Ga naar inhoud


Buitenlandse operatoren goedkoper om belgisch mobieltjes te bellen (prepaid)


Aanbevolen berichten

Hi,

met de naderende zomervakantie, even prijzen van prepaid kaartjes gaan bekijken en vergelijken.

Wat ik opmerk, is dat je zelfs al heb je roaming in België, je goedkoper uitkomt met een buitenlands prepaid kaartje, dan in eigen land. Vanwege de reclame regels, kan ik niet voluit spreken.

Maar met een Nederlands prepaid kaartje, kan ik naar een Belgisch mobieltje 5 cent goedkoper sms'en, dan een Belgisch prepaid kaartje. Zelfs als ik met dat Nederlands kaartje in België ben.
Als je beetje uitkijkt, kan je in Spanje met een prepaid kaartje, bijna 2,5 maal goedkoper bellen naar een Belgisch mobieltje, dan dat je dat doet met een Belgisch kaartje.

Zelfs zonder enige promotie, zou ik in Spanje met mijn Spaans sim kaartje goedkoper een Belgisch vast nummer bellen, dan met een Belgisch prepaid kaartje.

Onthutsend, dat je weg uit België, goedkoper kan bellen en sms'en naar Belgische mobieltjes en vaste lijnen, dan in het land zelf, bij een Belgische provider.

Dit uiteraard, zonder tijdelijke promotie's, die soms bij bepaalde operatoren van kracht zijn.

En je kan zeggen, bellen en sms'en is niet meer van deze tijd, maar ik ken wel nog mensen die geen apps zoals whatsapp,viber,skype,messenger,snapchat en etc willen gebruiken, en dan kan je enkel bellen en sms'en.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ikzelf gebruik een Duitse en een Zweedse prepaid sim... afhankelijk waar je bent kies ik de goedkoopste...

Vanaf mijn Duitse sim bel ik naar de eu landen voor 14 ct per minuut...  dat is netjes vind ik...

SMS'en niet meer van deze tijd ???  ik gebruik het nog steeds... ik ben nooit een grootverbruiker geweest, ik hoorde mensen die wel 200 sms'jes per maande verstuurden... pfff...  ik zat meestal rond de 3 tot 5 per maand... en dat is nog steeds zo.  erg handig als je geen zin hebt om met iemand te praten, maar toch iets wil melden wat van belang is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België kan je bij Scarlet terecht voor roaming in gans Europa.

 

Je kan dus je Abbonnement minuten,sms en MB gebruiken in gans Europa.

 

Dus veel goedkoper dan dit kan niet denk ik.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België kan je bij Scarlet terecht voor roaming in gans Europa.

 

Je kan dus je Abbonnement minuten,sms en MB gebruiken in gans Europa.

 

Dus veel goedkoper dan dit kan niet denk ik.

Ter verduidelijking, heb ik het over prepaid kaartjes. Als je postpaid en prepaid gaat vergelijken, dan ga je over appels en peren. En die aanbieding is maar een beperkte periode. Mocht hun prepaid tarieven, in gans Europa gelden, dan zie ik van hun prepaid dienst naar vaste lijn 0,10€/minuut, en bij mijn Spaans sim kaartje, 0,04€. Natuurlijk moet je de VAT nog bij rekenen, en hoeveel is dit in Spanje?

post-40019-0-24542900-1463125027.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok maar voor 13€ in de maand 1074Mb data, 1000 sms en 150' bellen zijn er toch weinig postpaid deals die goedkoper gaan zijn voor normaal verbruik.

 

Indien je bijna niet belt, smst en data verbruikt dan is het ook niet zo zinvol om er een topic aan te wijden

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

t.b.v. Sattv4iedereen: ik meen een H.ts tarief te herkennen; wel niet vergeten de, stevige, connectiekost van € 0,35 ex. IVA (21%) voor internationale gesprekken bij te tellen...

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...