Ga naar inhoud

Mut@nt afstandsbediening instellen op TV

mikiepl
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Bezitter van een Mut@nt HD500C met bijbehorende afstandsbediening, aangesloten op een LG Smart TV 49UF64.

Echter, gebruik ik nu 2 afstandsbedieningen:
- LG afstandsbediening: Aanzetten, Apps bedienen, uitzetten.

- Mut@nt: Volume (aangesloten op Bose), zappen.

Kan ik dit 1 afstandsbediening maken?

Alvast bedankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

HDMI CEC aanzetten en instellen. Dan kan je met ab van je tv beide bedienen. Doe ik ook met mijn Mutant HD51 box.

Je tv moet HDMI CEC wel ondersteunen en verwacht dat Mutant HD500c ook wel hdmi cec ondersteund.

Bedankt voor je antwoord. Dit is mijn TV: http://www.lg.com/us/tvs/lg-49UF6400-4k-uhd-led-tv

HDMI CEC staat aan op dreambox. Zodra ik op 'TV' klik op mijn Mut@nt komt er rechtsbovenin een icoon met een streep erdoorheen. Dus dat die het niet ondersteunt zeg maar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door rakkie
      Sinds enige tijd werkt Mediaportal niet meer op mutant,met openpli,heeft uitstekend gewerkt,maar nu komt melding,nieuwe versie,maar het lukt niet!!heeft iemand de nieuwe versie,dan oude eraf en nieuwe erop,dank bij voorbaat!!
    • Door johnno
      Voor DVB T2 ontvangst heb ik mijn Mutant HD51 doorgelust naar mijn Samsung TV.
      Als ik echter mijn TV tuner wil gebruiken dan moet ook de Mutant ingeschakeld zijn.
      Doe ik dat niet, dan heb ik geen ontvangst.
      Is dit specifiek een probleem van mijn ontvanger, of speelt dit bij elke Mutant HD51?

Ik vind het merkwaardig, omdat ik de HD51 wel via mijn modem kan benaderen terwijl deze uitgeschakeld is.
      Via de computer is ieder kanaal dan beschikbaar, zowel van satelliet als DVB T2.
    • Door R@oul
      Hallo,
      Mijn Mutant Hd 51 geeft na het kiezen van een andere zender even zo'n 2 seconden goed beeld
      dan gaat het scherm zo'n 2 seconden op zwart en dan daarna geeft hij wel een blijvend goed beeld.
      Dit euvel gebeurd niet bij iedere zender.

Wie weet wat hier de oorzaak van is.

Al vast vriendelijk bedank voor eventuele bruikbare sugesties.

Gr, R@oul
    • Door CaptDistraction
      Hallo,

Ik heb eeb LG-televisie (49SK8500PLA). Deze TV heeft een interne satelliet tuner die we gebruiken om wt FTA programma's te kijken.
      Er is dus geen smartcard, CI of software oplossing geladen. Gewoon standaard dus.

Mijn vrouw kijkt graag naar Fashion TV. Op 13E hebben ze daar twee FTA kanalen van (zelfs een 4K kanaal).
      Nu zag ik dat 16E ook nog twee andere FashionTV kanalen heeft (en nog een 4K) . Nog mooier dus !

Dus heb ik de 16E via een gewone (4:1) diseqc  schakelaar naar de interne sat tuner gezet.
      Die werkte altijd met 13/28/23,5/19 en is nu dus 13/28/23,5/16 geworden.

Het vreemde is dat als ik een kanalen scan uitvoer,  ik op de eerste drie posities (13/28/23,5) ik keurig een lijstje krijg.
      Niet de lijst van duizenden kanalen zoals op een echte sat ontvanger, maar nog steeds een kleine tweeduizend.
      Maar op 16E blijft de lijst helemaal leeg (0 kanalen gevonden).

