Ga naar inhoud


Wisselt ontvangst via Ziggo


MarnixK

Aanbevolen berichten

ik heb sinds een paar weken een X3 met zowel satelliet als ziggo erop. Op de sat werkt alles als op mijn DM500Hd, maar op Ziggo (dvbc) heb ik toch nog wat problemen.

 

De meeste zender werken goed, maar bijvoorbeeld AMC heb ik maar 7% signaal en dit werkt dus totaal niet. Nu zat ik vandaag Formule 1 op Ziggo Sport te kijken en die gaat dan een tijdje goed en dan krijg ik ineens allemaal blokjes en het signaal is dan nog maar 20/30%. Zap ik een keer naar een ander kanaal en dan weer terug, dan is het signaal ineens weer 50/60% en is het beeld weer goed. Dit gebeurde tijdens de race nu een paar keer.

 

Heb OpenATV 5.3 draaien. Verder heb het sat en kabel signaal het laatste stukje (0.5m) met een combiner over 1 kabel naar de einddoos lopen.

 

Is dit nu een software probleem, of kan het signaal bv zakken als er meer mensen in de buurt naar hetzelfde kanaal kijken ?

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens hier:

 

https://www.kabelkeur.nl/storingen-oplossen/ en https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/blokken-of-strepen-in-beeld/

 

M.a.w. controleer je kabels en denk ook aan factoren in de omgeving die het signaal (onregelmatig) kunnen verstoren, zoals draadloze apparatuur die op dezelfde frequentie werkt.

 

Met een "combiner" ben ik niet bekend, kan me voorstellen dat dat ook niet altijd goed gaat, maar misschien dat iemand anders daar meer van weet...je kan allicht even proberen om even te testen of het signaal beter wordt zonder de combiner ertussen.

 

Aan een softwareprobleem zou ik niet zo snel denken, signaal blijft voor zover ik weet ook even sterk bij meerdere kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...