Ga naar inhoud

Female F compressie connector voor Koka 799?

Big fellow
 Delen

Aanbevolen berichten

• V.I.P.

Ik wil de aansluitdoos van Ziggo verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast. Om nu zoveel mogelijk verlies / problemen te voorkomen wil ik eigenlijk een female F connector op de kabel persen (compressie connector) en dan met een male compressie connector op een stuk koka 799 naar de meterkast toe gaan.

Echter ik kan nergens de female versie van een F connector vinden...  Weet iemand of die wel bestaan, en waar eventueel ze te bestellen zijn? (Commerciele links via PM graag)

Bedankt! :)

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough... -- Albert Einstein

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Heb je geen ruimte om er een female-female koppelstukje tussen te schroeven en aan de kabel een male te persen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

ik zocht op compressionsstekker KOAX

en ontdekte verschillende types en merken, waar ik eerst niet aan dacht is dat ze ook voor audio-video gebruikt worden

en wij dus iets te voorbarig bij satellietwinkels kijken

post-30989-0-26059100-1468341425_thumb.jpg

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Heb je geen ruimte om er een female-female koppelstukje tussen te schroeven en aan de kabel een male te persen?

Ruimte zat, alleen een beetje bang voor slechte verbindingen / problemen. De koppeling gaat in de vloer / muur verwerkt worden en niet echt toegankelijk worden.. Dus ik wil zo'n goed mogelijke verbinding hebben...

Ze bestaan maar zeldzaam

0401-Female-F-Connector.jpg

Juist, die zoek ik. Echter na een google image search met jouw plaatje alleen een paar US websites gevonden die ze hebben.. Niets in Nederland tot nu toe... :(  Maar ik blijf zoeken! :)

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough... -- Albert Einstein

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewoon 2 F connectoren en een verbindingstukje nemen en dat werkt uitstekend.  Betere oplossing is de kabel terug trekken naar de kruipruimte en daar verlengen naar je meterkast.  Dan kun je er tenminste altijd bij. En neem koka 9 TS ipv koka 799

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Gewoon 2 F connectoren en een verbindingstukje nemen en dat werkt uitstekend.  Betere oplossing is de kabel terug trekken naar de kruipruimte en daar verlengen naar je meterkast.  Dan kun je er tenminste altijd bij. En neem koka 9 TS ipv koka 799

Jammer genoeg is er geen kruipruimte.. Ik woon namelijk in een appartement.. Ik moet de vloer eens openmaken om te zien waar de kabel vandaan komt, maar ik heb het vermoeden dat hij gewoon "recht" omhoog komt, met weinig speling om de kabel terug te trekken / om te leggen.

Als ik vragen mag; Waarom Koka 9 TS i.p.v. Koka 799?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Koka 9 TS  heeft een extra laag en is beter beschermd tegen instraling, verder zijn de specs gelijk. Het is eigenlijk de opvolger van koka 799

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet even zoeken op Cabelcon SP01, misschien is het wat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Je moet even zoeken op Cabelcon SP01, misschien is het wat

Cablecon heb ik veel in gebruik op mijn werk en is prima spul. Echter ik weet (nog) niet zeker welke kabel er binnenkomt, en het lijkt erop dat deze verbinder alleen gebruikt kan worden om gelijke kabels met elkaar te verbinden... 

Hier is ook een erg goede de gegevens zijn wel te vinden.

Mooie catalogus, ziet er goed uit... Alleen ook geen female F compressie connector beschikbaar... :(

Ik denk dus dat ik maar gewoon voor een male F connector ga met een goede kwaliteit verbinder...

Bedankt allen voor het meedenken/helpen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan kan je gewoon kiezen om deze, zie plaatje, er tussen te zetten dat geeft de minste verdikking in de kabel en is goed tussen beide male compressie connectoren vast te zetten.

Zijn ook niet erg duur, zijn wel verschillende van.

post-51681-0-40707900-1468505895.jpg

post-51681-0-74389300-1468506421.png

aangepast door catw
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen