Ga naar inhoud


LG TV scant wel 13/19/23,5/28 maar geen 16E


CaptDistraction

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Voor zover mijn 'verdediging'..

 

Kijk, dat is een mooie relativerende verdediging!

 

Ik heb niets tegen handige hulpmiddelen.

Bij een 'must' krijg ik associaties dat zo'n dure sat-meter een verlengstuk is van.... 

zie bijv de openingszin van deze post van Drs Ijzerbout:

https://www.sat4all.com/forums/topic/369974-zomaar-een-foto-uit-dubai/?do=findComment&comment=2588679

 

Sorrie! De associatie is geheel voor mijn rekening! :)

 

En als slepen met een TV lastig is, lijkt mij zo'n sat-meter ook erg handig.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


'T was ook niet een peperdure Promax meter hoor :) 

Gewoon een redelijk simpel dingetje voor de hobby. Ik heb het ook zeker niet dagelijks nodig. Hobby's kosten altijd geld, maar houden je gelukkig! Da's ook wat waard. Ik iedere 7 jaar een dikke nieuwe ontvanger, mijn vrouw iedere week 2 flutboekjes bij de Deka en een mooi sieraad met Kerst :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2020 om 17:44, a33 zei:

Wellicht zo'n LG TV met twee sat-ingangen?

 

Loopt momenteel een draadje over op een duits forum. Precieze oorzaak is daar nog niet bekend, maar probeer eens de andere ingang, de 'sub-ingang'?

 

Ik kreeg een vraag over op welk forum dit was.

Dus maar even een link:

http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&back=1&sort=lpost&forum_id=97&thread=20577

(waarin verwezen wordt naar: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=97&thread=18712&postID=25#25   )

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, a33 zei:

Ik zie dat nog steeds niet als een must.

Je hebt satellietontvangers met een kwalititeitsmeter die heel snel reageert.

Je hebt satellietontvangers die zelfs een spectrum-analyzer aan boord hebben.

 

Het is geen must voor de normale satelliet kijkers onder ons. Een "profi meter" is wel erg handig bij een opstelling waar uitdagingen zitten. En of optimaliseren daarvan. Standalone satelliet ontvangers waar een snelle kwaliteitsmeter zit, heb ik niet kunnen ervaren. Satellietontvangers met spectrum analyzer zijn nooit "real time". Daarvoor is de gebruikte hardware te langzaam voor en zal onnodig duur worden voor een normale consument. 

 

16 uren geleden, a33 zei:

Bij een 'must' krijg ik associaties dat zo'n dure sat-meter een verlengstuk is van.... 

zie bijv de openingszin van deze post van Drs Ijzerbout:

https://www.sat4all.com/forums/topic/369974-zomaar-een-foto-uit-dubai/?do=findComment&comment=2588679

 

Sorrie! De associatie is geheel voor mijn rekening! :)

 

Dat heb ik juist bij, sinus, cosinus of tangens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIe eerster xarius die ik heb is wel realtime en kon je bij kleine signalen goed afregelen, de huidige meters hebben minder low treshold, met minder signaal

gaat de meting dan stoppen, zodat ik dan geen indicatie meer heb om het signaal weer op te kunnen regelen met finetunen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...