Ga naar inhoud


Female F compressie connector voor Koka 799?


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik wil de aansluitdoos van Ziggo verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast. Om nu zoveel mogelijk verlies / problemen te voorkomen wil ik eigenlijk een female F connector op de kabel persen (compressie connector) en dan met een male compressie connector op een stuk koka 799 naar de meterkast toe gaan.

Echter ik kan nergens de female versie van een F connector vinden...  Weet iemand of die wel bestaan, en waar eventueel ze te bestellen zijn? (Commerciele links via PM graag)

 

Bedankt! :)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je geen ruimte om er een female-female koppelstukje tussen te schroeven en aan de kabel een male te persen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen ruimte om er een female-female koppelstukje tussen te schroeven en aan de kabel een male te persen?

 

Ruimte zat, alleen een beetje bang voor slechte verbindingen / problemen. De koppeling gaat in de vloer / muur verwerkt worden en niet echt toegankelijk worden.. Dus ik wil zo'n goed mogelijke verbinding hebben...

 

Ze bestaan maar zeldzaam

 

 

 

 

 

0401-Female-F-Connector.jpg

Juist, die zoek ik. Echter na een google image search met jouw plaatje alleen een paar US websites gevonden die ze hebben.. Niets in Nederland tot nu toe... :(  Maar ik blijf zoeken! :)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 2 F connectoren en een verbindingstukje nemen en dat werkt uitstekend.  Betere oplossing is de kabel terug trekken naar de kruipruimte en daar verlengen naar je meterkast.  Dan kun je er tenminste altijd bij. En neem koka 9 TS ipv koka 799

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 2 F connectoren en een verbindingstukje nemen en dat werkt uitstekend.  Betere oplossing is de kabel terug trekken naar de kruipruimte en daar verlengen naar je meterkast.  Dan kun je er tenminste altijd bij. En neem koka 9 TS ipv koka 799

Jammer genoeg is er geen kruipruimte.. Ik woon namelijk in een appartement.. Ik moet de vloer eens openmaken om te zien waar de kabel vandaan komt, maar ik heb het vermoeden dat hij gewoon "recht" omhoog komt, met weinig speling om de kabel terug te trekken / om te leggen.

Als ik vragen mag; Waarom Koka 9 TS i.p.v. Koka 799?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koka 9 TS  heeft een extra laag en is beter beschermd tegen instraling, verder zijn de specs gelijk. Het is eigenlijk de opvolger van koka 799

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet even zoeken op Cabelcon SP01, misschien is het wat

Cablecon heb ik veel in gebruik op mijn werk en is prima spul. Echter ik weet (nog) niet zeker welke kabel er binnenkomt, en het lijkt erop dat deze verbinder alleen gebruikt kan worden om gelijke kabels met elkaar te verbinden... 

Hier is ook een erg goede de gegevens zijn wel te vinden.

Mooie catalogus, ziet er goed uit... Alleen ook geen female F compressie connector beschikbaar... :(

 

Ik denk dus dat ik maar gewoon voor een male F connector ga met een goede kwaliteit verbinder...

 

Bedankt allen voor het meedenken/helpen!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je gewoon kiezen om deze, zie plaatje, er tussen te zetten dat geeft de minste verdikking in de kabel en is goed tussen beide male compressie connectoren vast te zetten.

Zijn ook niet erg duur, zijn wel verschillende van.

post-51681-0-40707900-1468505895.jpg

post-51681-0-74389300-1468506421.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...