Ga naar inhoud


Visiosat Bi-Satellite G4 QUADRO Astra 3 ontvangst problemen


blaimer

Aanbevolen berichten

Hier nog  even een bouwtekening

post-40340-0-88335200-1459869619_thumb.jpg

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het volgende ga ik uitvoeren:

·         De LNB’s naar de schotel toeschuiven in de houder.

·         De hoek van de LNB houder aan passen naar 10,4 graden

·         Eventueel de beugel wat naar voor plooien (maar ik denk wel dat het optisch verbeelding is als ik kijk naar andere foto’s met de zelfde houder.)

 

De 10,4 graden hoek kan je ook instellen door de hoogteverschillen voor jouw locatie voor de visiosat bisat in te stellen:

13-19oost is 8mm hoogteverschil van de LNB's,

19-23 is ook 8 mm,

en 23-28 is 11mm.

 

Een eventuele beugelverbuiging kan je beoordelen door opzij van de schotel te kijken, of de LNB's nog wel onder het midden van de schotel 'kijken'. Dat is namelijk wel de bedoeling. Ik vermoed echt dat die van 23 en 28 oost nu wat te hoog gericht staan, maar we zullen het wel horen van je.

 

Ik zou de hele schotel vervolgens afstellen door eerst de 23oost maximaal af te stellen, en vervolgens te kijken of de andere satellieten nog steeds goede ontvangst houden. Omdat je juist op de 23oost problemen had, lijkt me dat de simpelste weg.

Tenslotte kun je nog fine-tunen door de LNB's wat meer naar voren of achteren te schuiven, en de LNB's een beetje te draaien om de skew te optimaliseren.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Even een kleine update.

Ik heb al wat aangepast maar het heeft geen beter resultaat opgeleverd voor Astra 3. Maar ik denk dat ik het nog niet goed heb afgesteld op 10,4 graden. Als ik mijn digitale waterpas hou zoals de lijn op foto dan is dat inderdaad rond de 15 graden.

Ik heb nochtans  de hoogtes aangepast zoals op de foto van satencom. Alsook kan ik niet veel hoger of dalen want dan valt het signaal weg ik krijg op de satfinder geen beter signaal. Ik doe waarschijnlijk  nog iets verkeerd.

Wat ik wel niet zo goed snap is als ik de digitale waterpas op de LNB arm leg dan geeft die geen evaluatie hoek van 29 graden. Terwijl achteraan op de schotel dit wel zo staat ingesteld.

 

Als ik de LNB van astra 3 nu eens  vervang naar een LNB wat voor betere ontvangst kan zorgen. Welke raden jullie mij aan voor deze schotel?

Gisteren heeft het zeer hard geregend en de zender (VTM HD) op astra 3 is niet uitgevallen…  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de lnb houder van de 23 los van de beugel draait en laat hem een beetje naar

de schotel vallen dat hij in 1 lijn komt te staan ,met andere lnb's, de 19 en 13 kijken

lager in schotel

 

Als jij voor de schotel staat ,kijken de lnb's dan naar het zelfde vlak in schotel

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste blaimer

 

Hoe schuin de stand van de lnb-arm omhoog staat, staat helemaal los van de elevatie instelling van de schotel. Met andere woorden, de schuinte van de lnb-arm doet niets ter zake.

Als richtwaarde om de elevatie van de schotel in te stellen gebruik je de elevatie schaalverdeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update.

Ik heb al wat aangepast maar het heeft geen beter resultaat opgeleverd voor Astra 3. Maar ik denk dat ik het nog niet goed heb afgesteld op 10,4 graden. Als ik mijn digitale waterpas hou zoals de lijn op foto dan is dat inderdaad rond de 15 graden.

Ik heb nochtans  de hoogtes aangepast zoals op de foto van satencom.

 

Kom je dan ongeveer uit op de hoogteverschillen die ik voor jouw locatie berekend had?

Dat is namelijk de bedoeling.

 

@satencom: Hoe kwam jij aan jouw waarden?

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@A33

 

ik heb  bij iemand een  visiosat op nieuw afgesteld  de 19 op 0 zetten

en dan de schotel goed uit richten, en de andere lnb's wat op neer schuiven

met een sat meter dat werkt het beste

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet gelukt. Ik heb goede ontvangst op andere frequenties maar niet op deze frequentie wat ik ook doe ik krijg geen beter ontvangst.

Ik denk dat de LNBs versleten zijn. Ik zou willen testen met een andere maar wil dan ene kopen met een groter kop voor Astra 3. Welke raden jullie mij aan?

 

 

post-100391-0-83997600-1460235393_thumb.jpg

post-100391-0-69438800-1460235413_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

Ik heb het probleem ondertussen opgelost. De oorzaak was de CAM (powercam pro) in de ontvanger.

Blijkbaar maakt die gebruikt van de CAM als hij een scan doet. Als ik de CAM eruit haalde dan kon de ontvanger al de zenders vinden.

Nu heb ik een softcam opgezet en kan ik alle zenders bekijken.

Ik had ondertussen al de inverto gekocht en deze levert een iets beter signaal op dan de ALPS LNB. Nu wou ik de LNB’s vervangen naar QUATTRO LNBs maar nu blijkt dat de kopdiameter van de QUATTRO inverto 5,8 centimeter zijn.

De QUATTRO ALPS zijn precies nergens meer te krijgen en waar ze wel nog op de prijslijst staan zijn ze veel duurder dan de inverto LNB’s.

Zijn er alternatieve opties die toch een degelijke regenreserves hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook nog een winkel gevonden. Was blijkbaar niet goed wakker bij mijn eerste zoek poging.

Nog een vraag wat is een goed merk van multiswitch? Sommige hebben een ingebouwde voeding andere niet?

Ik twijfel tussen de volgende merken SAB, EMP Centauri en Atemio (is de goedkoopste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...