Ga naar inhoud


hdmi aansluiting


tighar

Aanbevolen berichten

vandaag mijn nieuwe xET 7500 geinstalleerd.

Dit ter vervanging van mijn ET 4000.

Ik heb de 7500 aangesloten via een hdmi kabel op mijn t(Phlips 32PFL 7605H / 12).

Als ik mijn 7500 uit zet dan gaat mijn tv op standby.

Ik heb tevens een humax ir 5200 kabel ontvanger, ook aangesloten via een hdmi kabel.

Zet ik de humax aan dan moet ik de tv weer aanzetten en via het menu van de tv de 2e hdmi aansluiting op de tv activeren.

Op mijn et 4000 was het zo dat als ik de ontvanger uit zette de tv automatisch overschakelde naar mijn  hdmi aansluiting van de humax.

Ik heb gezocht in het menu van de beide ontvangers of ik iets moet veranderen, maar niets ontvangen.

Iemand een idee?

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke software staat er op je ontvanger

anders een bij instelingen kijken 

hdmi cec is de naam 

en doe het open en gewoon de bovenste regel op uit zetten  (nee)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft te maken met de HDMI-CEC instellingen denk ik. Hierbij kun je instellen wat de tv moet doen als de box aan/uit gaat en andere handelingen.

 

Ik ken de ET boxen niet zo, maar wellicht ondersteund de 4000 geen HDMI-CEC (of stond uit) en schakelt de TV vanzelf over naar een andere actieve HDMI poort als de 4000 uitgezet wordt.

 

HDMI-CEC kun je vinden in het Systeem menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...