Ga naar inhoud


Weet iemand welke TV-bandbreedte Telenet & Proximus gebruiken?


riji
Ga naar oplossing Opgelost door zzzzzz,

Aanbevolen berichten

1)Je hebt dan alle tijd om je opnames te bekijken, in plaats van de tijd die ze door hen bewaard worden.

 

2 Ik denk trouwens dat network PVR enkel voor de meest bekeken zenders beschikbaar is, dus het werkt niet met om het even welke zender.

 

 

1) Ik dacht dat je kon kiezen voor ONBEPERKT in plaats van (de standaard) 60 dagen.

    Dit mits je een externe harddisk gebruikt (USB)

 

2) Verwar je hier niet met TV-Replay?

 

Verder zal de oordeelsvorming inderdaad in de winkel moeten gebeuren.

 

Wat het zenderaanbod in mij geval betref, dit is duidelijk Proximus:

 

Telenet:

- internet: aan 100/6 Mbps van Whop het ik genoeg, maar niet aan vast volume van 150 GB/mnd van WHOP ---> WHOPPA nodig

- televisie: ik heb het vroegere extra pakket natuur & docu nodig, maar moet nu een meer uitgebreid pakket PLAY nemen voor 10 euro

- televisie: ik wil het Belgisch eerste klasse voetbal zien, maar moet een uitgebreider pakket PLAY SPORTS nemen voor 16,45 euro

Ik besluit dat Telenet mij wil doen betalen voor zaken die ik niet wil en dit wekt nogal afkeer.

 

TELENET- WHOPPA

- abo 69,08

- huur digicorder 8,85 (1e decoder)

- huur digibox 4 (2e decoder)

- play 10

- play sports 16,45

TOTAAL 108,38

 

PROXIMUS MAXI

- abo 74,95

- huur 1e decoder 0

- huur 2e decoder 5

- multi boeket TV 0 (incl bij Maxi)

- 11 (Belg. voetbal) 9,95

TOTAAL 89,90

 

18,48 euro/maand is tochwel een aanzienlijk prijsverschil.

 

 

Voordeel van Proximus in ons geval is dat het multi boeket ook SyFy omvat, terwijl dit bij Telenet PLAY MORE zou vergen en dus nog eens 14,95 euro erbij.

aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Ik dacht dat je kon kiezen voor ONBEPERKT in plaats van (de standaard) 60 dagen.

    Dit mits je een externe harddisk gebruikt (USB)

Dat is dan geen network PVR, toch?

Het voordeel voor hen van network PVR is nu net dat je bandbreedte spaart door het niet locaal te bewaren.

Op het moment dat je het wel locaal wilt, moet het toch weer over het netwerk komen, dan is het voor die opname niet verschillend met zoals het bij Telenet is.

Wat die pakketten betreft, dat is echt een kwestie van smaak, en ook een beetje van toeval (hoe worden de zenders over de pakketten verdeeld bij elke provider).

Kan gerust zijn dat dat voor jou bij Telenet slecht uitvalt, voor mij zou het gebrek aan filmzenders negatief uitvallen bij Proximus.

De laatste keer dat ze mij van Proximus opbelden om te proberen mij te doen veranderen, stelden ze een pakket voor waarin onder andere BBC3 zat als alternatief voor Prime :grin:.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pagina 15 van de handleiding: met decoder V5 kan het, met V5-mini (of compact) niet: 

https://support.nl.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-manual.pdf

 

"Dat is dan geen network PVR, toch?

Het voordeel voor hen van network PVR is nu net dat je bandbreedte spaart door het niet locaal te bewaren."

 

Misschien kun je dan toch maar gelijktijdig 1 of 2 zenders ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pagina 15 van de handleiding: met decoder V5 kan het, met V5-mini (of compact) niet: 

https://support.nl.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-manual.pdf

 

"Dat is dan geen network PVR, toch?

Het voordeel voor hen van network PVR is nu net dat je bandbreedte spaart door het niet locaal te bewaren."

 

Misschien kun je dan toch maar gelijktijdig 1 of 2 zenders ontvangen?

​Dat is dus zoals ik zeg, dan is het geen network PVR.

