Ga naar inhoud


Harman Kardon Sub- TS 11 Onweer en Donder


ceesv
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De titel geeft het al aan, bij inschakelen hoor je het tot Keulen donderen.

 

Of er lekken ergens condensatoren of er staat ergens een transistor o.i.d te knetteren.

 

Heeft er iemand ervaring met dit verschijnsel?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

bij knallende geluiden zijn het vaak de elco`s:  206-213-219 en 225 (10 uf/50v) deze hebben verlies in capaciteit .

 

Bij ratelende en pruttel geluiden (ook al is er niets aangesloten) condensator 505 en 506 (22 uf/50v) en 507 en 508 ( 100 uf/35v)

verwijder ook alle lijm resten onder de voorversterker print (dus onder de TL074) en op het eindversterker moduul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Steve, bedankt voor de tips, ik ga hem vanavond eens openen en kijken of ik de fout kan localiseren.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

 

groet,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in mijn leven al heel wat gesoldeerd, de laatste jaren was dat niet meer nodig.

Maar hier kon ik niet onderuit komen.

Mijn ondertussen 45 jaar oude Weller Magnastat opgestart en de woofer geopend.

 

Die bril heb ik inderdaad nodig, wanneer je er nog een over hebt houd ik mij aanbevolen.

Mijn goede leesbril ligt op mijn werk en die had ik goed kunnen gebruiken.

 

De lijm rond de vermogensversterker zag er zwart uit, dat was beslist geen isolator meer.

Verder heb ik alle opgesomde elco's vervangen, dat heeft het ding aardig rustig gemaakt.

Even getest op het audio testfilmpje van Pathe, wanneer de subwoofer aangesproken wordt rammelen de schilderijen aan de muren.

 

Het werkt dus weer, Steve nogmaals bedankt voor de aanwijzingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

rammelen de schilderijen aan de muren

 

Je volgende klus :P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb hier ook een TS-11 Sub, ik heb de condensatoren vervangen die Steve opgaf.

 

Hij deed het weer, maar na een 20 minuten komt er weer een plofje en dat denk ik om ongeveer 10 a 15 seconden.

 

Kan iemand mij de gouden tip geven wat te doen?

 

Alvast bedankt!!

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je ook de lijmresten verwijderd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende condensatoren vervangen: 

 

C 206-213-219 (10uF 50volt) 

C 225 (22uF 50volt)

 

C 505, 506, (22uF 50volt

C 507 en 508 (100uF 35volt)

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Q501 (TIP31C) en Q502 (TIP32C) voorzien van koellichamen en heeft gisteren van 16:00 tot 22:00 aangestaan en geen problemen meer. :D  :D  :D

 

Zo en nu even een nieuw topic starten heb er nog 1 staan. ;)  ;)

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...