Ga naar inhoud


Krijg geen zenders meer gevonden TV-V na Verhuis.


Bara

Aanbevolen berichten

I.vm. verhuis naar een andere woning heb ik vandaag de schotel gedemonteerd en opnieuw geïnstalleerd.

Helaas verliep dit alles niet zo vlotjes….

Na lang klooien heb ik eindelijk een goed signaal op 23.5 maar kan bij een scan enkel 6 duitse zenders vinden.

Wat doe ik verkeerd??, voor de verhuis werkte alles naar wens.

 

zelf verwacht ik dat de instellingen van mijn ontvanger niet goed meer staan.

 

Schotel;        standaard schotel van tv-vlaanderen met duo LNB

Ontvanger;   Vu+ Solo2

 

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste Bara, dat je 6 Duitse zenders gevonden hebt doet mij denken dat je niet uitgericht bent op Astra 3 op 23 graden.

Welke zenders zijn het?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ceesv

 

Exacte zenders weet ik niet meer

 

In eerste instantie lukte het alleen om de schotel uit te richten op 19.2 (alleen maar onbekende zenders), hierna ben ik wat gaan veranderen met de instelling en vervolgens had ik op 23.5 ook ontvangst, helaas zijnet slecht 6 duitse zenders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt ontvangst op een paar voor ingestelde zenders welke ook op andere satellieten dezelfde frequentie hebben.

 

Wanneer je achterhaalt welke zenders je ziet, en eventueel op welke transponder frequentie, weet ik op welke satelliet je schotel is uitgericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp heb ik dus de verkeerde satelliet te pakken….

Wat is de beste manier om de goede te vinden?, ben nu al zeker 3 uur bezig geweest om de goede te vinden maar ben er inmiddels ver klaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een goede manier is uitzoeken op welke satelliet je nu uitgericht staat.

 

Je weet dan of je voor Astra 3 naar links of rechts moet draaien, en of de schotel lager of hoger gericht moet worden.

Naar welke regio ben je verhuisd en hoe groot is de schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, wanneer de mast op de vorige plek waterpas stond, en de nieuwe mast ook waterpas hoef je niets aan de hoogte verstelling, de elevatie,  te veranderen.

 

Je hoeft dan alleen heel langzaam kleine stukjes naar links of rechts te draaien, terwijl je bij voorkeur op een niet gecodeerde zender bent afgestemd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer de schotel nu af te stellen via instellingen en signaalzoeker, is dit de verkeerde manier?

 

Ben inmiddels terug gereden en heb wat foto's gemaakt.

op 23.5 was nu geen signaal meer, 19.2 wel, zie foto's

 

Sorry, ik ben een leek met weinig geduld… waarschijnlijk doe ik iets fout.

 

 

post-65964-0-72698100-1466629194_thumb.jpg

post-65964-0-25765000-1466629203_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvangt deze zenders op Astra 1 op 19 graden.

Heb je een Duo lnb in je schotel, een losse kop of meerdere losse koppen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit de hoorn van de 19 graden in de klem van de antenne?

Dan de elevatie en azimuth voorzichtig veranderen terwijl je naar de meters kijkt.

 

Heb je in het satelliet menu van je ontvanger de diseqc ingesteld voor Astra 1 en Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de Hoorn, dat weet ik niet zeker aangezien het voorheen werkte heb ik daar niet meer naar gekeken.

Stel dat 19.2 in de klem zit, moet ik hem dan wijzigen of laten zitten?

 

Ik moet dan kiezen voor diseqc a.b ?

 

zijn de volgende instellingen dan goed?

 

Port A 19.2E Astra 1KR/1L/1M/2C Ku Band

Port B 23.5E 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bara

 

misschien kan ik je komen helpen?

woon ook in Baarle Nassau.

Stuur anders maar even een pb.

 

grt P

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...