Ze geven je dus de keuze : de opname op hun servers (wat ervoor zorgt dat je meer opnames tegelijk kunt doen, maar dan zijn ze wel maar 2 maand beschikbaar).

Of je bewaart ze locaal op de harde schijf, voordeel is dan dat je ze bewaart zolang je zelf wilt.

Je kunt dat iedere keer kiezen.

Dat die mini dat niet heeft is ook logisch, daar zal geen harddisk inzitten, dus moet het wel allemaal op hun servers bewaard worden.

Toch denk ik niet dat je voor elke zender die optie zult hebben, de meest bekeken wel, maar zou mij verwonderen als ze voor een weinig bekeken zender ook nog eens dat allemaal gaan opnemen.

 

Bij Telenet heb je die keuze niet, alles wordt locaal opgeslagen, maar je hebt daar dus niet het bandbreedte probleem.

Wat je eventueel kunt tegenkomen is dat je teveel tegelijk wilt opnemen en geen vrije tuners meer hebt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een tv bekijkt in een winkel, staat die meestal in "winkelmode", die je thuis niet zal gebruiken. Je zou eerst eens moeten kunnen zien, dat ze niet in winkelmode staan.

En die network pvr heeft toch ook serieuze voordelen. Een maand of 3 geleden, begaf een proximus decoder het bij iemand die ik kende, en ja raad het al, opnames kwijt. Maar wat was die blij, dat zijn gemiste serie's toch nog tevoorschijn kwamen, bij de nieuwe decoder  :) .Network pvr, kan echt handig zijn, vooral bij serie opname's, want wie zal serie's als bvb thuis, familie, e.a. voor langere periode bewaren.

En denk er om, dat bij ci+, ze ook kunnen bepalen hoelang een opname op je eigen PVR staat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk er om, dat bij ci+, ze ook kunnen bepalen hoelang een opname op je eigen PVR staat.

 

Locale opnames hebben trouwens ook een pak voordelen, je bent niet gebonden aan de termijnen die de provider gebruikt.

En als je internet uitvalt kun je nog altijd kijken naar je opnames.

Bij network PVR kan dat niet, want je moet ze van de server halen.

 

CI+ biedt wel een geldigheidsdatum voor hoe lang je opnames bewaard kunnen worden, maar heb ze nog nooit toegepast gezien bij TV met een kaartje.

Bovendien, de mogelijkheden die CI+ biedt, bestaan net zo goed bij de beveiligingen die niet van CI+ gebruik maken.

Als Proximus dit zou willen implementeren hoeven ze maar een stukje software te schrijven, en het is zo ver.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals....?

Door gebruik te maken van vorige gecodeerde frames als referentie op een veel flexibelere manier dan de vorige standaarden, laat "multi-picture inter-picture prediction" toe tot 16 referentieframes te gebruiken (of 32 referentievelden bij gebruik van interlaced scanning). Dit is een zeer groot verschil in vergelijking met vorige standaarden die slechts een enkele referentie toelieten (of twee referenties in het geval van B-frames). Dit type van codering heeft in de meeste scènes slechts een klein effect op de bitrate en de kwaliteit, maar in bepaalde types van scènes - met herhaalde bewegingen, flashback/forward of achtergronden met een getypeerd reliëf - creëert deze codering een beduidend lagere bitrate terwijl de kwaliteit van het beeld behouden blijft.

 

http://www.pcmweb.nl/nieuws/h265-codec-biedt-zelfde-kwaliteit-met-de-van-helft-bestandsgrootte.html

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En mede daarom is het sec. vergelijken van bitrates totaal nietszeggend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Locale opnames hebben trouwens ook een pak voordelen, je bent niet gebonden aan de termijnen die de provider gebruikt.

En als je internet uitvalt kun je nog altijd kijken naar je opnames.

Bij network PVR kan dat niet, want je moet ze van de server halen.

 

CI+ biedt wel een geldigheidsdatum voor hoe lang je opnames bewaard kunnen worden, maar heb ze nog nooit toegepast gezien bij TV met een kaartje.

Bovendien, de mogelijkheden die CI+ biedt, bestaan net zo goed bij de beveiligingen die niet van CI+ gebruik maken.

Als Proximus dit zou willen implementeren hoeven ze maar een stukje software te schrijven, en het is zo ver.

