

Hoelang dit blijft werken is onbekend maar de verwachting is dat de linux ontvangers in ieder geval net zo lang blijven werken als de M7 sat801.

Bij de volledige overstap naar Viaccess stoppen alle M7 nagra decoder er ook mee.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mezelf niet voor niets help de nitwit genoemd. Ik zoek op Linux decoders bij VU+ maar verdwaal dan in de info. Zijn dit apparaten waar ik simpelweg mijn nederlandse smartcard in kan steken en dan zenders van mijn pakket kan zoeken? Wanneer ik bv in Frankrijk een decoder koop, dan werken deze alleen met franse smartcards voor Franse zenderpakketten. Is er iets waar ik speciaal op moet letten om te zorgen dat het met nederlandse smartcard werkt? 

Dat is het enige ok aan Canaaldigitaal. Je koopt zo'n decoder/ontvanger en hoeft verder niet na te denken. Jammer alleen van het geluid en dat hij weinig of niet werkt...

Sorry voor de onwetendheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle opties en meer van de M7 sat801 zijn aanwezig in de linux ontvangers.

Voor de sat801 zal je ook moeten uitzoeken hoe die werkt, erg veel overeenkomsten met je oude decoder zijn er niet.

Hoe je het ook went of keert, je moet een nieuwe start maken met dit verschil dat je toch al enige basis kennis hebt verkregen.

 

In de basis zijn de linux ontvangers gelijk aan de sat801 met dit verschil dat de software en de hardware beter zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren M7 decoders en heb er niet veel last mee.De sat 801 is een simpele ontvanger waarmee je kan opnemen op usb stick.Het nadeel is dat er maar een tuner inzit en dat het opgenomen programma wel eens verspringt.Voor de rest ben ik er wel tevreden mee.

 

Abuelo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms gaat er een wereld voor uw ogen open als je het alternatief eens de kans geeft

enkel lullen erover is een oor in en ander oor uit

 

zien is geloven {hetgeen een oud gezegde is} je moet het ook wel juist inrichten en configureren

oei het grootste probleem met elk apparaat, ik moet iets instellen en configureren

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er die dik tevreden zijn over technisat, die ook de ci+ ondersteund (mocht het ooit viacces zijn in ci+, wat op het moment van het schrijven niet is), als nagra er ooit mee ophoudt, en je kan er mee opnemen. Of die een fastscan heeft, zou ik even op na moeten pluizen evenals het model. maar je hebt er voor de Duitse markt en voor Europa.

Maar een enigma 2, met fastscan, beleef je na wat instelwerk, er ook van, en die lijst is dan dezelfde dan van een M7 decoder.

Als je het niet kent, kan de verkoper of een kennis hem instellen, en moet je niet vaak naar omkijken, zappen en kijken maar  :).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Ik ben al jaren klant van Tv Vlaanderen en heb het ook gehad met hun waardeloze apparatuur.

Ik kijk zowel Astra 1 als 3 met een Duo LNB en een schotel van Tv Vlaanderen.

 

Sedert verschillende weken kan ik geen tv meer kijken omdat het signaal van goed naar slecht en terug naar goed springt.

 

Wanneer ik hem terug opstart gaat hij naar 1ste instelling , ok zoek HD zenders en signaal: 8 groene vakjes, zoek dan zenders en als dat gedaan is krijg ik geen beeld, wel een klein vierkant bovenaan rechts waar je ziet dat de fiche niet ingestoken is, ga ik terug naar signaalsterkte staat hij op 1 rood vakje en springt dadelijk naar 8 groene maar na zneders zoeken is het resultaat nog altijd nul

 

Ik heb de kaart al zuivergemaakt, alle mogelijke resets gedaan maar niets helpt.

 

Volgens Tv Vlaanderen kan de oorzaak ofwel de kabel ofwel het toestel zijn, om dit laatste te laten nakijken moet je van Brussel naar Steenokkerzeel gaan, wie geen auto heeft: pech .

 

Bij het nogmaals zoeken naar een oplossing kwam ik op deze pagina terecht en heb me aangemeld.

 

IK zag de laatste reactie van iemand uit België maar ze is voor mij toch nog onduidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 7 jaren heb je toch een ander probleem dan de originele topicstarter.

Buiten gelegen apparatuur zoals de schotel, LNB's, switches en COAX kunnen allemaal door weersinvloeden geleden hebben.

Dat je schrijft op het ene moment is signaalsterkte oké en het ander moment niks wijst voor mij op een coax kabel breuk.

Die kan buiten zitten of de breuk is door je kat of hond binnen veroorzaakt en of de stofzuiger van de vrouw des huizes.

 

en wat te denken over groot geworden bomen in het zichtveld van de schotel?

 

je kan voor je apparatuur gaat wisselen beter eens kijken naar die punten die ik noem.

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee van buiteninvloeden  heb ik ook al gehad, maar het slechte weer heeft het nazicht van alle apparatuur veel vertraagd.

 

Binnen denk ik niet, de tafel met tv en andere apparaten staat naast het raam waar de kabels binnen komen , huisdieren heb ik niet en gebruik geen stofzuiger omdat de vloer uit tegels bestaat.

 

Naast het nu grote probleem doet hij nog amper iets, menu niet te gebruiken, opnames ook niet, tv kijk ik  via de aangesloten DVD /video apparatuur, daarom was ik op zoek naar een betere decoder, en indien mogelijk geen M7 brol.

 

Bedankt voor je input.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook naar de LNB. Die gaan vaker stuk en geven exact deze symptomen.. Des te meer als je een DuoLNB van TVVlaanderen gebruikt.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...