Ga naar inhoud


Ziggo: de ene opname lukt wel, de andere niet


JosD

Aanbevolen berichten

Ik heb nu sinds kort 2 keer meegemaakt dat een opname alleen maar storing vertoont (bijna helemaal zwart met af en toe een blokje en een geluidje). Ik weet niet meer wat de vorige keer exact de situatie was, maar de laatste keer had ik 2 programma's opgenomen: de eerste op RTL4 vanaf 20:30 en de andere op NPO1 om een uur of 22:00. Die van RTL4 was gestoord en de die van NPO1 prima.

 

Nu twijfel ik of een van de twee tuners misschien kapot is. Of verkeerd bekabelt (ik heb een paar weken geleden alles los gehad omdat ik een Elco moest vervangen). Hoe kan ik geforceerd kijken of iedere tuner het nog doet? Liefst niet door kabels te wisselen. Ik wil graag testen of beide tuners in de huidige bekabeling het nog doen.

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om welke settopbox gaat het?

Volgende vraag had geweest welk image maar ik realiseer me dat dat niet veel uitmaakt, je kan bij de instellingen aangeven welke tuner de voorkeurstuner is, dus wissel daarmee om eerst de ene te testen en daarna de andere.

 

Menu > Instellingen > Systeem > Diverse instellingen:

 

post-40400-0-41595400-1459022915.jpg

 

 

Bij een ET10000 is het ook nog belangrijk dat de vierde tuner geen DVB-C of DVB-C/T2 tuner is.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...