Ga naar inhoud


beter signaal op 28.2 dan op 23.5 grotere schotel noodzakelijk?


oxb

Aanbevolen berichten

Dag Sprietje,

Bedankt voor de tip.

Ik ga proberen als morgen de sat-finder binnenkomt, om te proberen de kwaliteit te verhogen.

Tevens de triple stand nameten.

Het heeft mij goed geholpen.

Groetjes en wie weet tot later wanneer ik weer een vraag heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Sprietje,

 

Ik zit hier in Frankrijk en ik heb hetzelfde probleem. Maar een handje vol transponders op Astra 23.5 veel op 28.2 en Hotbird 13.0 en redelijk veel op 19.2.

Tot nu toe ging alles goed (ook hd op veel transponders) maar nu Canaldigitaal langzaam overgaat naar hd op 23.5 en ik hun transponder niet kan zien moet er iets gebeuren.

 

Ik gebruik al jaren een Multytenne 4 tot volle tevredenheid en ik begrijp dat ik misschien de verticale hoek van de antenne moet aanpassen. Voor Nederland zie ik dat dat in de buurt van 4 graden ligt maar hoe zit dat hier?

 

Ik zit in de buurt van Clermont Ferrand en mijn exacte coördinaten zijn 46.26, 3.12.

Beste Sprietje, is het mogelijk om voor mij de juiste hoek uit te rekenen? Dat zou mij zeer op weg helpen in mijn poging om een beter signaal te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wmax

Welkom op dit forum

Op jou locatie moet de Multytenne 8 graden schuin gezet worden om een maximale ontvangst uit de Multytenne te halen.
Als je hem gewoon op een rechte mast monteert, zal er daar niet zo veel van terecht komen heb ik uitgerekend.
Ik heb een hoek van 8 graden bijgevoegd.
Heb je de mogelijkheid om de mast zo schuin te zetten?
 

post-60869-0-50385600-1468955247_thumb.png

post-60869-0-90189600-1468955279.jpg

post-60869-0-12854600-1468955424_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Dank voor je snelle reactie.

Dat is inderdaad een flinke hoek maar dat krijg ik wel voor elkaar. Ik heb indertijd twee gaten in de mast geboord en het geheel met lange bouten in een oude stenen muur geplugd die uitkijkt op het zuiden.

 

Ik ga nu een nieuw gat boren en plug zo de onderste bevestiging wat verder naar het westen. Het zaakje draait dan over de bovenste bout naar het oosten.

Aanstaande zaterdag komt een vriend langs met uitricht apparatuur en hopelijk krijgen we dan een beter signaal.

 

Ik laat natuurlijk horen hoe dat is afgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je van een aantal transponders op de diverse satellieten genoteerd hebt hoe nu de signaalkwaliteit is, dan kun je het verschil a.s. zaterdag zien.
Dat de Hotbird niet goed mee komt zit hem natuurlijk is het feit dat die lnb niet op de juiste hoogte staat als de schotel geen 8 graden schuin staat.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je geeft aan dat je muur op het zuiden kijkt.

Die 8 graden scheef is wel gezien "haaks" op de schotel, niet op het zuiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...