Inderdaad, maar als het internet uitvalt, wat ik nog zo goed als niet gehoord hebt, dan kan je de lokale opnames op de schijf, ook niet benaderen. Als dit toestel geen internet heeft, dan krijg je dit gewoon niet aan de praat.

De nu huidige medialaan, vroeger de vmm, heeft alle kronkels doorlopen, om zoiets te verkrijgen, zelfs via de Vlaamse regering. voor die kijkers, is het een geluk, dat ze bot hebben gevangen, en is het momenteel enkel bij tv replay, die vervelende beperkingen.

Maar het is koffiedik kijken, wanneer ze het doen, en net zoals ci+, met een firmware update te realiseren. Maar alles heeft zijn keerzijde, het zou kunnen zijn, dat de centers, vol staan, met mensen die uit woede hun digicorder terugbrengen. Want de meeste gebruiken het om die vervelende commercials door te spoelen.

Ik heb ze al alle 3 zien spelen, telenet,proximus en TVV, en in mijn ogen, zijn ze alle 3 qua beeldkwaliteit bevredigend. Maar als je voor je centjes kijkt, dan durf ik toch te melden, om eens bij scarlet te gaan. Tenzij je er op staat, om tv overal te gebruiken, en je gebruik wenst te maken van je gratise fon spots, die bij proximus is inbegrepen. Bij scarlet heb je ook geen terugkijk tv, of hoe het ook mag noemen. scarlet gebruikt nu ook de bbox3, maar ik weet niet of ze al de V5 gebruiken, of nog steeds de V4 decoder. Qua firmware, niet echt veel verschil, maar je ziet een scarlet ipv proximus logo bij de opstart.

Als je ook het internet bij telenet gebruikt, raad ik je sterk aan, een modem only te eisen, en zelf een router te gaan plaatsen.

Hun eigen wifi router, is niks waard, en heeft naar mijn inziens veel te weinig mogelijkheden, en ondersteuning voor linux, kan je wel vergeten. Maar ja, ik ben een fritz!box gewend ook. Dit terzijde, mocht je een besluit nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, maar als het internet uitvalt, wat ik nog zo goed als niet gehoord hebt, dan kan je de lokale opnames op de schijf, ook niet benaderen. Als dit toestel geen internet heeft, dan krijg je dit gewoon niet aan de praat.

Misschien bij Proximus, maar dat is niet zo bij Telenet.

Om te beginnen : TV met een kaartje is niet interactief, daar heb je al zeker geen netwerk nodig.

Bij de digicorders/boxen is er ook geen verplichting om interactief te zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je voor je centjes kijkt, dan durf ik toch te melden, om eens bij scarlet te gaan.

 

 

 

Ben jarenlang klant geweest bij Scarlet (alleen internet - geen TV) en de laatste 2 jaren evenaart de klantendienst van Scarlet de concurrentie van de klantendienst van TV-Vlaanderen als slechtste klantendienst.  De problemen werden niet opgelost.  En ik werd zelfs uitgesholden.

Zo erg dat ik het abbo van Scartlet opgezegd heb, en naar een concurrent gestapt ben.  Hoewel die op dezelfde proximus lijn opereert, waren de problemen vanaf dag één bij deze concurrent verdwenen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt daar een punt willy, maar helaas heb je die ook bij de concurrent. Ik probeer ze dan op hun plaats te zetten, en als dit niet lukt, dan stop ik ermee, en bel ik opnieuw. ik heb al de 2 tegenovergestelde gehad op één dag, een arrogante medewerker, en bij de 2 de keer, een behulpzame medewerkster, die meteen hielp.

Ik heb de indruk, dat ze bij TVV iets minder technisch zijn dan bij scarlet. Maar het hangt vooral af, wie je aan de andere kant van de lijn hebt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net een omgekeerde ervaring, met Scarlet een uitstekende ervaring al bijna 4 jaar, 1 maal probleem gehad toen een bouwbedrijf de kabel in de straat vernielde, contact met Scarlet genomen, zelfde dag al opgelost.

 

Heb zelfs snellere lijn dan voorspeld, Internet-Telefoon-IPTV aan 39€, TVV spant nog steeds de kroon met zijn brakke service en diensten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...