Ga naar inhoud


Multi-recording: Meer opnamen tegelijk maken


pel

Aanbevolen berichten

Ook met FTA zenders kom ik niet verder dan 2 opnemen per transponder. Dus ook 4 in totaal plus nog 1 zender kijken op 1 van deze 2 transponders. Ik had verwacht dat ik bij FTA zenders alle zenders op 1 transponder zou kunnen opnemen. Waarom die beperking bij FTA zenders? Waar bemoeit CD zich dan eigenlijk mee? Die zitten niet in hun betaalpakketten. Dus: FTA zenders: max. 4 opnamen nummer 5 kijken en beide transponders bezet. Bij gecodeerde zenders: Idem. De beperkingen van deze "goedgekeurde" Topfield.. Maar als ik toevallig wat wil opnemen, bijv. 3 programma's en alle 3 zenders zitten op dezelfde transponder, dan kom ik niet verder dan 2 opnamen tegelijk.

Omdat op de LNB nog 2 vrije aansluitingen zitten zou ik een tweede sat-ontvanger kunnen aansluiten. Ik heb nog een oude Philips DSR 8121 staan (hij "ging wel" na 2 software updates toen ook "toekomstgerichte knoppen" tot leven kwamen) Ook een twin-tuner met HDD. Maar of daar nog een eventuele 2e kaart in zou werken? Er zit een ingebouwde CI-module in, dus ik kan geen CI-module wisselen. In theorie zou ik dan meer opnamen tegelijk kunnen maken. Overigens staat me bij dat het ding maar 1 opname tegelijk kon maken plus kijken naar een andere zender. De winst is dan niet groot.

CD moeit zich niet met FTA opnames. Dat is gewoon de beperking van een "normale" twintuner

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


CD moeit zich niet met FTA opnames. Dat is gewoon de beperking van een "normale" twintuner

Je bedoelt een ontvanger met de CD beperkingen? Dus de "goedgekeurde" bak? Maar wie wilde die beperkingen? CD. Waarom beperkten ze de beperkingen qua aantal gelijktijdige opnames dan niet tot hun zenders achter de kaart? Of zou dat qua software te lastig zijn geweest? Hoe zie je dan bijv. de VU Duo ed. bakken? Als niet-normale bak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, ook met een "Linux" ontvanger heb je beperkingen met M7-CD, schreef dit al eerder, dan kan je 3 opname's van deze provider maken en een 4e kijken.

Dit ligt dus niet aan de Vu+ of andere Linux ontvangers maar aan M7-CD.

FTA heeft deze beperking niet, het zou verboden moeten zijn wat M7 -CD doet, je hebt betaald voor een pakket en je wordt 

beperkt door wat zij doen.

En wat maakt het voor hun uit dat je een of meerdere programma's opneemt die je later wilt zien, je kan sowieso niet alles live tegelijkertijd zien, dus een bezopen beperking?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jullie weten toch ook wel wat de werkelijke reden is voor het beperken van het aantal gelijktijdig te kijken programma's per kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie weten toch ook wel wat de werkelijke reden is voor het beperken van het aantal gelijktijdig te kijken programma's per kaart.

Nee... Maar dat zeg ik niet hardop omdat er anders weer 1 iemand klaar staat om een sneer uit te delen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beperking wordt op illegale manier weer ongedaan gemaakt.

De sid beperking treft alleen de klanten/gebruikers die niet willen sharen.

De maatregel treft alleen de eerlijke klant van CanalDigitaal waardoor CanalDigitaal zichzelf in de voet schiet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...