Ga naar inhoud


LG WebOS verliest kanalen na instellen


Liebaart

Aanbevolen berichten


OK. Fotootjes vertellen zo veel meer dan tekst. 

 

Dit zijn mijn schotels

schotels.jpg.2791c5f1dda590a46334dde0d1785540.jpg

 

En dit is de diseqc switch

 

diseqc.jpg.93997e5447984ee8f76081d872250c01.jpg

 

Dus van de duo LNB vertrekken er twee kabels naar positie A en B van de switch en op positie C staat de 28.2 

 

In de TV vind ik dat 23.5 op positie B staat en dat 19.2 op positie A staat. 

Op de duo LNB staat uiteraard nergens aangeduid welke LNB op A of B staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet werken! Er staat nu DiseqC 2/1 aan een DiseqC 4/1. De duoLNB heeft een ingebouwde DiseqC 2/1 die zelf schakelt tussen Astra 19.2° en 23.5°. De duo LNB kan direct in de RF poort van de TV. Daar kies je dan 19.2° poort A en 23.5° poort B. Uiteraard dan géén andere satpositie mogelijk. De LG zal vast maar 1 sattuner hebben dus aan die tweede kabel heb je dan niets.

 

Wil je wel de 3 satellieten op je TV dan moet de duo LNB vervangen worden door 2 losse single LNB's. De eerste richt je op Astra 19.2° en de tweede op Astra 23.5°.

 

Alleen mis je dan dus de vrijheid om gescheiden op te nemen en te kijken...

 

Persoonlijk zou ik de sat tuner van de TV lekker laten voor wat het is en gewoon een losse twin tuner gebruiken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar. Met mijn losse SAB receiver werkte het zo wel. En de LG ziet dus wel de drie satellieten met hun signaal. Alleen dat rare probleem van kanalen die wegvallen als ik naar 28.2 kijk. 

 

Opnemen en dergelijke heb ik niet nodig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat gaat niet werken! Er staat nu DiseqC 2/1 aan een DiseqC 4/1.

Toch wel, het is hier ooit al eens uitvoerig besproken met een identieke situatie

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet met een gewone switch? 'T is maar net welke het eerst reageert. De LNB reageert op het DiseqC commando A/B en de switch ook... Dan moet de timing wel 100% kloppen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Toch niet met een gewone switch? 'T is maar net welke het eerst reageert. De LNB reageert op het DiseqC commando A/B en de switch ook... Dan moet de timing wel 100% kloppen...

 

 

Ter info. Ik heb even de kabel van de duo LNB rechtstreeks op de TV aangesloten, en dus de switch en de 28.2 even geëlimineerd. Geeft geen probleem meer, maar nu mis ik wel de engelse zenders. 

Kan je aangeven welke switch ik dan best zou gebruiken om het toch werkend te krijgen? Ik ken er te weinig van...  Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer wat verder. Ik lees hier op het forum van de oplossing om een splitter leeg te halen, de drie poorten door te verbinden, en dan deze tussen de duo LNB en de diseqc switch te zetten. Zou moeten werken. 

Morgen eens kijken om zo een splitter te vinden en aan te passen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of dat gaat werken met eenTV ontvanger?

Die hebben doorgaans geen disecq 1.1 aan boord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Splitter?

 

Denk eraan dat er 18 Volt op de kabel staat!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze oplossing

 

  

Ik heb vandaag die splitter gekocht en aangepast. 

splitter.jpg.98ec5a5b3e0acd4e33d045879cb97f7b.jpg

 

Dan mooi de uiteinden met lijmpistool geïsoleerd en weer toe gedaan. 

Ik kan pas vanavond laat testen. Gezin zit nu natuurlijk TV te kijken....  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...