Ga naar inhoud


witte Sky UK kaart


Dreeke

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een witte Sky UK kaart (met freeview, geen abo) werkend gekregen in OScam met deze configuratie:

 

[reader]
label                         = SkyUK
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0963
detect                        = cd
mhz                           = 500
ident                         = 0963:000000
group                         = 1,2
emmcache                      = 1,3,2,0
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
saveemm-u                     = 1
saveemm-s                     = 1
dropbadcws                    = 1
 
Aangezien ik niet zoveel van OScam weet, lees ik graag of deze gegevens compleet zijn. Ik deel deze kaart met twee andere satellietreceivers in de woning. Daar heb ik nog geen beeld op.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens in je logfile van de server box en de client box als er verzoeken worden gedaan en of er dan een foutmelding komt.

Ik ken de kaart niet, maar heb je wel beeld vanuit een andere kaart op de client boxen? ... neem aan van wel ... maar toch.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nutteloze actie, ik vraag me af waarom je een kaart voor Freeview zenders in oscam zou moet zetten, die kaart heb je alleen nodig voor speciale Freeview ontvangers, die hebben een soort freeview fastscan aan board. Deze Freeview kanalen kun je met iedere e2 of gewone satellietontvanger die op Astra28 afgestemd staat fta bekijken. ;) Ze zitten zelfs bij CDS in de fastscanlijst. :/

 

https://www.freeview.co.uk/why-freeview/channels

 

Wat heb ik de balen van lui de reageren met woorden als "nutteloos". Freeview is niet hetzelfde als FTA. Ik adviseer je eerst te lezen en pas te reageren als je het begrijpt. Deze Freesat from Sky smarcard opent enkele gecodeerde zenders. En nee, deze zenders zitten niet in de fastscanlijst van Canal Digitaal. Ik noem bijvoorbeeld een zender als 4Music.

aangepast door Dreeke

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn idee. FreeView is gewoon FTA. Deze kijk ik ook via de Dreambox.... BBC, ITV, Movies4Men etc...

 

Niet zo slim iemand na te praten, als de reactie niet klopt.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, bekend fenomeen...

De Freeview zenders van Sky zijn gecodeerd en alleen met een FTV (Free to View) kaart te bekijken. Dat is al jaren zo. Dus zo nutteloos is de aanschaf van zo'n kaart niet!

  • Like 1

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke zenders zitten daar nog op?????

Heb nog zo kaartje liggen en al tijdje niet gebruikt en wil die weer eens gebruiken.

https://www.sat4all.com/forums/topic/354813-sky-freeview

  • Like 2

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet je niet wat Feeview inhoud, de BBC is sinds 2002 de grondlegger van Freeview (ether) ontvangstplatform,https://en.wikipedia.org/wiki/Freeview_(UK) Die zijn niet gecodeerd want met iedere fta ontvanger kun je ze bekijken, die kaart is alleen nodig om fta zenders te kunnen bekijken op de dichtgetimmerde sky sat ontvangers. Bij CDS doen ze precies hetzelfde met hun gecertificeerde ontvangers, kon je tot voor kort iedere kaart van deze club er insteken, na de laatste update is dat nu beperkt tot een niet geactiveerde oranje kaart.

Hier op mijn ET8000 heb ik een compleet Freesat (=Freeview) boeket staan en kan die fta bekijken zonder gebruik van oscam. ;)

Er is zelfs een Freeview app helaas heb je daar in onze regio niets aan door een geoblock, maar wij kunnen deze zenders gelukkig wel via de satelliet bekijken.

Freeview = DVB-T en Freesat, Freesat from Sky is DVB-S en over dat laatste heb ik het. Ik heb het over het FTV gedeelte van Sky. Je antwoord klopt dan ook niet.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lijst,

Heb je geen boxkey nodig voor die kaart of is die niet gepaired aan een sky box??????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lijst,

Heb je geen boxkey nodig voor die kaart of is die niet gepaired aan een sky box??????

 

Ik heb ergens gelezen dat OScam deze zelf berekent, in tegenstelling tot CCcam.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Vandaag heb ik een witte Sky UK kaart (met freeview, geen abo) werkend gekregen in OScam met deze configuratie:

De kaart zou dus alleen nut hebben met een abonnement.

 

Ik begrijp dus niet wat je nu met deze kaart voor voordeel wilt halen?

Misschien kan je ons dat uitleggen, en kunnen we ons voordeel daarmee doen.

 

Op dit moment zou je met een willekeurige ontvanger, geen freeview ontvanger, geen voordeel van deze kaart hebben.

Het is al weer enige tijd geleden dat men de freeview kanalen heeft omgezet naar fta, alleen voor de officiële ontvanger heb je nog de kaart nodig

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...