Ga naar inhoud


et9500 met xmbc


die4it

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier en we hebben al een tijdje een et9500 met daarop openpli staan nu vraag ik me echter een aantal dingen af.

 

Is het mogelijk om een xmbc plugin te installeren waardoor het mogelijk is om met een server te verbinden die bepaalde media bevat. Wat dit inhoud is ik heb binnen mijn thuisnetwerk een dell poweredge 2900 staan waar opennas op gedraait gaat worden. Wanneer dit zo is moet het mogelijk zijn om de xtrend et9500 aan te sluiten op de server en te streamen naar de et9500. Na mijn kennis zou dit mogelijk moeten zijn met xmbc mocht het echter anders zijn of een andere oplossing beter zijn dan sta ik hier natuurlijk ook voor open. Zoals ik zei ik ben nieuw en een beginner wanneer het op dit soort dingen aan komt. 

 

Verder vraag ik me af of het mogelijk is om op een laptop verbinding te maken met de et9500, mogelijk ook door middel van xmbc en zo direct tv te kijken op de laptop.

 

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, Xbmc(Kodidirect) op een enigma2 ontvanger loopt niet echt soepel een hoop dingen werken gewoon niet. Een e2 ontvanger is ook geen mediaplayer met zijn te krappe processor maar een ontvanger met wat multimedia mogelijkheden. Koop voor een paar tientjes een raspberry pi met Kodi erop, of een ander mediaplayer met Kodi die hebben vaak een quad core processor aan board en dat loopt pas echt goed, ik spreek uit ervaring ik doe het met een Ugoos UM2 met een quad 1.7Ghz processor.

Ik kan zo met de laptop inloggen op de Kodi speler en kan mijn satelliet ontvanger (ET8000) bekijken en bedienen. :)

Ik snap wat je zegt alleen het probleem is dat ik eigenlijk alles op 1 apparaat wil hebben dus ben echt op zoek naar een oplossing voor de et9500, als ik het alleen zelf zou gebruiken zou ik voor een dergelijke oplossing gaan. Echter moeten mijn ouders en broertje het ook (voornamelijk)gebruiken en aangezien deze al amper weten hoe de tv uberhaupt werkt is het echt een vereiste om het op de et9500 te houden. als er andere oplossingen zijn dan kodi(vergeten dat de naam veranderd is) die wel beter werken hoor ik dat ook graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je bereid bent naar een hakkelend beeld te kijken, maar dat gaat heel snel irriteren, zal je toch op zoek moeten gaan naar een toestel met meer rekenkracht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt natuurlijk niet optimaal.

Is het niet mogelijk om een map op de NAS een gedeelde onbeveiligde map aan te maken die de xtrend dan kan zien en waardoor hij dan de bestanden gewoon af kan spelen?

 

Even voor de duidelijkheid hebben jullie het over het streamen vanuit de xtrend naar een laptop of het gebruik maken van kido op de xtrend.

Ik meende namelijk ergens gezien te hebben dat het op openATV mogelijk is om alle tv zenders te streamen naar de laptop. 

En was dus eigenlijk opzoek naar een oplossing die dit ook mogelijk maakt voor openPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...