Ga naar inhoud


Vele 'Unsubscribed' meldingen en beeld vastlopers daardoor


Aanbevolen berichten


Gister de 3de ontvanger ook op CCcam gezet, geen problemen gezien. Zou het dan OSCam in deze dus de boosdoener zijn? Toch raar dat dit dan 'ineens' ontstond, OSCam config in deze is 'standaard' OpenPLi, met alleen de config erbij richting mijn server, verder geen aanpassingen.

 

Weet iemand al hoe je tegenhoudt dat OSCam (client) vele verzoeken richting een server stuurt na een NOK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zet je simpel een oudere OSCam versie in OpenPLi? Waar haal ik deze vandaan?

 

Wat dacht je van je oscam download pagina?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van je oscam download pagina?

 

Je bedoelt daarmee 'download.oscam.cc? Welke zou ik dan moeten hebben voor bv. mijn XP1000? 

 

http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/mips-tuxbox-oe2.0 ??

 

Echter Toppers was inmiddels zo vriendelijk geweest ( :)) om mij een door hem zelf gebakken binary te mailen en deze heb ik geprobeerd. Het lijkt hiermee zeker beter, al zag ik nog een enkele 'unsubscribed' voorbijkomen in de logs, echter deze hadden geen zwart beeld tot gevolg. Ook nog even gezocht op internet en het lijkt erop dat je een dergelijke 'unsubscribed' min of meer kan veroorzaken door veelvuldig repeterend te zappen (bv. NPO 1,2,3,1,2,3, etc.). Als je dat even volhoudt, komt er 'vanzelf' een 'unsubscribed' voorbij. O.a. 'theparasol' heeft dit ook eens beschreven.

Dergelijk zap gedrag is natuurlijk niet gebruikelijk, maar blijkbaar kan je 'unsubscribed' meldingen/aanvragen blijkbaar niet 100% voorkomen/tegengaan. 

 

 

Lastig om nu echt een conclusie te trekken. Was het de binary die in OpenPLi zat? Toch bepaald zap gedrag wat de storingen/unsubscribeds 'toevallig' veroorzaakte? Zeg het maar. 

 

Wat me ook is opgevallen dat 3 NPO zenders via 1 kaart laten lopen, niet langer geschikt is. Deze zenders lijken inmiddels ook onder de 2/10 regel te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zwart beeld tot gevolg is het meest belangrijke natuurlijk, nu vraag ik mij wel af of je nu meer ongestoord TV kijkt of naar je Oscam Webif logscherm ??? :crazy:

 

Bij een paar STB's met een centraal inhouse OscamServer gebruik je in je cardreader altijd;

dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 00006A
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
srvidholdtime                 = 2000

 

En, let op !!!!!!! de volgende regels zijn hierbij ook belangrijk. ;

autospeed                     = 0

mhz                           = 369

 

Mhz waarde staat meestal te hoog !!!!! in de jacht naar (onnodige) lage ECM-tijden :confused:

 

@DBdrug, welke NPO kanalen specifiek bedoel je met "lijken inmiddels ook onder de 2/10 regel te vallen"
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben goed geholpen, wat betreft oscam, waarvoor mijn dank :) . Ik heb ooit eens opgenomen van film1 premiere HD, gekeken naar film1 action, terwijl beneden nog een andere zender van betreffende kaart opstond. Kreeg nu en dan wel eens een melding van ratelimiter, maar ik ben er nooit in geslaagd geweest, melding "unsubscribed" te krijgen. Ook zelfs niet tijdelijk zwart beeld.

Ik kan me een beetje verhelpen in oscam, en mijn leermeester helpt me daarin ;) En ik weet niet alles, maar ik zeg dan, het werkt, de rest is bijzaak.

oscam, een goede zaak  ;)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Denk dat hij daarmee gewoon NPO 1, 2 en 3 bedoelt...

 

Inderdaad, NPO 1, 2 en 3 HD. Als ik 3 ontvangers elk afstem op een verschillende NPO HD zender en dit laat lopen op 1 kaart (zonder te zappen), gaat het binnen het uur (of sneller) mis. Kaart komt dan in strafmodus; beeld hikt eerst poosje en niet veel later blijft het donker... 

 

Dit gedrag ken ik alleen van de 'bekende' zender hierin; History HD, Eurosport HD, MTV's, etc. Via o.a. onderstaande site kan je zien welke coderingen er op een zender zitten. Het leek er altijd op dat hoe meer hier bij een kanaal stonden vermeld (kolom 'codering') hoe sneller een kaart locked op een zender.

 

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

 

Maar in geval van de NPO HD zenders gaat dit niet op.

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk of plaats is een stukje log van je OscamServer om te kijken hoe je Oscam omgaat met die bewuste 3 aanvragen NPO 1-2-3 vanuit je 3 clients ?

 

Je Clients draaien CCCam weten we inmiddels uit dit topic, maar hoe zien je [account] regels in je Server eruit op dit moment ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO123 HD vallen onder 4/10 dus dat moet op 1 kaart lopen.

 

Verder heel soms 1 unsubscribed krijgen als je zapt tussen bepaalde zenders, dat is iets van de laatste tijd en is volgens mij ontvanger gerelateerd maar dat is niet zo zeer een probleem met 3 ontvangers. Ik zou de ecm unique uit laten, die kan het verzieken want die kan een geldige ecm blokkeren.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik iets verkeerds gevraagd over je [account] regels ????? :crazy:  Of een stukje log te plaatsen betreffende "aanvragen" NPO 1-2-3 vanuit je 3 clients zoals eerder omschreven. 

 

Nee hoor, mooi weer buiten... geen weer om voor de teevee te zitten! 

 

Zo zien de user accounts eruit:

 

[account]
user = user1
pwd = pswd
uniq = 1
group = 1,2,3
 
Gisteravond geprobeerd het 'NPO123 HD' probleem te reproduceren, maar het gebeurde nu (natuurlijk) niet... dus geen log die het laat 'zien'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...