Ga naar inhoud


Hoeveel kwaliteit mag ik verwachten met triax 64 en maximum duo twin XO-32?


eekie2

Aanbevolen berichten

Met de titelcombinatie krijg ik 100% signaalsterkte en op mijn LG UHD tv ook 100% kwaliteit. Op mijn rebox is de kwaliteit al een stuk lager en op een nieuwe medion tv die signaalsterkte en kwaliteit in procenten aangeeft kom ik voor kwaliteit niet verder dan 44% voor Astra 3 en 36 % voor Astra 1.

Beeld en geluid zijn goed. Kan het beter of houden de meters me voor de gek?

Link naar reactie
Delen op andere sites


O.K. die indicatie was me al duidelijk door het grote verschil in cijfers.

Wat betreft de afstand tot het brandpunt. Ik dacht dat ik de lnb-arm niet kon verstellen. Ik ben nog niet op de ladder geklommen, maar van afstand lijkt het me niet dat ik er wat aan kan doen bij deze set.

Wat is de ideale afstand voor Astra 1/3 met deze lnb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. die indicatie was me al duidelijk door het grote verschil in cijfers.

Wat betreft de afstand tot het brandpunt. Ik dacht dat ik de lnb-arm niet kon verstellen. Ik ben nog niet op de ladder geklommen, maar van afstand lijkt het me niet dat ik er wat aan kan doen bij deze set.

Wat is de ideale afstand voor Astra 1/3 met deze lnb?

 

Je moet de arm niet verzetten, maar alleen de LNB in de klem en vergeet niet de "skew", dit is het, in jouw geval, het met de klok

mee  draaien om het signaal zo sterk mogelijk te krijgen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eekie2

 

Je schrijft dat je een Triax 64 hebt. Staat het merk Triax er ook op?
De pijpjes van de duo-lnb zijn langer dan de verloopring 23/40mm en de lnb-houder die 20mm breed zijn. Je hebt dus wel degelijk de mogelijkheid de duo-lnb verder of dichter naar de schotel te plaatsen.
In de beschrijving van CanalDigitaal staat het zelfs speciaal vermeld. Kijk bij punt 4 van de "duo lnb bevestigen" in deze link" http://apps.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-handleiding-schotelset-duo-lnb.pdf
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. Sprietje bedankt. 

Ik heb nog even gerekend met een LNB afstand van 37 mm en een Azimuthverschil van 5.2 graden kom ik op een afstand van 399 mm. Ik meet grofweg 45 cm. Die 5 cm ga ik dan bij lange na niet halen. En het is natuurlijk ook zo dat ik verder van het schotelbrandpunt kom af te zitten. Wat telt zwaarder de hoek of het brandpunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij stond achterop, dus ongeveer 2 cm kunnen winnen en een overblijvende misaanpassing van 1,7 mm.

De kwaliteit nam zij het niet spectaculair toe met enkele procenten.

Ik laat het nu maar verder zo want beeld en geluid zijn goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beelduitval bij regen en onweer was mijn belangrijkste motief om door te fröbelen aan de schotel.

Nauwkeurig afstellen blijft toch een crime met drie vleugelmoeren, die je moet lossen om te draaien, waarbij je elevatie ook inzakt.

Ik neem aan dat het effect van een grotere schotel met aangepast monobloc een grotere invloed zal hebben op weeruitval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...