Ga naar inhoud


LG TV scant wel 13/19/23,5/28 maar geen 16E


CaptDistraction

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb eeb LG-televisie (49SK8500PLA). Deze TV heeft een interne satelliet tuner die we gebruiken om wt FTA programma's te kijken.

Er is dus geen smartcard, CI of software oplossing geladen. Gewoon standaard dus.

Mijn vrouw kijkt graag naar Fashion TV. Op 13E hebben ze daar twee FTA kanalen van (zelfs een 4K kanaal).
Nu zag ik dat 16E ook nog twee andere FashionTV kanalen heeft (en nog een 4K) . Nog mooier dus !

Dus heb ik de 16E via een gewone (4:1) diseqc  schakelaar naar de interne sat tuner gezet.

Die werkte altijd met 13/28/23,5/19 en is nu dus 13/28/23,5/16 geworden.

Het vreemde is dat als ik een kanalen scan uitvoer,  ik op de eerste drie posities (13/28/23,5) ik keurig een lijstje krijg.

Niet de lijst van duizenden kanalen zoals op een echte sat ontvanger, maar nog steeds een kleine tweeduizend.
Maar op 16E blijft de lijst helemaal leeg (0 kanalen gevonden).

 

Als ik die 16E toewijs uit de standaard lijst dan krijg ik een vreemde lijst met verkeerde transponder frequenties.
Maar bij handmatig instellen zie ik dat de transponders 100% geven.
Al is het signaal wat minder dan de andere satellieten. 100% is 100% zou je zeggen.

 

Dus heb ik een onbekende sat aangemaakt, hier ziet de TV na een scan dus wel keurig alle transponders
Daarnaast heb ik een 2e onbekende satelliet aangemaakt en handmatig alle transponders ingevoerd.
Die ziet hij dus ook ...maar na een automatische of manual scan nog steeds 0 kanalen ..

 

Waarom ziet de TV geen enkel kanaal op de 16E ??

Als ik mijn VU uno aan deze switch hang dan heb ik keurig beeld op 16E zonder blokken of andere narigheid.

 


Bedankt !

 

20200518_114459.jpg

20200518_114502.jpg

aangepast door CaptDistraction

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Even voor de duidelijkheid, heb je ook een schotel gericht op 16?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep ... deze verzamelbak  🙂

De 16E LNB past eigenlijk niet tussen 13E en 19E. Hij zit klemvast met een ty-wrap en is daarna met een signaal meter in de meest optimale positie uitgericht.
Op de VU+ geeft deze goed signaal en goed beeld (al is het signaal wat minder dan 13E en 19E).
Op de TV geeft de transponder 100% signaal.

 

En hoewel het geen ideale constructie is lijkt het signaal voldoende te zijn.20200518_191120.thumb.jpg.7d8b0dd639a6a7f7752dc857c822f270.jpg

 

20200514_192718.thumb.jpg.8fa298487fe1520d9d8a65cd1aff05e0.jpg

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De LNB zit nogal ver van de schotel, uit het brandpunt.

 

Wanneer je probeert de lnb wat naar voren te schuiven?

 

11595 heeft zowel zenders horizontaal als vertikaal gepolariseerd, de skew van de lnb is belangrijk, anders heb je last van cross-polarisatie storing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die ALPS-lnb die je er met een tie  wrap er bij gebonden hebt niet beter omwisselen met de smalle lnb die er rechts van zit op de foto. Dan heb je een echte smalle lnb die je goed in positie kunt plaatsen voor de 16e en die met een tie wrap vast zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me nog wel af vraag is wat precies de beste optie is ...

Een hogere SigNalNoise (SNR) of een hogere AGC )gain control ... eigenlijk zag ik liever een BER maar die staat er niet tussen.

Ik heb nu de skew (schuinstand) uitgericht op de hoogste SNR.


De LNB staat maximaal naar voren, verder gaat niet omdat de andere LNB's dan in de weg zitten.

Mogelijk dat de TV wat kritischer is dan de SAT ontvanger. Bij zo'n TV is het immers een gadget en een sat ontvanger is er op ontworpen.

Maar dan nog  verbaas ik me over de 100% signaal die de TV claimt.

Ik kan nog wel eens proberen hem ondersteboven te zetten. Dan lukt het misschien wel om hem meer in het brandpunt te krijgen.

Alleen moet ik dan ook ondersteboven TV kijken  😅

 

Zou het ook kunnen dat de scan mislukt omdat de TV geen CI of softcam heeft ?
Dat hij gewoon de transponders niet kan decoderen?
De vraag is dan wel waarom hij op de andere satellieten wel een scan lijst maakt

 

Nabrander .. het omwisselen zoals sprietje oppert is ook een goed idee.

Deze heeft 2 aansluitingen maar ik gebruik er toch nog maar één.

Ga ik mee aan de gang.

aangepast door CaptDistraction

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Puur het scannen heeft niets te maken met het decoderen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze transponder zendt zowel horizontaal als verticaal programma's uit.

Wanneer je LNB niet goed gepositioneerd is, stoort het een de ander.

Daardoor kan zelfs de signaal sterkte toenemen t.o.v. de juiste afstelling

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Update :

Vanochtend de LNB's omgewisseld en de LNB voor 16E staat nu met zijn koppie precies gelijk met 19E en 13E.

Signaal is  100% op de TV, als ik de sat ontvanger aansluit haal ik 60% SNR (iets minder dan met de vorige LNB !!), maar de AGC is nu 96% i.p.v 90%.

Op de sat ontvanger weer prachtig beeld.

 

Een nieuwe scan op de TV is teleurstellen .. wederom 0 TV kanalen en 0 radio kanalen gevonden.

Ik snap dr niks van ...

 

Ik heb het idee dat het probleem meer aan de kant van de TV ligt.

 

Hij ziet volgens mij toch niet alles. Voorbeeld ... ik ga 23,5E scannen.

Ik kies alle opties (gecodeerd, blind scan, netwerk).

Resultaat : 107 TV kanalen en 112 radio kanalen. beetje weinig toch. Ik dacht dat er veel meer op de 23,5E zat 😅

 

ra ra hoe kan dat ?

 

20200519_113228.jpg

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd of het zonder switch ertussen wel lukt om 16E te ontvangen op je TV?

Dan heb je alvast één potentiele oorzaak buiten werking gezet.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me erg onwaarschijnlijk, omdat de andere 3 satellieten wel gescand worden.

 

Ik zoek het probleem toch in de TV die om de een of andere reden niet alles scant ..

Als ik alle 4 satellieten scan dan krijg ik 1029 tv kanalen en 423 radio. Beetje heel erg weinig.

 

Ik heb nu de ladder opgeruimd en ben weer even klaar met die dakhazerij 🙃.

Als ik weer even tijd heb ga ik dat nog wel even uitproberen.

Het zou tenslotte kunnen, al blijft het dan weer vreemd dat de VU uno wel een goede scan maakt door dezelfde switch,

 

 

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het komt wel vaker voor dat een switch niet goed werkt met een ontvanger.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals TS vermeldde in eerste post, doet de switch het wel met de VU Uno, dus zou ik denken dat de switch goed is.

Mss een domme vraag van een beginneling, maar als de switch i.c.m. TV het doet op de andere satellieten, waarom doet ie het dan niet op de 16 ?

Mijn logica zegt mij dan dat er iets mis is met de TV-ontvanger, of zie ik dat verkeerd?

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht zo'n LG TV met twee sat-ingangen?

 

Loopt momenteel een draadje over op een duits forum. Precieze oorzaak is daar nog niet bekend, maar probeer eens de andere ingang, de 'sub-ingang'?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...