Ga naar inhoud


Geen ontvangst TVV: nieuwe symbolrate op VU+ SOLO2


Mylan1999

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

 

sinds Kerst hebben wij een VU+ Solo2 in gebruik ter vervanging van zo'n brakke Philips 8141 van TVV zelf. We hebben er wat problemen mee zoals soms mislukkende opnames en al eens een vastloper, maar daarvoor open ik dit topic niet meteen.

 

Vandaag hebben we echter helemaal geen beeld meer omdat TVV de symbolrate zou hebben gewijzigd op enkele zenders (https://www.tv-vlaanderen.be/klantenservice/service-status/?utm_campaign=kampeerklaar1605&utm_medium=email&utm_source=cn-160530&utm_content=cta-btn_leesmeer). Ik heb dit zelf proberen aan te passen maar zonder succes vermits ik nogal een leek ben op gebied van sat en OpenPli. Voor ik het vergeet: de ontvanger draait op OpenPli 4.

Kan iemand me dit in stapjes helpen aanpassen?

 

Alvast hartelijk bedankt

Mylan

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Menu

instellingen

zenders zoeken

fastscan

Provider tvv

enter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu

instellingen

zenders zoeken

fastscan

Provider tvv

enter.

 

Bedankt ceesv! We hebben weer beeld, wist niet dat het zo makkelijk was! Ik durf meestal niet al te veel aan te passen omdat ik de instellingen niet helemaal wil verstoren/verprutsen. Dan heb ik vandaag weer wat bijgeleerd  :)

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms is het zo gemakkelijk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een idioot gedoe met die zender-wissels altijd. Ik kijk al 20 jaar satelliet en het is nog nooit anders geweest. Ik vraag me af waarom die idioten dat iedere keer moeten veranderen? Hebben die een soort waanzin ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat heeft te maken met vooruitgang.

Of wens jij de 16 analoge kanalen terug die je 20 jaar geleden kon ontvangen?

 

Deze verandering betekent dat er meer zenders voor hetzelfde kosten kunnen worden doorgegeven, dan wel dat men de beeldkwaliteit kan verbeteren.

 

En wanneer je er niets van wil merken neem je gewoon een gecertificeerde ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed voor de sociale contacten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moderator

In 1996 waren er al pakken meer zenders dan 16 ;-)

 

On topic: van 27.500 naar 29.900 vind ik niet echt vooruitgang. 

 

Ik weiger bovendien mee te heulen met de meute happy "gecertificeerde" prul-ontvangertjes. Als je ooit een dreambox hebt gehad, dan weet je wat ik bedoel.

Nog een paar keer en ze krijgen hun pakketje smartcards via de gecertificeerde post terug, met het verzoek niet langer mijn geld in ontvangst te nemen. :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moderator

In 1996 waren er al pakken meer zenders dan 16 ;-)

 

On topic: van 27.500 naar 29.900 vind ik niet echt vooruitgang. 

 

Ik weiger bovendien mee te heulen met de meute happy "gecertificeerde" prul-ontvangertjes. Als je ooit een dreambox hebt gehad, dan weet je wat ik bedoel.

Nog een paar keer en ze krijgen hun pakketje smartcards via de gecertificeerde post terug, met het verzoek niet langer mijn geld in ontvangst te nemen. :-P

Jij moet me nu eens zeggen welke provider je daarna wel kunt nemen met vrije hardwarekeuze? Bent blij dat het bij canaldigitaal nog gaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nee, de beeldkwaliteit wordt mede bepaald door de aangeboden bitrate/bandbreedte.. De modulatie is slechts een transportmechaniek.. Eerder slechter: hoe meer zenders op een transponder, hoe lager de bitrate en dus de beeldkwaliteit. Simpel rekensommetje..

 

Weet niet wat de huidige maximale bitrate is per transponder maar stel die is 16Mbit dat delen door aantal aangeboden zenders.. Als dat 8 kanalen zijn dan is dat dus 16/8=slechts 2Mbit.. Daar komt bij dat er tegenwoordig dynamische multiplexing wordt gebruikt waardoor een stilstaand beeld minder nodig heft dan bijvoorbeeld een sportprogramma met snel wisselend beeld. Dit wordt dan automatisch verdeeld (met wisselend success overigens)..

Als je een Enigma2 ontvanger gebruikt zou je eens de plugin 'Bitrate Viewer' kunnen installeren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat wel. ben vandaag tig keer gebeld door mensen hier die het niet voor elkaar krijgen. Moet ook weer bij een aantal mensen langs gaan om de decoder opnieuw in te stellen.

Wij kijken met een Rebox 9000HD sedert 2010. Zenderinstellingen wijzigen doe ik met PolarEditOctagon en dit werkt uitstekend. Donderdag toen ik de Satelliet opzette, kreeg ik op alle betaalde zenders de melding "Gecodeerde zender". Vrijdagmorgend heb ik de zenderaanpassingen doorgevoerd. Ik heb op alle gewijzigde zenders signaal van meer dan 80%. Ik zie de naam van het programma en de zendergids van elk van deze zenders, maar de melding  "Gecodeerde zender" blijft.

Via de pc heb ik mijn kaart geheractiveerd, een uur op één laten staan, maar geen beeld. Getelefoneerd naar Tv Vlaanderen. De jonge dame vertelt mij doodleuk omdat ik geen gecertificeerde ontvanger heb, ik mijn systeem zal moeten hersetten. Ik zie niet in wat dit hiermee te maken heeft, want dan moet ik mijn Quadsat manueel herinstellen. Na veel gevloek, beslis ik om toch terug te zetten naar fabrieksinstellingen, de tuneraansluiting terug op gescheiden te plaatsen, de DiSEqc aan te passen volgens de satelliet en de zenderlijst terug op te laden. Resultaat blijft hetzelfde.

Teruggebeld naar Tv Vlaanderen en de jonge man vraagt of ik beeld heb op BVN en TV Gelderland. Ja ik heb beeld en geluid op deze zenders. Hij heractiveerde mijn smartcard. Na één uur wachten blijft het resultaat hetzelfde.

Wanneer ik naar Mijn Tv Vlaanderen ga, zie ik tot mijn verbazing dat de einddatum van mijn contract op 31 mei 2016 staat, ondanks dat ze mijn domiciliëring voor juni al hebben geïnd.

Het telefoonnummer 02/79002790 hebben ze ondertussen afgesloten.

Iemand nog een idee wat te doen om terug beeld te krijgen?

 

Rebox RE9000HD PVR + Visiosat Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...