Ga naar inhoud


Wavefrontier T55 geen 23.5 signaal


bennieboy

Aanbevolen berichten

Hallo heren,
Ik heb al jarenlang een t55 op mijn balkon met perfect signaal op astra 19.2 tot thor 0.8 west.
Het is mij echter nooit gelukt om de astra 3 en 2 binnen te krijgen omdat ik altijd vernam dat een boom het signaal blokkeert. Ik heb dan destijds ook nog een triax 90 cm met een diseqc motor op het dak van het flat gebouw gezet waar ik wel signaal op heb. Nu heb je dus tegenwoordig van die mooie apps waarop wordt aangegeven dat de astra3 net wel nog door zou moeten komen. Maar wat ik ook probeer het signaal komt niet binnen. Dan vraag ik me af hoe nauwkeurig zo een app is ?
Er zijn hier vast wel wat experts die hier een theorie op hebben ?

Bijgaand de fotos.
http://s1244.photobucket.com/user/bennieboy84/story

Edit: Ik woon op de 2de etage. ik schat dat de schotel zo een 7/8 meter van de grond af staat.



 

aangepast door bennieboy
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

The proof of the pudding is eating...

Dat zeggen de Engelsen, en dat is in dit geval ook zo.

 

Een app. is geen ontvanger, en wanneer die zegt dat het wel gaat maar je hebt geen ontvangst op je schotel, tja, dan is je schotel nauwkeuriger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bennieboy

Tja, het kompas en de elevatiemeter in die apparaten hebben natuurlijk afwijkingen. Hoeveel, dat weet je niet. Daarom is er maar één manier om het 100% zeker te weten of die boom in de weg staat en dat is tijdens de sun-outage.
Dan staat de zon precies achter de satelliet. Dat gebeurt twee maal per jaar. In het voorjaar en in het najaar op een bepaald tijdstip.
Als je op die dag op dat bepaalde tijdstip schaduw van de boom op de schotel hebt, dan weet je dat je geen of geen fatsoenlijke ontvangst kunt hebben.
Wil je er meer van weten, zoek dan maar eens op internet met sprietje sun outage.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...