Ga naar inhoud


Geen geluid via IIyama monitor


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag wilde ik voor het eerst vanuit mijn MacBook Pro MP3 bestanden afspelen via de luidsprekers van mijn IIyama ProLite E2483HS monitor maar dat lukt niet (meer), dacht dat het eerder wel heeft gefunctioneerd maar zeker weten doe ik het niet.

De monitor is via HDMI op de MacBook aangesloten.

Het geluidssymbooltje boven in de balk van de MacBook is gedimd.

Via Systeeminstellingen - Geluid heb ik de optie Uitvoer op de monitor gezet, daar staat de melding 'Er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar voor het geselecteerde apparaat', zie bijlage.

 

Films afspelen op de monitor via VLC functioneert prima maar feitelijk ook zonder geluid, althans bijna.

Als ik het geluid via de geluidsschuif van VLC op maximaal zet dan hoor ik wel geluid uit de luidsprekers van de monitor al is dit minimaal.

 

Is dit wellicht een kwestie van drivers?

 

 

 

post-37183-0-84454700-1462273946.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handleiding had ik natuurlijk ook allang en voordat ik deze vraag stelde daarin ook nog even gekeken maar daar staat niets wat iets toevoegt om dit probleem op te lossen.

 

Zodra ik in de Systeemvoorkeuren de optie Geluid - Input op PLE2483H zet dimt het geluidssymbool rechts bovenin.

Toch blijft het vreemd dat bij VLC toch nog wel enigszins geluid uitkomt.

 

Ook heb ik de HDMI kabel via een displayadapter op de Macbook aangesloten maar geen verbetering.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan enkel bevestigen dat de apple G4 met HDMI ook geen geluid geeft

 

met updates + upgrades tot op heden "el capitan" is er plots niets meer te horen via de HDMI interface

 

en er is dus bepaalde hardware in omloop die compleet incompatibel is met de de HDMI hardware

mocht blijken dat het enkel de software en unix drivers zijn dan ben ik natuurlijk ook heel erg geïnteresseerd naar een oplossing

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je hem niet even op een andere TV testen? en andersom iets anders aansluiten op de Illyama

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voordat ik verhuisde had ik legio mogelijkheden maar als je eenmaal in een appartement woont zijn de hiervoor beschikbare spullen tot een minimum gereduceerd.

Ik heb in de slaapkamer nog een Samsung SmartTV hangen waarop ik de MacBook wel met een HDMI kabel kan aansluiten.

Verder heb ik geen apparatuur meer zo bij de hand die ik op de IIyama monitor kan aansluiten.

 

Net zoals Tonski ook al schrijft, ik heb ook de indruk dat het hiervoor wel heeft gewerkt maar omdat ik weer 5 maanden weg was heb ik de monitor tijden niet meer gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, met het aansluiten op de TV in de huiskamer wordt het voorlopig niets want de HDMI ingang 1 en 2 zit net achter de ophangbeugel van de TV want deze beugel is voor een grote TV bedoeld.

Op zich ook niet zo'n ramp want dan luister ik wel via de Bluetooth koptelefoon maar mijn vrouw heeft een hekel aan zo'n ding op haar hoofd.

 

Maar wellicht weet iemand nog een oplossing.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee of je hier wat aan hebt:
 

The solution is to hold the option key as you click the speaker icon in the menu bar, a drop down list appears and you can select your tv.


**edit**
In jouw geval wordt het dan monitor...

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas niet.

Hier wordt alleen via een andere weg de mogelijkheid geboden om de monitor als output te kiezen maar dat is het probleem niet omdat deze al is gekozen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info geef ik even mijn ervaring met dat bedrijf llyama waarvan ik dacht dat het kwaliteit zou leveren.

Zeer irritante piep uit de monitor speakers, toestel laten repareren maar die piepte weliswaar iets minder maar ik kan er echt aan zitten werken.

Weer ter reparatie opgestuurd- volgende met piep, klagen helpt niet, na een week of wat helemaal geen geluid meer ( via DVI )

Weer ter reparatie - geluid deed het weer en weer met piep.

Toen was de garantie eraf en is het geluid weer defect, nog wel via analoog.

 

Kan iiyama sterk afraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk heel vervelend maar ik weet niet wat deze klacht aan mijn topic zou moeten toevoegen, volgens mij 0,0.

Klachten over IIyama moeten ergens anders gedeponeerd worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb niet deze gehele draad doorgelezen maar wel : Hij doet 't niet MEER!

Gezien mijn ervaring dacht ik dat het hier best ook een defect kon zijn, wanneer meerdere mensen gelijke ervaring hebben met een merk

kunnen de lezers hier hun voordeel mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan zou ik in het vervolg toch eerst wel de hele draad doorlezen.

Nergens staat dat ie het niet meer doet, het enige wat niet werkt is het geluid als ik de IIyama monitor via HDMI op mijn MacBook aansluit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan zou ik in het vervolg toch eerst wel de hele draad doorlezen.

Nergens staat dat ie het niet meer doet, het enige wat niet werkt is het geluid als ik de IIyama monitor via HDMI op mijn MacBook aansluit.

Dat lijkt toch verdacht veel op geen geluid meer via een DVI aansluiting, zoals bij mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...