Als ik die 16E toewijs uit de standaard lijst dan krijg ik een vreemde lijst met verkeerde transponder frequenties.
      Maar bij handmatig instellen zie ik dat de transponders 100% geven.
      Al is het signaal wat minder dan de andere satellieten. 100% is 100% zou je zeggen.

Dus heb ik een onbekende sat aangemaakt, hier ziet de TV na een scan dus wel keurig alle transponders
      Daarnaast heb ik een 2e onbekende satelliet aangemaakt en handmatig alle transponders ingevoerd.
      Die ziet hij dus ook ...maar na een automatische of manual scan nog steeds 0 kanalen ..

Waarom ziet de TV geen enkel kanaal op de 16E ??
      Als ik mijn VU uno aan deze switch hang dan heb ik keurig beeld op 16E zonder blokken of andere narigheid.

Bedankt !

• Door Liebaart
      Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, maar ben hier geraakt omdat ik online nergens een oplossing vind voor mijn problem. Hopelijk zijn hier mensen die me verder kunnen helpen. 

Ik heb een nieuwe LG Tv met WebOS. Als ik daar mijn SAB ontvanger voor satelliet op aansloot, dan werkte dat goed en had ik gewoon al mijn zenders. Nu heb ik de CI+ module van TV Vlaanderen gekocht en mijn klassieke smartcard daarop over laten zetten en geactiveerd. 

Ik heb drie LNB's die op Astra 1, 2 en 3 uitgericht staan. Goede ontvangst en kwaliteit van signaal. 
      23.5 met 19.2 is een duo kop LNB van TVV en 28.2 zit op een apart schoteltje. 
      De twee schotels zijn verbonden met een diseqc switch. 28.2 zit op diseqc D en van de duo LNB heb ik twee uitgangen op respectievelijk A en B gezet. 

In de instellingen van de TV ga ik naar Kanaalafstelling en instellingen > Automatisch afstemmen > Enkel Satelliet > TVVlaanderen
      Daar kan ik dan de satelliet instellingen bekijken. LNB frequentie staat steeds op 9750/10600. 
      1 - 23.5 11.856 V 29900 diseqc B
      2 - 19.2 10.714 H 22000 diseqc A
      3 - 28.2 10.714 H 22000 diseqc D
      Dan kies ik HD en dan Fastscan. 
      Hij vindt dan 421 kanalen. 
      Dit doe ik zonder de CI+ module in de TV. Die steek ik dan in de TV nadat ik die uitgeschakeld heb. 
      Dan kan ik na inschakelen terug naar TV kijken, volgens de kanalenlijst van TV Vlaanderen zelf. 
      Dan gebeurt het dat ik plots enkele kanalen verlies. Meestal van 3 VTM tot en met 13 Eclipse. Soms alleen maar 3 tot en met 5. Zeer raar. 
      De kanalen van 28.2 worden perfect bewaard. 
      Zoals ik al zei gaf dit geen probleem met mijn oude SAB ontvanger. 

Iemand enig idee waarom die kanalen plots verdwijnen? 
    • Door tokkio
      De mutant 60k zou een zeer snelle sat ontvanger zijn ,met Multiboot-functie met E2 Linux OS & Android,alleen staat er dan bij"Android is later beschikbaar"wat bedoelen ze met later, is dat 5 jaar ,of nooit?
      Dus is dat verkopers praat,want zo een mutant 60 4K  met Android is nergens te vinden,en stel dat ik mij zo een aanschaf , hoe kunnen ze dan die Android er vanop afstand inzetten?

• Door Altobelli
      Ik ben gisteren op de open HDF 6.5 en open ATV 6.4 site de images van 24-04-2020 tegengekomen
      voor de Mutant HD 51 usb toepassing en nu ook recovery_emmc, allebei zip bestanden.
      Ik gebruik voor de HD51 altijd de usb, heeft iemand ook ervaring met de recovery_emmc_zip.
      Ben dat voor de HD51 nog niet tegegekomen, wel voor de HD60.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.