Ga naar inhoud


LG WebOS verliest kanalen na instellen


Liebaart

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, maar ben hier geraakt omdat ik online nergens een oplossing vind voor mijn problem. Hopelijk zijn hier mensen die me verder kunnen helpen. 

 

Ik heb een nieuwe LG Tv met WebOS. Als ik daar mijn SAB ontvanger voor satelliet op aansloot, dan werkte dat goed en had ik gewoon al mijn zenders. Nu heb ik de CI+ module van TV Vlaanderen gekocht en mijn klassieke smartcard daarop over laten zetten en geactiveerd. 

 

Ik heb drie LNB's die op Astra 1, 2 en 3 uitgericht staan. Goede ontvangst en kwaliteit van signaal. 

23.5 met 19.2 is een duo kop LNB van TVV en 28.2 zit op een apart schoteltje. 

De twee schotels zijn verbonden met een diseqc switch. 28.2 zit op diseqc D en van de duo LNB heb ik twee uitgangen op respectievelijk A en B gezet. 

 

In de instellingen van de TV ga ik naar Kanaalafstelling en instellingen > Automatisch afstemmen > Enkel Satelliet > TVVlaanderen

Daar kan ik dan de satelliet instellingen bekijken. LNB frequentie staat steeds op 9750/10600. 

1 - 23.5 11.856 V 29900 diseqc B

2 - 19.2 10.714 H 22000 diseqc A

3 - 28.2 10.714 H 22000 diseqc D

Dan kies ik HD en dan Fastscan. 

Hij vindt dan 421 kanalen. 

Dit doe ik zonder de CI+ module in de TV. Die steek ik dan in de TV nadat ik die uitgeschakeld heb. 

Dan kan ik na inschakelen terug naar TV kijken, volgens de kanalenlijst van TV Vlaanderen zelf. 

Dan gebeurt het dat ik plots enkele kanalen verlies. Meestal van 3 VTM tot en met 13 Eclipse. Soms alleen maar 3 tot en met 5. Zeer raar. 

De kanalen van 28.2 worden perfect bewaard. 

Zoals ik al zei gaf dit geen probleem met mijn oude SAB ontvanger. 

 

Iemand enig idee waarom die kanalen plots verdwijnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn die transponderwijzigingen ook in de TeeVee opgeslagen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En staan die zenders niet ergens anders in je lijst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer ook even of er een software-update is voor je TeeVee

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, wanneer de zenders eenmaal ingelezen zijn heeft disecq er niets meer mee te maken.

Hoogstens heb je geen beeld, maar de zenders blijven in de lijst staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Interessant om weten. 

Ik dacht ook aan een probleem met de CI+, maar ik heb het ook al meegemaakt zonder de CI+ in de TV. 

Support van TVV zegt dat het ook kan zijn dat er te zwak satelliet signaal is. Maar op de duo LNB heb ik 80% signaalsterkte en 100% signaalkwaliteit. 

 

De reden dat ik dacht dat het diseqc was, is dat op de 28.2 er helemaal geen problemen zijn en op de 23.5 wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je weet zeker dat die verdwenen zenders niet elders in de lijst staan?

Ook bij een te laag signaal blijven eenmaal ingelezen zenders in de lijst staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat er een optie aan waarbij zenders automatisch ingelezen worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zijn dat je die CI+ erin moet stoppen als de TV aan is en het initialisatie proces moet doorlopen (met aangesloten internet) opdat je dan de kanalen gaat zoeken met gecodeerde kanalen en vrije kanalen? Hier werd eerst gezocht en daarna TV uit gezet en de CI+ erin.

Ik had soortgelijks met de smit CI+ van Vodafone in de TV.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die CI+ module er niet in te laten tijdens het zoeken vind ik her en der terug op internet. Lijkt ook te werken zo. 

 

Ik ben ondertussen wel wat verder geraakt in mijn opzoekingen. 

Wat blijkt

Fastscan geeft me alle kanalen van TVV op de drie LNB's. Zo lang ik enkel naar kanalen van 23.5 of 19.2 kijk is er geen probleem en blijft alles goed in de kanalenlijst. Zo gauw ik echter naar een kanaal van de 28.2 durf kijken doet het probleem zich voor. Dat duidt volgens mij op een conflict dat optreedt wanneer er naar kanalen van die LNB gekeken wordt. Iemand een idee wat het kan zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Liebaart zei:

1 - 23.5 11.856 V 29900 diseqc B

2 - 19.2 10.714 H 22000 diseqc A

3 - 28.2 10.714 H 22000 diseqc D

Dan kies ik HD en dan Fastscan. 

Hij vindt dan 421 kanalen. 

 

lijkt me niet te werken als je maar 421 zenders kunt scannen op 3 satposities

lijkt op een fastscan bug van je OS

 

overigens waarom zet je de 28,2 niet op C inzake de diseqc

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...