Ga naar inhoud


et9500 met xmbc


die4it

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier en we hebben al een tijdje een et9500 met daarop openpli staan nu vraag ik me echter een aantal dingen af.

 

Is het mogelijk om een xmbc plugin te installeren waardoor het mogelijk is om met een server te verbinden die bepaalde media bevat. Wat dit inhoud is ik heb binnen mijn thuisnetwerk een dell poweredge 2900 staan waar opennas op gedraait gaat worden. Wanneer dit zo is moet het mogelijk zijn om de xtrend et9500 aan te sluiten op de server en te streamen naar de et9500. Na mijn kennis zou dit mogelijk moeten zijn met xmbc mocht het echter anders zijn of een andere oplossing beter zijn dan sta ik hier natuurlijk ook voor open. Zoals ik zei ik ben nieuw en een beginner wanneer het op dit soort dingen aan komt. 

 

Verder vraag ik me af of het mogelijk is om op een laptop verbinding te maken met de et9500, mogelijk ook door middel van xmbc en zo direct tv te kijken op de laptop.

 

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, Xbmc(Kodidirect) op een enigma2 ontvanger loopt niet echt soepel een hoop dingen werken gewoon niet. Een e2 ontvanger is ook geen mediaplayer met zijn te krappe processor maar een ontvanger met wat multimedia mogelijkheden. Koop voor een paar tientjes een raspberry pi met Kodi erop, of een ander mediaplayer met Kodi die hebben vaak een quad core processor aan board en dat loopt pas echt goed, ik spreek uit ervaring ik doe het met een Ugoos UM2 met een quad 1.7Ghz processor.

Ik kan zo met de laptop inloggen op de Kodi speler en kan mijn satelliet ontvanger (ET8000) bekijken en bedienen. :)