Ga naar inhoud


Grotere schotel, slechter signaal.


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op een Triax 110/115 moet je geen enkele smalle lnb gebruiken. Die hebben geen feedhorn om de signaalbundel op te vangen.

 

Op de foto te zien dacht ik dat de voorzijde van de lnb vlak was, vandaar dat ik dacht dat het de Inverto Dielectric was.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

correctie: in de berichten noemde ik als lnb voor de astra3 Inverto Ultra Single LNB, en ik bedoel Megasat Multifeed LNB Single

 

Vraag me een beetje af of ik die smalle lnb wel bij mijn huidige schotel mag gebruiken (al moet ik dat wel omdat het anders niet past..

De smalle lnb had ik gekocht omdat mijn oude alps lnb amper signaal gaf.

Dat gaf wel een super verbetering al bijft het signaal van de astra 3 wel achter op de andere 3 satellieten die een oude lnb hebben van 0,3 db

aangepast door ceesv
Links naar webshops verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke schotel je precies hebt die jij aan gaf als 80cm-schotel weet ik niet maar als ik de foto's zo bekijk, dan kun je die smalle lnb toch gewoon vervangen voor een type die je voor de overige satellieten ook gebruikt? Daar is toch ruimte voor dacht ik.
Het lijkt me dat de schotel zeker 80cm breed is en 90cm hoog.

Wat wil je nu gaan doen, die oude schotel blijven gebruiken of alles overzetten op de Triax 115?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik schreef: een schotel waar de lnb's zeer dicht bij elkaar geplaatst moet worden lijkt mij beter.

Want hoe meer de lnb in het midde staat, hoe beter....

 

Er is nog niemand die dit beaamd heeft, zoals je hebt kunnen lezen...!

 

Van belang is niet de grootte van de horizontale offset-afstand, van belang is wel de grootte van de horizontale offset-HOEK, die niet te groot moet zijn. Die is echter voor grote en kleine schotels (met dezelfde f/D) hetzelfde, dus dat mag niet uitmaken.

 

Dus of je finetuning was nog niet optimaal, of er mankeert iets aan die schotel, wat ik schreef. Ik vermoed het eerste?

 

En die 0,1dB ruisgetal: dat is reclame. Niets van aantrekken, klopt meestal niets van.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb per abuis niet een link van de lnb , maar van de eerste winkel waar ik de lnb tegen kwam geplaats.

Dat is tegen de regels, maar wat ik ook doe....ik kan dat niet meer verwijderen.

 

de hele topic mag door de beheerders van sat4 all verwijderd worden ....excuses

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drie Inverto-lnb's die je hebt zijn volgens mij de Inverto Black Premium single, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=58 met een kopdiameter van 49mm.
Ik wil best even uitrekenen wat de afstanden voor de lnb's op die schotel moeten zijn maar dan moet ik wel even "maat X" van je weten gemeten van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten.
 

post-60869-0-08800500-1461237286_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

maat x heb ik nu niet bij de hand, maar de  40 / 60 % vind ik al erg interessant.

 

volgens mij  kwam ik inderdaad met een pvc pijp op dat punt terecht.

 

heeft u die formule?, of is het gewoon vergelijken met een afgeregelde schotel.

 

ik weet wel dat X een stuk groter is dan bij mijn oude schoitel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...